Εδώ και 8 χρόνια το Σωματείο Ξεναγών Κρήτης και Σαντορίνης έχει καταθέσει αίτημα για την ανάγκη παρουσίας εξειδικευμένου γιατρού και ασθενοφόρου στην Κνωσό σύμφωνα με τον πρόεδρο κ. Βαγγέλη Παπανικολάου, ο οποίος συμπλήρωσε πως δεν περνάει μέρα στην Κνωσό χωρίς την ανάγκη παρέμβασης γιατρού σε περιστατικά που αφορούν στους επισκέπτες του μνημείου.
“Ήταν πολύ καλή η πρωτοβουλία του Υπουργείου να τοποθετήσει γιατρό και ασθενοφόρο στην Ακρόπολη, περιμένουμε όμως ανάλογου τύπου απόφαση και για την Κνωσσό καθώς τόσο οι ξεναγοί όσο και οι φύλακες καλούμαστε καθημερινά να αντιμετωπίζουμε περιστατικά λιποθυμίας επισκεπτών του αρχαιολογικού χώρου λόγω κούρασης και ζέστης, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που τα ασθενοφόρα μπαίνουν στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού για να παραλάβουν τουρίστες.Εμείς έχουμε προτείνει εδώ και 8 χρόνια να υπάρχει έστω κάποιος νοσηλευτής η ένας χώρος πρώτων βοηθειών αν δεν μπορεί να βρίσκεται εδώ γιατρός ωστόσο δεν έχουμε πάρει κάποια επίσημη απάντηση από τους αρμόδιους”.
Αναγκαία εκτός από γιατρό κι ασθενοφόρο η τοποθέτηση αλεξικέραυνου στην Κνωσό
Με δεδομένη πλέον την κλιματική αλλαγή αλλά και το περιστατικό που είχε λάβει χώρα πριν από μία διετία όταν κεραυνός σε ξαφνική καταιγίδα “χτύπησε” τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού, τραυματίζοντας μία ξεναγό αλλά και επισκέπτες ο κ. Παπανικολάου επανέφερε στην επικαιρότητα την ανάγκη άμεσης τοποθέτησης εντός της Κνωσού
“Ο κόσμος που επισκέπτεται την Κνωσό κάθε χρόνο είναι μεγάλος και πρέπει να σκεφτούμε πως θα τον προστατεύσουμε εφόσον η κλιματική αλλαγή δείχνει τις άγριες διαθέσεις της αλλά και με το δεδομένο ότι οι επισκέπτες προσθέτουν χρήματα στα κρατικά ταμεία”.
Εξακολουθούν τα προβλήματα στον αρχαιολογικό χώρο της Γόρτυνας.
Παρόλο που βρισκόμαστε στην καρδία του Καλοκαιριού και με δεδομένη τη δημοσιότητα που έχει πάρει η είδηση ότι στον Αρχαιολογικό χώρο της Γόρτυνας δεν υπάρχει η δυνατότητα πώλησης νερού στους επισκέπτες ο κ. Παπανικολάου τόνισε πως καμία αλλαγή δεν έχει επέλθει στο καθεστώς αδιαφορίας που επιδεικνύει η Δημοτική αρχή της περιοχής φροντίζοντας έστω και την τελευταία στιγμή να τοποθετηθούν αυτόματοι πωλητές νερού “οι τουρίστες ξεναγούνται στον αρχαιολογικό χώρο της Γόρτυνας με θερμοκρασίες συχνά άνω των 35 βαθμών Κελσίου, χωρίς να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε ένα μπουκάλι νερό, μόλις χθες για πολλοστή φορά σε περίπτωση λιποθυμικού επεισοδίου νερό δώσαμε στον επισκέπτη οι ξεναγοί και οι οδηγοί των λεωφορείων , ντρεπόμαστε να απολογούμαστε καθημερινά γι αυτές τις καταστάσεις, και δυστυχώς οι υπεύθυνοι αυτών των προβλημάτων δεν μπαίνουν στον κόπο καν να απαντήσουν στα αιτήματα μας”. Στο ίδιο μήκος κύματος και η έλλειψη πινακίδας στο νέο οδικό δίκτυο Ηράκλειο Μεσαρά για όσους θέλουν να επισκεφθούν τον αρχαιολογικό χώρο, φαίνεται πως η υπεύθυνοι δεν ενδιαφέρονται για το τουριστικό προϊόν αλλά και για τα αρνητικά σχόλια που κυκλοφορούν σε διάφορες ιστοσελίδες για την χώρα μας.