O Νίκος Ηγουμενίδης για το Αεροδρόμιο Καστελλίου

Δημοσιεύτηκε στις 07/05/2019 20:56

O Νίκος Ηγουμενίδης για το Αεροδρόμιο Καστελλίου

«Η κυβέρνηση μας, η Αριστερά, δεν αφήνει την Κρήτη χωρίς υποδομές», τόνισε συμπερασματικά σήμερα από το βήμα της Βουλής ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο για την κύρωση της σύμβασης για το Αεροδρόμιο Καστελλίου και βουλευτής Ηρακλείου Νίκος Ηγουμενίδης.

«Από το 2015 η κυβέρνηση συνολικά αλλά και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κάνει ένα τιτάνιο έργο για να επανεκκινήσει όλα τα οδικά έργα αλλά και πολλά έργα υποδομής σε όλη την χώρα. Έργα που παρέμεναν βαλτωμένα, χωρίς χρηματοδότηση και χωρίς καμία πιθανότητα ολοκλήρωσής», υπογράμμισε ο Νίκος Ηγουμενίδης στην σημερινή 3η συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής Εμπορίου για την κύρωση της σύμβασης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

«Κι όμως 4 χρόνια μετά, τα περισσότερα από αυτά είναι ολοκληρωμένα, ή σε φάση ολοκλήρωσης. Αυτό δεν μπορούν να το αποδεχθούν επειδή δεν τους συμφέρει πολιτικά. Κάθε φορά που οι τοπικές κοινωνίες χαίρονται ένα ολοκληρωμένο έργο, η ΝΔ είναι αναγκασμένη να δει στον καθρέφτη το αληθινό πρόσωπό της, κι αυτό είναι δύσκολο ομολογουμένως», ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Ο Νίκος Ηγουμενίδης έδωσε την εικόνα από τα έργα που είδε από κοντά πριν από λίγες μέρες ο Πρωθυπουργός και για τα έργα που ήδη ολοκληρώνονται: «Η γέφυρα στο Χαμέζι, στο Δήμο Σητείας που δόθηκε στην κυκλοφορία, η γέφυρα του Αποσελέμη, τμήμα του ΒΟΑΚ στο Δήμο Χερσονήσου, που δόθηκε στην κυκλοφορία, ο ανισόπεδος κόμβος στην Αγία Πελαγία στο Δήμο Μαλεβιζίου που επιτέλους μπήκε στο στάδιο υλοποίησης, ο δρόμος Ηράκλειο – Μεσσαρά στην ενδοχώρα του νομού Ηρακλείου, που παραδίνεται στην κυκλοφορία, η διαχείριση των υδατικών πόρων του Φράγματος του Αποσελέμη -σχεδόν οι μισοί υδατικοί πόροι της Κρήτης- από τον ΟΑΚ.»

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι τα παραπάνω έργα πέρα από την επίδραση που ήδη έχουν στην καθημερινότητα των Κρητικών, έχουν παράλληλα υψηλό συμβολισμό, ενώ έκανε σύντομη αναφορά στην ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα για την οποία την Πέμπτη υπογράφεται η δανειακή σύμβαση μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου, αλλά και «στα άνω των 50 εκ ευρώ που ανακοινώσαμε ότι εξασφαλίστηκαν από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσα από τον «ΦιλόΔημο» για το Ηράκλειο τα δύο τελευταία χρόνια για μικρά και μεγάλα, αλλά με πραγματικό κοινωνικό αντίκρισμα, έργα».

Αναφορικά με τη σύμβαση και σε συνέχεια της ακρόασης φορέων, ο Νίκος Ηγουμενίδης αναφέρθηκε διεξοδικά στην επιλογή του Καστελίου για το νέο αεροδρόμιο και στους λόγους απόρριψης της αναβάθμισης του νυν αεροδρομίου, στο χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, στα ανταποδοτικά οφέλη για την τοπική κοινωνία αλλά και στην ανάγκη ειδικής πρόβλεψης για τους ανθρώπους που είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, αλλά και στην προοπτική της σημερινής έκτασης του Αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».

Σχετικά με την έκταση του «Νίκος Καζαντζάκης» ανέφερε: «Υπάρχει η αρνητική εμπειρία της αξιοποίησης του Ελληνικού, αλλά για την Κρήτη, πολύ περισσότερα χρόνια, της αξιοποίησης του χώρου των εγκαταστάσεων της πρώην Αμερικανικής στρατιωτικής βάσης στις Γούρνες. Είναι απαραίτητο, να ξεκινήσει οργανωμένη συζήτηση για την καταγραφή των αναγκών, την καταγραφή των διαθέσιμων χώρων και την αξιοποίηση της έκτασης τόσο του «Νίκος Καζαντζάκης» όσο και των παρακείμενων στρατιωτικών εγκαταστάσεων», υπογράμμισε ο Νίκος Ηγουμενίδης.