Όλες οι απαντήσεις στον Politica 89.8 απο τον μελετητή της νέας Κυκλοφοριακής μελέτης του Ηρακλείου-Τι προτείνει και γιατί καλεί την πόλη να το υιοθετήσει
To μοντέλο που θα αφορά την επόμενη μέρα στην πόλη του Ηρακλείου, μετά την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου, αλλά και το κυκλοφοριακό ζήτημα, ανέλυσε αποκλειστικά στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο συγκοινωνιολόγος που ασχολείται με την νέας Κυκλοφοριακής μελέτη της πόλης μας, Απόστολος Πρόιος.
Όπως επεσήμανε:
«Καλούμαστε να αποφασίσουμε αν θέλουμε να αναδείξουμε την ανάπλαση της πόλης. Θέλουμε να υποστηρίξουμε την πεζή μετακίνηση. Θεωρούμε πως πρέπει να αλλάξει η φυσιογνωμία της πόλης. Προτείνουμε πλήρης πεζοδρόμηση της Λ.Δικαιοσύνης ως την οδό Καζάνη, μια δεύτερη η πεζοδρόμηση της μικρής Έβανς και της Σμύρνης καθώς και των καθέτων σε αυτές οδών. Εξαίρεση προτείνεται για ταξί, δίκυκλα και μίνι μπας, με το σκεπτικό να εισέρχονται, να εκτελούν την εργασία που σκοπεύουν και να εξέρχονται του κέντρου με συγκεκριμένο τρόπο.»
Ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Πρόΐο, εξετάζεται και το σενάριο πλήρους πεζοδρόμησης της πόλης:
Επίσης προτείνεται να αναπλαστούν και να μετατραπούν σε δρόμους ήπιας και μονής κυκλοφορίας με την παράλληλα απαγόρευσης της στάθμευσης, οι οδοί Άλμπερ και Βιάννου. Το πλάτος του δρόμου να οριστεί στα 2.75 μ. και να διαμορφωθούν πεζοδρόμια που σήμερα δεν υπάρχουν. Πρότείνεται μάλιστα η αντιδρόμηση της οδού Βιάννου, προκειμένου να λειτουργεί σαν ζευγάρι με την οδό Άλμπερ.
Άλλη περιοχή μελέτης είναι η Αγία Τριάδα, όπου υπάρχει εγκεκριμένη πολεοδομική μελέτη, υπάρχουν και εγκεκριμένες πεζοδρομήσεις που δεν έχουν υλοποιηθεί. Αυτό πρέπει να μπει σε μεσομακροπρόθεσμο πλάνο, όπως σημείωσε ο μελετητής.
Για την περιοχή Αρχαιολογικού Μουσείου, μεταξύ των διαφόρων προτάσεων, επικρατέστερη φαίνεται πως είναι η πεζοδρόμηση της οδού Ιδομενέως ως τη Μεραμβέλλου, με ταυτόχρονη αντιδρόμηση της Μεραμβέλλου από τη συμβολή με τη Χατζηδάκη και την Μποφόρ ως την οδό Υγείας.
Για τις πολύπαθες οδούς Μιτσοτάκη και Σ.Βενιζέλου, υποστηρίζεται η διατήρηση και των δύο τμημάτων ως έχουν, ως κατευθύνσεις, αλλά με διαπλάτυνση ώστε να υπάρχουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Η οδός Δουκός Μποφόρ προτείνεται να παραμείνει μονής κατεύθυνσης, να διαμορφωθούν τα πεζοδρόμια, να οριοθετηθούν οι θέσεις στάθμευσης και δεξιά να οριοθετηθεί ποδηλατόδρομος.
Ριζικές αλλαγές προτείνονται για την πλατεία 18 Άγγλων ώστε να διαμορφωθεί ο χώρος για τα ταξί, να αρθούν οι παράνομες σταθμεύσεις, να προβλεφθεί χώρος για στάθμευση τουριστικού λεωφορείου και να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πεζών στο Φρούριο Κούλε. Προτείνεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, να οριστούν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με κεντρική νησίδα στη μέση και δυνατότητα αναστροφής από την οδό Μιτσοτάκη προς τα δυτικά, με ταυτόχρονη κατάργηση του κυκλικού κόμβου.
Ακούστε τον κ. Πρόιο: