Οι πρωτοβουλίες της Τροχαίας για την κυκλοφοριακή ανομία στο Ηράκλειο

Δημοσιεύτηκε στις 21/11/2019 18:44

Οι πρωτοβουλίες της Τροχαίας για την κυκλοφοριακή ανομία στο Ηράκλειο

Για τις πρωτοβουλίες της Τροχαίας Ηρακλείου να «πολεμήσει» την κυκλοφοριακή ανομία που υπάρχει στην πόλη του Ηρακλείου, μίλησε στον Politica 89.8 και στον Χρήστο Κώνστα ο Υποδιοικητής της Τροχαίας Ηρακλείου, Στέλιος Καρακούδης.

Για την πρωτοβουλία της Τροχαίας που αφορά του ανήλικους παραβάτες που «πιάστηκαν» να οδηγούν χωρίς δίπλωμα ο κ. Καρακούδης σχολίασε: «Εδώ και ένα με δύο χρόνια εφαρμόζεται μια πρωτοβουλία σε ανήλικους παραβάτες που ίσως οδηγούσαν χωρίς να έχουν δίπλωμα, σε αυτές τις περιπτώσεις επειδή η παράβαση αυτή τιμωρείται και σε βαθμό πλημμελήματος, πέραν του διοικητικού προστίμου των 100 ευρώ, προβλέπονται τα 100 ευρώ αυτά και το πλημμέλημα. Συντάσσεται δηλαδή μια μήνυση σε βάρος του παραβάτη οδηγού η οποία αποστέλλεται από την Υπηρεσία μας στις Δικαστικές Αρχές και ο παραβάτης καλείται κάποια στιγμή να πει τους ισχυρισμούς του, γιατί δηλαδή οδηγούσε χωρίς δίπλωμα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, έγινε μια πρωτοβουλία της Εισαγγελέας, αφορούσε μόνο ανηλίκους και άτομα που βρέθηκαν χωρίς δίπλωμα. Στο τέλος έγινε ένα διαδραστικό παιχνίδι, είναι κάτι που εφαρμόζουμε εδώ και η ενημέρωση διαρκεί περίπου 1.5 ώρα όπου προσπαθούμε να πείσουμε τον κόσμο γιατί πρέπει όταν οδηγούμε να τηρούμε τους κανόνες του ΚΟΚ» ενώ ο κ. Καρακούδης συμπλήρωσε: «Θα τους ενημερώσουμε ότι τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα τα έχουμε όταν στο τροχαίο ενεπλάκη δίκυκλο και ο οδηγός δεν φορούσε κράνος. Ένας σοβαρός τραυματισμός θα προκύψει αν πέφτοντας ο οδηγός χτυπήσει στο κεφάλι. Θέλουμε να προστατεύσουμε κυρίως τους συμπολίτες μας και αυτό θέλουμε να περάσουμε στον κόσμο. Να σημειωθεί εδώ ότι το τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου έχει κάνει 228 ενημερωτικές διαλέξεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο στόχος μας είναι ένας και μοναδικός. Να μειώσουμε τους τραυματίες από τροχαία ατυχήματα, τους νεκρούς και τις τροχαίες συγκρούσεις. Στο τέλος κάθε χρονιάς η Προϊστάμενη από εμάς υπηρεσία,  παίρνει τα στοιχεία μας τα επεξεργάζεται και αν υπάρχει μείωση στα τροχαία κλπ. Εμείς βαθμολογούμαστε».

Σύμφωνα με τον κ. Καρακούδη στην διάλεξη για την Οδική Ασφάλεια, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με τον Δικηγορικό Σύλλογο, τη Δικαστή Ανηλίκων και την Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων, όπου το παρών έδωσε και ο κ. Καρακούδης, τα περισσότερα παιδιά πήγαν χωρίς τους γονείς τους. «Ο γονέας ο οποίος είναι ιδιοκτήτης του οχήματος και δίνει το όχημα σε κάποιον χωρίς δίπλωμα τιμωρείται για την παραχώρηση του οχήματος. Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να προτείνουμε στους ανήλικους να έρχονται και οι γονείς να παρακολουθούν τη διάλεξη. Μας λείπει η παιδεία, όλα είναι θέμα παιδείας, κανείς δεν μας μίλησε για την κυκλοφοριακή αγωγή παλιά».

«Δεν θέλουμε ο πολίτης να φοβάται»

«Ο σχεδιασμός στο τμήμα Τροχαίας είναι ο εξής. Ο πρώτος πυλώνας είναι η πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και ο δεύτερος είναι η συνεχής και μεγάλης έντασης τροχονομικής αστυνόμευσης. Δεν θέλουμε ο πολίτης να φοβάται, θέλουμε να του εξηγήσουμε τις συνέπειες που έχει ένα τροχαίο ατύχημα, γιατί θα είναι πιο εύκολο μετά να καταλάβει ότι ξέρεις, βάλε ζώνη, μη μιλάς στο τηλέφωνο κλπ. Εγώ λέω και το άλλο. Πολλοί συμπολίτες που αντιδρούν όταν τους βεβαιώνω γιατί δεν φορούν το κράνος. Και εγώ λοιπόν κάτι πρέπει να κάνω για να μειώσω τα τροχαία, όταν τα έχω εξηγήσει με ενημερωτικές διαλέξεις και στόχος ήταν να γνωρίζει. Πολλοί έρχονται στην Υπηρεσία μας και μας λένε ότι «εγώ και να εμπλακώ σε τροχαίο εγώ θα τραυματιστώ σοβαρά». Εσύ μπορείς να μην βάζεις σε αξία τον εαυτό σου εμάς όμως μας ενδιαφέρει. Γιατί αν τραυματιστείς σοβαρά θα πας στο νοσοκομείο και θα πάρεις κάποια φαρμακευτική αγωγή. Τα στατιστικά στοιχεία λένε ότι στα δημόσια νοσοκομεία που έχουμε στη χώρα μας, από το ετήσιο συνολικό κόστος, το 40% προέρχεται από τα τροχαία ατυχήματα».

Σύμφωνα με τον κ. Καρακούδη η συμπεριφορά του Ηρακλειώτη οδηγού στην κυκλοφοριακή αγωγή έχει διαφορές με τις συμπεριφορές των οδηγών σε άλλα μέρη. Αυτό το αποδίδει ο κ. Καρακούδης στην ιδιοσυγκρασία του Ηρακλειώτη οδηγού, όπου κάποιες φορές βγαίνει σε καλό πολλές φορές όμως σε πολλές περιπτώσεις βγάζει ένα αρνητικό πρόσωπο προς τον υπόλοιπο κόσμο.

Για την έντονη παρουσία της Τροχαίας στο κέντρο του Ηρακλείου ο κ. Καρακούδης σχολίασε: «Αρχές του Νοέμβρη εκπονήσαμε ένα ειδικό σχέδιο, βάλαμε κάτω τα πράγματα και αυτό που μας προβλημάτισε ήταν το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα και θέλαμε να δώσουμε έμφαση στο κομμάτι της Τροχαίας στις σταθμεύσεις. Σε συνεργασία με την Δημοτική Αστυνομία, προκειμένου να βγάλουμε μεικτά κλιμάκια και να γίνονται έλεγχοι σε παραβάσεις και σταθμεύσεις «αντικοινωνικού» χαρακτήρα. Δεν ψάχνουμε να τιμωρήσουμε τους οδηγούς που σταθμεύουν παράνομα, κατανοούμε κι εμείς το θέμα του Ηρακλείου που δεν έχει αρκετούς χώρους στάθμευσης».

Σε ποιες περιπτώσεις ενεργοποιείται ο γερανός της Τροχαίας

Κυρίως στις περιπτώσεις που τα αυτοκίνητα εμποδίζουν την κυκλοφορία των υπολοίπων οχημάτων.

Που βρίσκει ο πολίτης το όχημα του αν το «σηκώσει» ο γερανός

«Έχει γίνει μια συνεργασία με το Δήμο Ηρακλείου, έχει παραχωρηθεί ένας χώρος που πηγαίνει το όχημα για 24 ώρες. Ο πολίτης μπορεί να απευθυνθεί στην Δημοτική Αστυνομία ή στην Τροχαία, για να ενημερωθεί, έπειτα απευθύνεται στην Τροχαία για να ενημερωθεί που είναι το όχημα και για να το πάρει θα πρέπει να πληρώσει τα προβλεπόμενα παράβολα».

Η κυκλοφορία των πατινιών

«Με τα πατίνια οι απόψεις διίστανται. Σίγουρα οι κίνδυνοι που εγκυμονούν τα πατίνια όταν βρίσκονται σε δρόμους που υπάρχουν οχήματα είναι μεγάλοι. Δεν έχουμε τις υποδομές τις κατάλληλες για να κινούνται σε ειδικούς χώρους με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλους κινδύνους. Κάποιοι το βλέπουν θετικά από την άποψη της βιώσιμης κινητικότητας, μειώνουμε τα καυσαέρια κλπ. Υπάρχει μια απόφαση από την Δημοτική Αστυνομία που απαγορεύει την κίνηση των πατινιών μέχρι να εκδοθεί το νομικό πλαίσιο. Ο ΚΟΚ εφαρμόζεται στα οχήματα, τα πατίνια που είναι ηλεκτροκίνητα δεν προβλέπονται από την Νομοθεσία».

Ακούστε εδώ όλη τη συνέντευξη του κ. Καρακούδη: