Προσλήψεις αναπληρωτών: Τα 446 κενά της Α’ φάσης στο ΠΥΣΔΕ Ηρακλείου
Με αφορμή τις δηλώσεις περιοχών από τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, τα λειτουργικά κενά στο ΠΥΣΔΕ Ηρακλείου ανέρχονται σε 446 και αφορούν γενική, ειδική αγωγή καθώς και το μουσικό σχολείο, όπως φαίνονται στον συνημμένο πίνακα.
Με το άνοιγμα των σχολείων τα παραπάνω κενά θα πολλαπλασιαστούν όπως κάθε χρόνο, λόγω αδειών, αποσπάσεων κ.λπ., άρα είναι επιτακτική ανάγκη να γίνουν όσο το δυνατόν περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών.
Οι ειδικότητες όπου εμφανίζονται τα περισσότερα κενά αφορούν τους φιλολόγους, μαθηματικούς, πληροφορικής, φυσικούς, Βιολόγους, Χημικούς, αγγλικής, φυσικής αγωγής, θεολόγους, γαλλικής, καλλιτεχνικών.
Το χαρακτηριστικό των κενών της ειδικής αγωγής, είναι η κατακόρυφη αύξηση των μαθητών που ζητούν παράλληλη στήριξη. Φέτος είναι 196 παιδιά ενώ πέρυσί ήταν 100.
Πολύ μεγάλες επίσης είναι και οι ανάγκες σε Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό Ε.Ε.Π. (63 κενά) και σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό Ε.Β.Π. ( 18 κενά ) στις δομές της ειδικής αγωγής είτε σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης.
Σε 250 -270 υπολογίζονται τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών στα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού Ρεθύμνου
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Μανούσο Μαραγκάκη τα λειτουργικά κενά στα σχολεία, τα οποία θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των αποσπάσεων και την ανάληψη υπηρεσίας των 33 νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, αλλά και τις άδειες που θα ζητηθούν, υπολογίζονται ότι και φέτος θα ανέλθουν σε 250-270. Για τον λόγο αυτό απαιτείται ορθή διαχείριση των κενών θέσεων και η σωστή αποτύπωσή τους, τόσο από τους διευθυντές των σχολείων όσο και από τις ίδιες της Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, δηλαδή με το υφιστάμενο προσωπικό να καλύπτονται οι κενές ώρες μαθημάτων στα σχολεία τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας.