“Όσο τα ηλεκτρικά πατίνια θα διατίθενται στα κέντρα των πόλεων θα είναι μόνο για διασκέδαση”

Δημοσιεύτηκε στις 28/01/2020 18:33

“Όσο τα ηλεκτρικά πατίνια θα διατίθενται στα κέντρα των πόλεων θα είναι μόνο για διασκέδαση”

Με βάση το νέο Νομοσχέδιο που θα τεθεί στην Βουλή για την κυκλοφορία στους δρόμους με τα ηλεκτρικά πατίνια, τις κατηγορίες και τις ρυθμίσεις που πρέπει να κάνουν οι φορείς του Ηρακλείου ώστε να είναι εφικτή η μεταφορά των ανθρώπων στους δρόμους, μίλησε στο Politica 89.8 η συγκοινωνιολόγος Μαρία Σίτη.

<< Επί της ουσίας η ρύθμιση για την κυκλοφορία στους δρόμους είναι σημαντική και πρέπει να γνωρίζουμε σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται τα ηλεκτρικά πατίνια. Η 1η κατηγορία είναι το απλό πατίνι που πηγαίνει μέχρι 6χλμ/ώρα, η 2η κατηγορία είναι αυτή που απασχόλησε την Ελλάδα περισσότερο διότι πάει με 25 χλμ/ωρα όπου θα υπάγονται στα μηχανοκίνητα ποδήλατα και το Υπουργείο Μεταφορών σκοπεύει να τα κατηγοριοποιήσει. Η 3η κατηγορία είναι αυτά που τρέχουν 25 χλμ/ωρα και άνω>> ανέφερε η Μαρία Σίτη όσον αφορά τις κατηγορίες των ηλεκτρικών πατινιών.

Η Συγκοινωνιολόγος Μαρία Σίτη επισήμανε τις ρυθμίσεις που επιτρέπουν στον επιβάτη να κυκλοφορεί στους δρόμους, τις απαγορεύσεις, αλλά και τους προβληματισμούς που υπάρχουν . <<Πρέπει να γίνουν κατανοητά ποια είναι αυτά τα οχήματα που μπορούν να κυκλοφορούν, ποιο είναι το όριο ταχύτητας που επιτρέπεται να κυκλοφορεί και ποια θα είναι τα πρόστιμα που θα αποδίδονται σε τυχόν παραβάσεις. Επίσης, θα υπάρξουν απαγορεύσεις όπως για παράδειγμα σε ένα παιδί κάτω από μία συγκεκριμένη ηλικία, δεν θα μπορεί να τα χρησιμοποιήσει. Αυτό που μας προβληματίζει είναι ποιοι προορισμοί θα είναι δυνατόν να κυκλοφορήσουν οι επιβάτες με ένα ηλεκτρικό πατίνι, ποιοι θα είναι οι δρόμοι που θα μπορούν να αποκλειστούν για λόγους οδικής ασφάλειας και πως θα εκπαιδευτούν σωστά οι επιβάτες >>.

<<Οι κατηγορίες που χωρίζονται αυτά τα οχήματα είναι αυτά τα οποία θεωρούνται ελεύθερα και μπορούν να οδηγούνται και σε πεζοδρόμια και τα μηχανοκίνητα ποδήλατα τα οποία δεν θα έχουν την δυνατότητα διάσχισης στους πεζόδρομους. Το θέμα είναι να σεβόμαστε τον κανόνα του πεζού. Μόνο με λιγότερο από 6 χλμ/ώρα μπορεί κάποιος να μετακινηθεί στο πεζοδρόμιο διότι τότε εντάσσεται στην κατηγορία του ποδηλάτου. Θέλουμε να δούμε κάποια  κοινόχρηστα εναλλακτικά περιβαλλοντικά οχήματα για να αποφύγουμε τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια, να αντικαταστήσουν κάποια μέσα κυκλοφορίας και να έχουμε ως στόχο την εύκολη κυκλοφορία, την δημόσια υγεία και να αποφύγουμε την ρύπανση του περιβάλλοντος>> ανέφερε η Μαρία Σίτη για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών.

Σύμφωνα με την κ. Μαρία Σίτη: <<Αυτά τα οχήματα ήρθαν στον κόσμο ώστε να κάνουν πιο εύκολη την καθημερινότητα μας και να λειτουργούν χωρίς σταθμό αλλά και να μπορούμε να πάμε όπου εμείς επιθυμούμε από πόρτα σε πόρτα που λέει ο λόγος. Το να βρούμε χώρους να σταθμεύσουν αυτά τα οχήματα είναι κάτι που συζητείται. Υπάρχει ένας προβληματισμός πάντα όταν έχουμε ένα νομικό πλαίσιο. Το Υπουργείο τότε με τις γουρούνες, όρισε ότι δεν τις θέλει διότι είναι μόνο για χωματόδρομους και “πέταξε” την μπάλα στην Αυτοδιοίκηση για να πει που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται. Θα πρέπει να αποφασίσουν σε ποιες περιοχές θα απαγορευτεί η κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών ώστε να αποκλείσουμε θύματα>>.

<<Δεν πρέπει να βλέπουμε το ηλεκτρικό πατίνι ως μέσο διασκέδασης, αλλά ως μέσο μεταφοράς. Πρέπει να γίνει μία σωστή γνωριμία στο πως να χειριστεί κάποιος αυτό το μέσο, που μπορεί να φτάσει κλπ. Ένα τέτοιο τύπου όχημα επειδή είναι σαν παιχνίδι, δεν θα μπορέσει πολύ εύκολα να το δεχτεί η κοινότητα ως μέσο μεταφοράς, όμως αρχίσαμε να βλέπουμε ότι χρησιμοποιούνται πλέον και για μέσο μετακίνησης αν και νομίζω πως θα αργήσουμε πάρα πολύ να το δούμε ως μέσο μετακίνησης και όχι διασκέδασης>> σημείωσε σε συνέχεια των δηλώσεων της.

Ακούστε εδώ ολόκληρη την συνέντευξη της κ. Σίτη: