Οι γονείς των μαθητών της Κρήτης, στο πλευρό των εκπαιδευτικών
Στο πλευρό των εκπαιδευτικών που αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, τάσσεται η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Περιφέρειας Κρήτης ενώ με ανακοίνωση που εξέδωσε απευθύνει κάλεσμα συμμετοχής στους γονείς, στις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της Ομοσπονδία:
“Η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης καλεί τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να συμμετέχουν μαζικά και δυναμικά στα Πανεκπαιδευτικά Συλλαλητήρια που διοργανώνονται από τα Σωματεία Εκπαιδευτικών σε όλους τους νομούς του νησιού στις 9 Ιούνη.
Η φωνή των γονιών είναι δυνατή!
Απαιτούμε η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι σε εμάς και τα παιδιά μας!
Όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας οι αλλαγές στη ζωή των οικογενειών μας ήταν ραγδαίες. Πολλοί από εμάς μείναμε ξαφνικά άνεργοι ή μειώθηκε δραστικά ο μισθός μας, άλλοι μείναμε ξεκρέμαστοι στην παροχή της υγειονομικής φροντίδας, και όλοι μας γίναμε μάρτυρες της ακόμα μεγαλύτερης υποβάθμισης της εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Με το αναγκαστικό μέτρο της αναστολής λειτουργίας των σχολείων στις 11 Μάρτη επιβεβαιώθηκαν οι ανισότιμοι όροι παροχής της μόρφωσης. Επιβεβαιώθηκε ότι η δημόσια εκπαίδευση νοσεί πολύ σοβαρά με άμεσα θύματα μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Κύριο ζήτημα που δεν έχει λυθεί είναι ότι το κράτος δεν εξασφάλισε τα απαραίτητα ηλεκτρονικά μέσα για ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χιλιάδες μαθητές, δεν έχουν Η/Υ, tablet, σύνδεση στο διαδίκτυο. Άλλοι μαθητές έχουν παλιάς τεχνολογίας μέσα που δε τους εξασφαλίζουν ουσιαστική συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση. Άλλοι μαθητές αναγκάζονται να μοιράζονται τα μέσα που διαθέτουν με τα αδέλφια ή τους γονείς τους που κάνουν τηλεργασία.
Αν για όλους μας η περίοδος αυτή ήταν δύσκολη, για τα παιδιά ΑμεΑ των λαϊκών οικογενειών έγινε Γολγοθάς. Η συνθετότητα των προβλημάτων που βιώνουν τα παιδιά αυτά επιδεινώθηκε λόγω της έλλειψης υποστηρικτικών δομών αφού η κυβέρνηση σφύριξε ακόμα μια φορά αδιάφορα μπροστά στα οξυμένα προβλήματα του πολύπαθου χώρου της Ειδικής Αγωγής.
Αντί το Υπουργείο Παιδείας να εξασφαλίσει την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, αντί να λάβει μέτρα ώστε να στηριχθούν κοινωνικά, ψυχολογικά και παιδαγωγικά οι μαθητές προχώρησε στην ανακοίνωση του Πολυνομοσχεδίου που αφορά σε αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία. Διατηρώντας την ουσία των ρυθμίσεων και των εξαγγελιών που δεν πρόλαβε να εφαρμόσει η προηγούμενη κυβέρνηση πάει το έργο ένα βήμα παραπέρα, φέρνοντας το αντίθετο από αυτό που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας.
Παράλληλα με αυτό ανοίγουν όλα τα μέτωπα της Παιδείας με την ανακοίνωση για το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων στις 11 Μάη. Έφερε στο προσκήνιο τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία: την κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής, τις ελλείψεις σε καθαριστικά, σαπούνια, αλκοολικά διαλύματα, θερμόμετρα ακριβείας και άλλα μέσα ατομικής προστασίας, το τεράστιο πρόβλημα της καθαριότητας των σχολείων, τα κενά των εκπαιδευτικών. Επιπλέον έφερε αντιδραστικές κατευθύνσεις που χτυπούν το ρόλο του σχολείου με την τροπολογία για τα on line μαθήματα.
Η τελευταία ανακοίνωση για το άνοιγμα των δημοτικών, των νηπιαγωγείων και των σχολείων ειδικής αγωγής έδειξε την πρόθεση της Κυβέρνησης να προτάξει την «ατομική ευθύνη» ακόμα και για την επιστροφή των μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Με ευθύνη της Κυβέρνησης η παρακολούθηση των μαθημάτων αφήνεται στην κρίση της κάθε οικογένειας, μακριά από την υποχρεωτικότητα της εκπαίδευσης.
Δεν κάνουμε βήμα πίσω στις απαιτήσεις μας.
Καλούμε όλους τους γονείς να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των παιδιών τους.
Παλεύουμε για:
· Την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να το φέρει στη Βουλή για ψήφιση.
· Να μην εφαρμοστεί η ρύθμιση που προβλέπει κάμερες στις τάξεις.
· Να εξασφαλιστούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, για την προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
· Μονιμοποίηση του αναγκαίου προσωπικού καθαριότητας σε όλα τα σχολεία.
· Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.
· Σύγχρονα, ασφαλή κτίρια και υποδομές για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
· Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία, μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες”.