Πως μπορεί οι επιθέσεις των Χούτι να οδηγήσουν σε καθυστερήσεις και ελλείψεις στην Κρήτη
Αλυσιδωτές επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή και την τσέπη μας μπορεί να έχουν οι εξελίξεις στην Ερυθρά θάλασσα.
Αυτή τη στιγμή 2.300 πλοία κάνουν τεράστια παράκαμψη γύρω από την Αφρική προκειμένου να αποφύγουν τις επιθέσεις των μαχητών Χούθι στην περιοχή και το κόστος “εκτοξεύεται” και για τις μεταφορές.Όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Επιμελητήριου Ηρακλείου Μανόλης Αλιφιεράκης μιλώντας στην εκπομπή “Ψιλά Γράμματα” του Politica 89.8 και την Φιλία Σαριδάκη αναφερόμενος στο θέμα “είμαστε στη φάση (που γνωρίζουμε) ότι συμβαίνει, το οποίο αν πάρει πιο μεγάλες διαστάσεις θα μας δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα”.
Ελλείψεις, καθυστερήσεις και πιο ακριβές τιμές
Όπως τόνισε ο κ.Αλιφιεράκης “και μόνο η ανησυχία που υπάρχει επηρεάζει αρνητικά το εμπορικό κλίμα. Επί της ουσίας βεβαίως υπάρχουν καθυστερήσεις, υπάρχουν και ενδεχομένως απώλειες ,γίνονται πιο προσεκτικά τα δρομολόγια. Όλα αυτά επιβαρύνουν το κόστος οπότε αυτό έρχεται σε τελική ανάλυση να αυξήσει τις τιμές που πληρώνει ο καταναλωτής. Υπάρχουν και πιο σημαντικές συνέπειες όπως έλλειψη σε υλικά ή ανταλλακτικών ή μεγάλη καθυστέρηση που οδηγεί σε έλλειψη γιατί κυρίως από εκεί μεταφέρονται μηχανήματα, ανταλλακτικά από Κίνα και Ιαπωνία“.
Μέχρι στιγμής οι συνέπειες που έχουν καταγραφεί στην Κρήτη δεν είναι τόσο αισθητές αλλά αν συνεχιστεί το πρόβλημα το μεταφορικό κόστος και το κόστος των κοντέινερ θα αυξηθεί κατακόρυφα σύμφωνα με τον κ.Αλιφιεράκη και δεν αποκλείεται να επηρεάσει πιο έντονα τους επιχειρηματίες. Φόβοι υπάρχουν και για το ενδεχόμενο να επηρεαστεί η εφοδιαστική αλυσίδα.
Προβληματισμός για τις συνέπειες στους επιχειρηματίες
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητήριου Ηρακλείου ακόμη δεν έχει ομαλοποιηθεί η αγορά στην μετά covid εποχή καθώς ακολούθησαν ο πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση και τώρα μπορεί να επηρεαστεί από μια ακόμη συνέπεια του πολέμου στη Μέση Ανατολή, με τις επιθέσεις των Χούτι σε πλοία.