Πρόεδρος Logistics: «Πολλές εταιρίες που μειώνουν τις αρχικές τιμές , μειώνουν και τις εκπτώσεις με αποτέλεσμα το -15% πρακτικά να εκμηδενίζεται στο ράφι»

Δημοσιεύτηκε στις 29/02/2024 15:41

Πρόεδρος Logistics: «Πολλές εταιρίες που μειώνουν τις αρχικές τιμές , μειώνουν και τις εκπτώσεις με αποτέλεσμα το -15% πρακτικά να εκμηδενίζεται στο ράφι»

Στην ακρίβεια που κυριαρχεί στα τρόφιμα αλλά και στις μειώσεις τιμών αλλά όχι σε όλα τα προϊόντα κατά 15%, αναφέρθηκε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics Νεκτάριος Κανακαράκης.

Για τη μείωση των τιμών ο κ. Κανακαράκης ανέφερε: «Πράγματι, υπάρχει μια μείωση τιμών στο τιμοκατάλογο το τελευταίο δεκαπενθήμερο, που έρχονται από εταιρείες και σουπερμάρκετ, που αγγίζουν μεσοσταθμικά το14%. Πρόκειται για μειώσεις  στις αρχικές τιμές συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων, όπως τα τα είδη προσωπικής φροντίδας, των καθαριστικών, των καθαριστικών πλυντηρίων όπως οι σκόνες  και στην κατηγορία με τα είδη σπιτιού. Ορισμένες εταιρίες πράγματι μειώνουν τις αρχικές τιμές και κρατούν σταθερές τις εκπτώσεις με αποτέλεσμα να διαμορφώνουν τελική τιμή προϊόντος που καταλήγει στο ράφι, κατά 14% μειούμενη. Ωστόσο είναι επίσης πολλές εταιρίες που μειώνουν τις αρχικές τιμές , μειώνουν και τις εκπτώσεις με αποτέλεσμα το -15% πρακτικά να εκμηδενίζεται στο ράφι.»

Για τους λόγους που έχει επέλθει αυτή η μείωση και για το αν αυτή οφείλεται στα μέτρα της κυβέρνησης ο κ. Κανακαράκης απαντά: Είναι μια εύλογη ερώτηση, δεν ξέρω αν μπορώ το απαντήσω αυτό. Ενδεχομένως αυτές οι μειώσεις να οφείλονται και στους ελέγχους που εκκρεμούν από τις αρμόδιες αρχές στις πολυεθνικές. Ενδεχομένως, έχει παρατηρηθεί μεγάλο περιθώριο κέρδους και ίσως να έπαιξε στις μειώσεις  ρόλο και οι συγκρίσεις των τιμών που δίδονται στα σούπερ μάρκετ τα ελληνικά σε σχέση με τα αντίστοιχα του εξωτερικού. Η κυβέρνηση έχει κάνει προσπάθεια για να μειώσει το περιθώριο κέρδους, ωστόσο θα προτιμούσα να ελέγχει ακόμα πιο ενδελεχώς και πιο εμπεριστατωμένα τις τιμές σε κάποια μεγαλύτερα γκάμα προϊόντων.

Μεταξύ άλλων ο κ. Κανακαράκης, σχολίασε και την συμπεριφορά των καταναλωτών που στρέφονται πλέον στην τιμή που το βλέπουν στο ράφι, χωρίς να τους ενδιαφέρει η ποιότητα του προϊόντος σημειώνοντας πως: «Οι πολυεθνικές προχωρούν σε περισσότερες προσφορές, αφού έχει παρατηρηθεί πως οι προσφορές αποτελούν βασικό κριτήριο στην καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών, προκειμένου να υπάρξει μια σχετική οικονομική απόδοση των εταιρειών. Πράγμα που σημαίνει πως οι καταναλωτές, προχωρούν στην αγορά μόνο των αναγκαίων προϊόντων και αυτά μόνο εάν είναι σε προσφορές.»

Στα θετικά ο κ. Κανακαράκης, πρόσθεσε και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν νέες ανατιμήσεις σε κατηγορίες προϊόντων το τελευταίο δεκαήμερο.


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook