Οι υδρογονάνθρακες σε Ιόνιο και Κρήτη έχουν κοινά χαρακτηριστικά με την Ανατολική Μεσόγειο
Κοινά χαρακτηριστικά με εκείνα της Ανατολικής Μεσογείου εντοπίζει η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων – όπως ανακοίνωσε – στις θαλάσσιες περιοχές του κεντρικού Ιονίου και νότια της Κρήτης.
Υπενθυμίζεται ότι χθες το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ζήτησε την παραίτηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΔΕΥ, Γιάννη Μπασιά, και του αντιπροέδρου, Σπύρου Μπέλλα, και προχώρησε στην προκήρυξη των θέσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.
Η ΕΔΕΥ αναφέρει συγκεκριμένα ότι ολοκληρώθηκε η επεξεργασία των σεισμικών δεδομένων «για την απεικόνιση ακριβούς βάθους των γεωμετρικών δομών στις θαλάσσιες περιοχές του κεντρικού Ιονίου και νότια της Κρήτης» και ότι «εξειδικευμένοι επιστήμονες της εταιρείας στους τομείς της Γεωφυσικής και της Γεωλογίας, εργάστηκαν σε περιβάλλοντα τα οποία διαθέτουν κοινά χαρακτηριστικά με εκείνα της Ανατολικής Μεσογείου όπου τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μεγάλες ανακαλύψεις κοιτασμάτων φυσικού αερίου».
Στη μελέτη για το Ιόνιο έχουν συμπεριληφθεί οκτώ προϋπάρχουσες γεωτρήσεις και 30 σεισμικές γραμμές συνολικού μήκους 2.800 km. Για την Κρήτη η ΕΔΕΥ αναφέρει ότι «Η μελέτη περιλαμβάνει επικαιροποιημένο χάρτη των λασποηφαιστείων με ερμηνεία, η οποία προσφέρει πληροφορίες για την ηλικία των πετρωμάτων που είναι βαθιά θαμμένα στο υπέδαφος, τη θερμική ωριμότητα και το περιεχόμενο οργανικής ύλης» και ότι «έχουν αναγνωριστεί νέες δομές οι οποίες ομοιάζουν με τα δύο γνωστά γεωλογικά μοντέλα της Ανατολικής Μεσογείου, δηλαδή τύπου Λεβιάθαν και τύπου Ζορ. Στη μελέτη έχουν συμπεριληφθεί 15 σεισμικές γραμμές συνολικού μήκους 2.500 km.
«Οι τεχνικές μελέτες και για τις δύο περιοχές είναι διαθέσιμες στις επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ήδη αγοράσει τα σεισμικά δεδομένα. Επιπλέον, σε εξέλιξη βρίσκονται οι Στρατηγικές Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων επιτρέποντας έτσι την επιτάχυνση των μελλοντικών διαδικασιών και παραχωρήσεων. Με τον τρόπο αυτό, «ανοίγει ο δρόμος» για περαιτέρω προώθηση των περιοχών ενδιαφέροντος οι οποίες δεν είχαν ακόμη διατεθεί», καταλήγει η ΕΔΕΥ.