Ο Mr “Cosmos Sport ” στον Politica 89.8: Τι λέει για click away και γιατί οι ηλεκτρονικές πωλήσεις δεν θα υποκαταστήσουν ποτέ τη φυσική εμπειρία
Την πεποίθηση πως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις δεν θα υποκαταστήσουν ποτέ τη φυσική εμπειρία του πελάτη σε ένα κατάστημα, εξέφρασε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο οικονομολόγος και Διευθύνων Σύμβουλος από τα “Cosmos Sport” Μιχάλης Τσικνάκης.
Ο κ. Τσικνάκης, αναφέρθηκε στην πολιτική του Click Αway, την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου που ωστόσο όσο κι αν αναπτυχθεί περαιτέρω, δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εμπειρία που λαμβάνει ο καταναλωτής με την φυσική παρουσία του σε ένα κατάστημα. Θεωρεί μάλιστα, πως τόσο το ηλεκτρονικό εμπόριο όσο κι η εξυπηρέτηση του πελάτη με φυσική παρουσία είναι εντελώς αλληλένδετα. Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά: Δεν είναι τυχαίο ότι κι η amazon, έχει αρχίσει να ξεκινά να φτιάχνει φυσικά σημεία πρόσβασης για την εξυπηρέτηση του πελάτη με φυσική παρουσία. . Η εμπειρία του πελάτη είναι μία είτε πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα είτε όχι, θεωρώ πως το μέλλον θέλει αλληλένδετα τα ηλεκτρονικά και τα φυσικά καταστήματα. Άλλωστε κι από την εμπειρία μας βλέπουμε σε πολλές περιπτώσεις τους καταναλωτές να επισκέπτονται πριν προβούν στην αγορά κάποιου προϊόντος ένα φυσικό κατάστημα κι έπειτα στην αγορά του από το ηλεκτρονικό κατάστημα της ίδιας εταιρίας.
Ο κ. Τσικνάκης, εξήγησε τους λόγους που εφαρμόστηκε η πολιτική του Click Away αλλά και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν πολλοί επιχειρηματίες για την εφαρμογή του. «Θεωρώ πως αυτό που συνέβη με τις εταιρίες διανομείς ώθησε την κυβέρνηση στην μέθοδο του Click away, είτε πρόκειται για μικρές είτε για μεγάλες. Το παράπονο που έχουμε από την κυβέρνηση είναι ότι δεν μπορείς να προαναγγέλεις κάτι και να περιμένεις άμεσα χωρίς χρόνο προσαρμογής στα νέα δεδομένα να εφαρμοστεί. Δεν γίνεται να ανακοινώνεις το click away 14 Δεκεμβρίου και στις 17 να περιμένεις, τόσο από το κατάστημα όσο κι από τον καταναλωτή να το εφαρμόσει, χωρίς να υπάρχει χρόνος να προσαρμοστούν κι οι 2 σε αυτά τα δεδομένα. Πάρα την όποια εμπειρία μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο κι εμείς αντιμετωπίσαμε πολλές δυσκολίες με το click away. »
Μεταξύ άλλων ο κ. Τσικνάκης, αναφέρθηκε στον αντίκτυπο της νέας οικονομικής κρίσης που προκύπτει μέσα από την πανδημία του κορονοϊού, επισημαίνοντας πως: «Δεν μπορούμε να κάνουμε καμία πρόβλεψη για το νέο έτος, εφόσον το 2020 μας απέδειξε ότι δεν μπορούμε να προβλέψουμε για μεγαλύτερο διάστημα της μίας μέρας. Θεωρώ πως θα είναι πολύ μακρύς ο δρόμος επούλωσης των πληγών της οικονομίας λόγω της πανδημίας κι αυτό επεκτείνεται σε κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο. Είμαι αισιόδοξος για το γεγονός ότι θα αναθεώρησουμε τις προτεραιότητες μας μέσα από αυτή την εμπειρία που ζούμε, όμως αυτό απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα. Θα ήθελα όμως, να συμβουλέψω τους νέους επιχειρηματίες να μην απογοητεύονται και ότι όλοι μας μέσα από όλο αυτό μπορούμε να πάρουμε μαθήματα ζωής. »
Μάλιστα, ο κ. Τσικνάκης, αναφέρθηκε στις διαφορές της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που βίωσε η χώρα σε σχέση με εκείνη που βιώνουμε ήδη λόγω της πανδημίας επισημαίνοντας πως, υπάρχουν αρκετές διαφορές. «Βασικό είναι ότι η τωρινή κατάσταση είναι Παγκόσμια, σε σχέση με την δεκαετή κρίση που αφορούσε κυρίως τη χώρα μας. Ακόμα η δεκαετής κρίση δεν είχε χρονικό ορίζοντα ενώ η σημερινή έχει. Φαίνεται δηλαδή, η κρίση λόγω της πανδημίας να έχει ένα πιο ορατό τέλος, γεγονός που μας κάνει να αισιοδοξούμε μέσω μιας απότομης ανάπτυξης, όπως επισημαίνουν κι οι ειδικοί. Σε κάθε περίπτωση είναι δύσκολη και πρωτόγνωρη κατάσταση που ζούμε και δεν ξέρω τι προβλήματα θα υπάρξουν σε κοινωνικό επίπεδο πρωτίστως και δευτερευόντως σε οικονομικό επίπεδο. »