Ο χαιρετισμός του Μανώλη Καρτσωνάκη για την Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με αναπηρία
Ο Μανώλης Καρτσωνάκης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με αναπηρία έστειλε μήνυμα συσπείρωσης της κοινωνίας γύρω απ’ το συγκεκριμένο ζήτημα.
Το μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης για τη Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με αναπηρία αναφέρει χαρακτηριστικά:
“Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, η οποία θεσπίστηκε με απόφαση του ΟΗΕ να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου, είναι μια ευκαιρία ευαισθητοποίησης σχετικά με τα δικαιώματα και την ευημερία των ατόμων με αναπηρία.Είναι μια υπενθύμιση για το πόσο σημαντικό είναι να δημιουργήσουμε μια κοινωνία χωρίς διακρίσεις, όπου κάθε άνθρωπος θα έχει την ευκαιρία να ζει με αξιοπρέπεια και ισότητα, στο πλαίσιο ενός κόσμου πιο δίκαιου και προσβάσιμου για όλους.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 15% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει με κάποια μορφή αναπηρίας, ενώ όλοι οι άνθρωποι μπορεί να βιώσουν την αναπηρία, μόνιμα ή πρόσκαιρα, στη ζωή τους.Κάθε άτομο με αναπηρία αντιμετωπίζει διαφορετικές προκλήσεις στην καθημερινότητά του, οι οποίες μπορεί να σχετίζονται με την προσβασιμότητά του σε αγαθά και υπηρεσίες, την κοινωνική του αποδοχή ή την επαγγελματική του ένταξη. Αυτές οι προκλήσεις, ωστόσο, δεν θα πρέπει να περιορίζουν τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία.
Μια υγιής κοινωνία οφείλει να συμπαρίσταται στα μέλη της που αντιμετωπίζουν κάποια αναπηρία. Χρειάζεται να αγωνίζεται για την πλήρη κοινωνική τους ενσωμάτωση και να πολεμάει την απόρριψη και την παραμέληση των ανθρώπων αυτών, καθώς η περιθωριοποίησή τους αποτελεί κοινωνική αγκύλωση που εμποδίζει την εξέλιξη και ανάπτυξη σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Χωρίς οίκτο και διακρίσεις οφείλουμε όλοι να σεβόμαστε τα προβλήματα των συνανθρώπων μας, που ζουν με κάποια αναπηρία, και να συμβάλουμε με τη στάση μας στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους.
Ειδικά σε ό,τι αφορά στον τομέα της εκπαίδευσης, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, που αγκαλιάζει με ιδιαίτερη φροντίδα τα παιδιά με αναπηρία και, σε ένα πλαίσιο αποδοχής και σεβασμού, επιδιώκει τη βελτίωση των ατομικών τους ικανοτήτων και δεξιοτήτων, τη συνακόλουθη ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο και την ισόρροπη συμβίωσή τους σε αυτό.Στην καρδιά της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης βρίσκεται η πεποίθηση ότι όλοι, ανεξαρτήτως των διαφορών τους, αξίζουν να ζουν και να συμβάλουν ισότιμα στην κοινωνία.Με στόχο την καταπολέμηση των διακρίσεων και του αποκλεισμού, καλλιεργεί την ανάπτυξη μιας δίκαιης και αλληλέγγυαςκοινωνίας, απαλλαγμένης από σύνδρομα και κατάλοιπα αναχρονιστικών αντιλήψεων, που εμποδίζουν τους συνανθρώπους μας με αναπηρίες να ξετυλίξουν τις ικανότητές τους, να κατακτήσουν την προσωπική τους ευημερία και να συμβάλουν στην ευημερία του συνόλου.”