Ραβέλ και Μυρτώ οι πρώτοι σκύλοι-Μουσειοπαιδαγωγοί σε Μουσείο στην Ελλάδα!

Δημοσιεύτηκε στις 24/06/2019 14:19

Ραβέλ και Μυρτώ οι πρώτοι σκύλοι-Μουσειοπαιδαγωγοί  σε Μουσείο στην Ελλάδα!

Οι Ραβέλ και Μυρτώ δύο γλυκύτατα λαμπραντόρ συμμετέχουν στο SummerCamp του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Κρήτης – Πανεπιστήμιο Κρήτης υποστηρίζοντας ότι η ενσωμάτωση ενός ζώου σε μια ομάδα μπορεί να πυροδοτήσει μια εξέλιξη δυναμική!

Το Μουσείο, τολμηρό όπως πάντα, αποφάσισε για πρώτη φορά, να εφαρμόσει την πρακτική της Αλληλεπίδρασης με τη βοήθεια των ζώων απολαμβάνοντας τα ψυχολογικά, κοινωνικά, συναισθηματικά και γνωστικά οφέλη αυτής της ενδιαφέρουσας επαφής!

Όπως εξηγεί η Διευθύντρια Έκθεσης ΜΦΙΚ-ΠΚ κα Λένα Μπορμπουδάκη «το μουσείο μας πρωτοπορεί για ακόμα μία φορά δίνοντας άλλη δυναμική στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Για πρώτη φορά σε μουσείο στην Ελλάδα, υποδεχόμαστε τους νέους μας συνεργάτες – Δύο υπέροχα λάμπραντορ! Η νέα αυτή εκπαιδευτική και μουσειολογική πρακτική, η εμπλοκή με τα ζώα φαίνεται να έχει θετική επίδραση στην ανάπτυξη της μάθησης και των δεξιοτήτων του παιδιού, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της ομαδικής εργασίας και συνεργασίας (Orlbauer and Knotnachel, 2001)». Η κ.Μπορμπουδάκη επισημαίνει ότι «η παρουσία ενός ζώου απελευθερώνει το στρες και βοηθά τα παιδιά σε εργασίες όπως η μεγαλόφωνη ανάγνωση (Friedman et al, 1983 in Katcher and Wilkins, 2002). Στην τάξη τα ζώα μπορεί να τραβήξουν την προσοχή των παιδιών, η οποία ενδέχεται να κατευθυνθεί στη συνέχεια προς τον παιδαγωγό σε υψηλότερο επίπεδο από ό, τι χωρίς αυτά (Ortbauer, 2001 in Varaco and Semnotti, 2002), ενώ παράλληλα συνεισφέρει στη μείωση του άγχους, του θυμού και της επιθετικότητας».

Η Ενσωμάτωση των Ζώων σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα ή η Εκπαίδευση με τη βοήθεια των Ζώων είναι μια έννοια που βασίζεται γύρω από τα θετικά αποτελέσματα που μπορεί να προκύψουν για τα παιδιά μέσα από άμεση ή έμμεση επαφή με αυτά.

Σας περιμένουμε να τους γνωρίσετε από κοντά !

Περισσότερες πληροφορίες για τα εβδομαδιαία καλοκαιρινά εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου: http://www.nhmc.uoc.gr/el/news/31237