Νέος ΒΟΑΚ: Απαλλοτροιώσεις, επαναχάραξη και χρονοδιάγραμμα , τα θολά σημεία των κυβερνητικών εξαγγελιών
Το ζήτημα των απαλλοτριώσεων της επαναχάραξης,αλλά κι εκείνο του χρονοδιαγράμματος, αποτελούν ζητήματα για τα οποία θα περίμενε περισσότερες διευκρινίσεις από την παρουσίαση του Πρωθυπουργού το περασμένο Σάββατο στα Χανιά σε ότι αφορά με το νέο ΒΟΑΚ, ο Πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων «ΕΣΥ ΠΡΩΤΑ »Γιάννης Λιονάκης.
Όπως εξήγησε ο κ. Λιονάκης: «Βρισκόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στην επαναχάραξη και την επανακατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου, από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο. Ευελπιστώ αυτό που εξαγγέλλεται να μην είναι ο ίδιος δρόμος που έχουμε τώρα, αν και θα υπάρχουν κομμάτια που θα μείνουν ανολοκλήρωτα, όπως αυτό της Σητείας, γιατί θα είναι κι ασύμφορα για να τα αναλάβει κάποιος εργολάβος, όμως η ανάγκη για ένα σύγχρονο και ασφαλή ΒΟΑΚ είναι βαθιά. »
Σχολιάζοντας το θέμα των διοδίων, ο κ. Λιονάκης τόνισε: «Στην Ευρώπη, οι συντηρήσεις στον δρόμων και οι κατασκευές σε πολύ μεγάλο βαθμό έχουν στηριχθεί στον θεσμό της ανταποδοτικότητας των διοδίων. Δε θα προσδοκούσα ποτέ και δεν έτρεφα διαφορετική ελπίδα ότι θα μπορούσε να φτιαχτεί δρόμος χωρίς διόδια. Το θέλουμε δεν το θέλουμε ο ΒΟΑΚ θα γίνει μόνο με διόδια».
Υποστήριξε μάλιστα πως παρά τα διόδια, θα προβλέπεται να υπάρχει μια εναλλακτική Περιφερειακή Οδός η οποία να λειτουργεί για όποιον δεν επιθυμεί να πληρώνει τα διόδια στον ΒΟΑΚ.
Μεταξύ άλλων ο κ. Λιονάκης, σχολίασε την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Αστυπάλαια, από την οποία θα ξεκινήσει η αντικατάσταση του τρέχοντος συστήματος μεταφορών μέσω της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων και της παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας, επισημαίνοντας πως σύντομα η ηλεκτροκίνηση θα επεκταθεί περαιτέρω καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη στραφεί σε αυτή και σε τρόπους αντικατάστασης των ρυπογόνων μονάδων σε τέτοιο βαθμό που θα αναγκάσουν και τις κυβερνήσεις να ακολουθήσουν.