Παρέμβαση του Νίκου Ηγουμενίδη στο Δημοτικό Συμβούλιο

Δημοσιεύτηκε στις 05/02/2020 22:21

Παρέμβαση του Νίκου Ηγουμενίδη στο Δημοτικό Συμβούλιο

Παρέμβαση του Νίκου Ηγουμενίδη στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου για την έκταση του νυν Αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».

«Θεωρώ απαράδεκτο ο Δήμαρχος του 4ου μεγαλύτερου Δήμου της χώρας και ο Περιφερειάρχης της Κρήτης να επισκέπτονται το Υπουργείο για να ενημερωθούν και να μην τους βλέπει ο ίδιος ο Υπουργός», τόνισε μόλις έλαβε το λόγο στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την υποθήκευση από τη σημερινή Κυβέρνηση της έκτασης του νυν Αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».

Και συνέχισε στην ίδια παρέμβαση ο Νίκος Ηγουμενίδης: «Ωστόσο, για μένα δεν είναι έκπληξη. Σε αυτό το 7μηνο, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει δείξει αρκετά δείγματα γραφής για το πόσο σέβεται την Τοπική Αυτοδιοίκηση».

Ο βουλευτής του Νομού Ηρακλείου επεσήμανε στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι για το θέμα έχει καταθέσει επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και έχει ήδη ενημερώσει σχετικά τον Δήμαρχο Ηρακλείου, τον Πρόεδρο της ΠΕΔ και τον Περιφερειάρχη Κρήτης, σημειώνοντας και το ακόλουθο ερώτημα που απευθύνει στο σημερινό Υπουργό:

«Τι περιλαμβάνει η σύμβαση που υπέγραψε η σημερινή Κυβέρνηση για την έκταση του νυν αεροδρομίου στο Ηράκλειο και πώς σκοπεύει να προχωρήσει στην αξιοποίηση της έκτασης αμιγώς σε όφελος της τοπικής κοινωνίας;».

Παράλληλα, ο Νίκος Ηγουμενίδης υπογράμμισε ότι η «μη πρόσκληση του Δημάρχου και του Περιφερειάρχη κατά την υπογραφή της σύμβασης δεν ήταν λάθος, αλλά πολιτική στάση της Κυβέρνησης».

Για το λόγο αυτό υπενθύμισε σημεία από τα πρακτικά της Βουλής κατά την κύρωση της σύμβασης του νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι  – τα κατέθεσε επισήμως στο δημοτικό συμβούλιο – από την σχετική συνεδρίαση της 7ης  Μαΐου του 2019, όταν από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ εισηγητής ήταν ο ίδιος ο Νίκος Ηγουμενίδης, αλλά και από την πλευρά της ΝΔ ο σημερινός Υπουργός κ. Καραμανλής.

Σε πλήρη αντιδιαστολή με την μη πρόσκληση, την απουσία διαλόγου και τον τωρινό εμπαιγμό ενάντια στις τοπικές αρχές, ο σημερινός Υπουργός ανέφερε τότε στη Βουλή ως εισηγητής:

«Δεν είναι δουλειά ούτε του ΣΥΡΙΖΑ ούτε της Ν.Δ. να αποφασίσει τι θα γίνει σε αυτό το αεροδρόμιο. Καλό είναι να μάθουμε από τα λάθη του παρελθόντος και να μην τσακωνόμαστε ο Δήμος, η Περιφέρεια και το Υπουργείο για το τι θα γίνει εκεί, διότι δεν θα γίνει ποτέ τίποτα, θα μπούμε σε ένα διάλογο, ο οποίος θα κρατήσει πάρα πολλά χρόνια», [Κ. Καραμανλής, Πρακτικά Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, 7 Μαΐου 2019].

Υπέρ του διαλόγου με την κοινωνία και σε αντίθεση με την τακτική της ΝΔ, ο  τότε Υπουργός Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης είχε πει στη Βουλή κατά την κύρωση της σύμβασης: «Ήδη συγκροτήθηκε η επιτροπή από τα αρμόδια Υπουργεία για να έχουμε έναν οδικό χάρτη αξιοποίησης. Άρα, τον πρώτο χρόνο που στο χρονοδιάγραμμα προβλέπονται να βγουν οι άδειες για το Καστέλι, θα έχουμε προχωρήσει και τη διαβούλευση και ίσως και τις μελέτες για τις χρήσεις που θα προβλέπονται στο «ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ». Αλλά αυτό δεν θα προκύψει στη λογική που δεσμεύσατε το Ελληνικό, κυρίες και κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, θα προέλθει από διαβούλευση με τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης». [Πρακτικά Ολομέλειας Βουλής κατά την κύρωση της σύμβασης για το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, 13 Μαΐου 2019].

Σημειώνεται, επίσης, ότι από την 1η συνεδρίαση της Βουλής ο βουλευτής Ηρακλείου και εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης είχε τονίσει: «Χρειάζεται από τώρα, έχοντας την αρνητική εμπειρία του Ελληνικού ή στην Κρήτη για πολύ περισσότερα χρόνια της αμερικάνικης στρατιωτικής βάσης στις Γούρνες, είναι απαραίτητο να ξεκινήσει οργανωμένη συζήτηση, για την καταγραφή των αναγκών, την καταγραφή των διαθέσιμων χώρων και την αξιοποίηση της έκτασης, τόσο του «Νίκος Καζαντζάκης» όσο και των παρακείμενων στρατιωτικών εγκαταστάσεων». [Πρακτικά Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, 7 Μαΐου 2019].

Σημειώνεται επίσης ότι ο Νίκος Ηγουμενίδης, πριν τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, πραγματοποίησε συνάντηση με τον Αερολιμενάρχη Ηρακλείου κ. Γιώργο Πλιάκα, με τον οποίο συζήτησαν τόσο πλευρές για το θέμα της σημερινής έκτασης του Αεροδρομίου –  μεταξύ αυτών και για το ιδιοκτησιακό – , όσο και για τα τρέχοντα θέματα της επιβατικής και τουριστικής κίνησης του αεροδρομίου.