Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης: Tέσσερα “αλλά” για τον νέο ΒΟΑΚ
Την πεποίθηση πως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο εξέφρασε ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος, μιλώντας στον Politica 89,8 και τον Χρήστο Κώνστα, αναφέροντας όμως, τέσσερις “επιφυλάξεις” για το νέο έργο που θα ωφελήσει το νησί τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με τον κ. Ζωγράφο ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα παρουσιάσει η χώρα για τα επόμενα χρόνια, αναφέροντας όμως μερικά “αλλά”. «Αρχικά το έχω ακούσει αυτό το έργο από τέσσερις Πρωθυπουργούς και δεν είχε γίνει τίποτα. Δεύτερον, αν θέλουμε να μιλήσουμε για κυκλοφοριακό φορτίο, θα έβλεπα γι’ αυτή την λογική, ένα όχημα σταθερής τροχιάς. Επίσης, πρέπει άμεσα και πρακτικά να αλλάξουμε την νοοτροπία. Δεν μπορούμε σε έναν δρόμο που έχει όριο 60χλμ την ώρα, να κινούμαστε με 140χλμ και εφόσον αυτός ο δρόμος δεν είναι κατάλληλος, πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί. Το τέταρτο και βασικό είναι πως οτιδήποτε και να φτιάξουμε από πλευράς υποδομής, αν δεν στηριχθεί με συνέργειες ανθρώπων και πληθυσμού που συμμετέχει σε αυτή την διαδικασία, είναι καταδικασμένο να αποτύχει», τονίζοντας ότι όλος ο μεταφερόμενος πληθυσμός πρέπει να συμβάλλει στο να μειωθούν τα ατυχήματα στην Κρήτη.
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση επισημαίνοντας ότι αυτό το εγχείρημα έχει ικανοποιήσει τους περισσότερους, καθώς είναι μία διαδικασία που θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει εδώ και καιρό. «Εμείς έχουμε μία βαριά βιομηχανία η οποία ονομάζεται τουρισμός. Όταν ο υποδομές μας είναι τέτοιες που μπορούν να εισρεύσουν ένα τουρισμό ειδικής κατηγορίας που είναι υψηλού κόστους, για εμάς είναι το καλύτερο. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης θα εμπλακεί σε αυτό το εγχείρημα και το επόμενο διάστημα θα μεταβούμε στην Αστυπάλαια και θέλουμε να δημιουργήσουμε μία υποδομή που θα είναι σημείο αναφορά για όλο τον πληθυσμό όλου του κόσμου».
Πρέπει να είναι ολιστική η προσέγγιση και να υπάρχουν συνέργειες όλων των κλάδων δήλωσε ο κ. Ζωγράφος. «Είναι αισιόδοξο έργο, οραματικό και θα μας πάει λίγο πιο μπροστά».
Μάλιστα ανέφερε ότι η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να στηριχθεί άμεσα στην Ελλάδα, όμως σημαντικό είναι να πέσουν οι τιμές. «Η ηλεκτροκίνηση πρέπει να έχει πιο προσιτά αυτοκίνητα, κι αυτή την στιγμή είναι ακριβά για τον μέσο Έλληνα».