Προεδρος logistics: «10% αύξηση σε αναψυκτικά και χυμούς – Οι μικρές μειώσεις δεν μπορούν να καλύψουν το χάσμα των τιμών με την αγοραστική δύναμη»

Δημοσιεύτηκε στις 17/07/2024 16:45

Προεδρος logistics: «10% αύξηση σε αναψυκτικά και χυμούς – Οι μικρές μειώσεις δεν μπορούν να καλύψουν το χάσμα των τιμών με την αγοραστική δύναμη»

Για τις ανατιμήσεις στο ταχίνι, τα αναψυκτικά και του χυμούς, αλλά και στις μικρές μειώσεις σε διάφορες τιμές προϊόντων που δεν μπορούν να καλύψουν το χάσμα των τιμών με την αγοραστική δύναμη, μίλησε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics Κρήτης Νεκτάριος Κανακαράκης.

Για τις ανατιμήσεις ο κ. Κανακαράκης σημείωσε πως: «Οι ανατιμήσεις όπως τις ξέραμε έχουν ξεπεραστεί, έχει σταθεροποιηθεί η εφοδιαστική αλυσίδα. Ανατιμήσεις θα συνεχίσουμε βέβαια να έχουμε αλλά δεν θα τις έχουμε σε τόσο μεγάλη ένταση και τόσο μεγάλο μέγεθος, όσο είχαμε συνηθίσει από πανδημίας εποχή που είχε ξεκινήσει και το φαινόμενο, που είχαμε, αυξήσεις και ανατιμήσεις στο ίδιο προϊόν 2 και 3 φορές πάνω. Υπάρχει μια χαλάρωση στο πλαίσιο των ανατιμήσεων. Έχουμε για πρώτη φορά μια μεγάλη ανατίμηση στα αναψυκτικά και τους φυσικούς χυμούς 10% καθώς αυξήθηκε η ζάχαρη, ενώ μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις που καταγράφονται αφορούν και το ταχίνι κατά 3%. Όμως βλέπουμε κι υποτιμήσεις, στα γαλακτομικά προϊόντα. Ξεκίνησαν ήδη τις υποτιμήσεις, 2 μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες περίπου στο 3-4% και στο γάλα και στο γιαούρτι και θεωρώ ότι θα το ακολουθήσουν κι οι υπόλοιπες. Γενικά έχουμε ένα συνονθύλευμα και ανατιμήσεων και υποτιμήσεων, όμως έχουμε πλέον μπει σε μια περίοδο που τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο τις προηγούμενες ημέρες, όμως μικρές μειώσεις δεν μπορούν να καλύψουν το χάσμα των τιμών με την αγοραστική δύναμη.»

Για την ακρίβεια που παραμένει ο κ. Κανακαράκης ανέφερε: «Η ακρίβεια παραμένει, όμως παραμένει, γιατί υπάρχει στα ακτοπλοϊκά, στα οικοδομικά υλικά, στο ρεύμα, και γενικά δεν βλέπω μια ισοδυναμία μεταξύ του μισθού του Έλληνα πολίτη και του κόστους διαβίωσης. Κι εκεί βλέπουμε μια αγανάκτηση στην κοινωνία, όπου αυτό μεταφράζεται και με πιο λίγα προϊόντα αγορές, από τους καταναλωτές. Δε βλέπω την κακή ψυχολογία που είχε ο καταναλωτής τα προηγούμενα χρόνια, αλλά βλέπω ο καταναλωτής να προγραμματίζει πριν κάνει τις αγορές του και φυσικά επιλέγει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που είναι πολύ πιο οικονομικά για την τσέπη του, καθώς η αγοραστική δύναμη εξακολουθεί με όλους αυτούς τους παράγοντες που είπα και προηγουμένως να ταλαιπωρούν τα ελληνικά νοικοκυριά αλλά και τα ευρωπαϊκά.»

Για το αν απέδωσε το μέτρο μόνιμης μείωσης της τιμής ο κ. Κανακαράκης τόνισε πως: «Το μέτρο, συνέβαλε και το είδαμε και στις αποδοχές του κόσμου. Ορισμένες πολυεθνικές συνέχισαν να ακολουθούν το μέτρο προς τιμή τους. Ο κόσμος, εξακολουθεί, όταν μπαίνει σούπερμαρκετ, παρά το γεγονός ότι έχει γράψει τι θα πάρει, αυτά που θα πάρει να πάρει την προσφορά κι όχι τη μάρκα που θέλει. Άρα μέσα λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο ήταν σημαντικό και το μέτρο του μείον 5% σε πάρα πολλά προϊόντα, γιατί ήταν μια επιπλέον προωθητική ενέργεια, μια επιπλέον έκπτωση, που μπορεί να την απολαύσει και να την χρησιμοποιήσει προς όφελος του ο καταναλωτής.»