Νέος ΒΟΑΚ: Οι “παγίδες” σε Σεληνάρι και Νεάπολη και τα έργα ομβρίων υδάτων κόκκινες γραμμές από την Περιφέρεια Κρήτης
Στις κόκκινες γραμμές της Περιφέρειας Κρήτης που γνωμοδότησε θετικά στα όσα αναφέρει η μελέτη Περιβαλλόντικών επιπτώσεων του νέου ΒΟΑΚ στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη κι έχουν να κάνουν με “παγίδες” στο Σεληνάρι – Νέαπολη και τα έργα ομβρύων υδάτων, ανέλυσε ο εισηγητής του συγκεκριμένου θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο, Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Νίκος Ξυλούρης μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα.
Όπως εξηγεί ο κ. Ξυλούρης το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, ικανοποιεί γενικά τις απαιτήσεις για τον σχεδιασμό αυτοκινητοδρόμου κατηγορίας Α1 με την επισήμανση να ληφθούν οι προτάσεις που υποβλήθηκαν από τους Δήμους Χερσονήσου και Αγίου Νικολάου, τις προτάσεις του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Τμήματος Ανατολικής Κρήτης, των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου, καθώς και τις προτάσεις που υποβλήθηκαν από την Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κρήτης ώστε να συμπληρωθούν οι συγκοινωνιακές και υδραυλικές μελέτες του έργου.
Ωστόσο απαραίτητη προϋπόθεση για την Περιφέρεια, αποτελεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση που θα εγκριθεί να συμπεριλαμβάνει όλα τα προαναφερόμενα συνοδά, τεχνικά αντιπλημμυρικά, υδραυλικά και περιβαλλοντικά θέματα, στα οποία να εξασφαλισθεί η πλήρη χρηματοδότηση όλων αυτών για την υλοποίηση τους, προκειμένου ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευασθεί να είναι πλήρης, λειτουργικός και ασφαλής τόσο για τους εποχούμενους χρήστες του, όσο και για τους κατοίκους και επισκέπτες των περιοχών διέλευσης του.
Με την υφιστάμενη χάραξη δεν μπορούμε να αποφύγουμε τα διόδια, στα τμήματα Σεληνάρι – Νεάπολη, παρά μόνο αν τα 22χλμ αυτά είναι εντελώς κλειστά, γεγονός που μας κάνει την περιφέρεια να ζητήσουμε παράλληλο δρόμο στα κομμάτια σύμπτωσης νέου και παλιού ΒΟΑΚ, εξηγεί ο κ. Ξυλούρης.
Παράλληλα στις κόκκινες γραμμές της Περιφέρειας σύμφωνα και με τον κ. Ξυλούρη, είναι η ορθή εκτέλεση του οργανωμένου σχεδιασμού για το κομμάτι της διευθέτησης-διαχείρισης των ομβρίων υδάτων, προκειμένου να αποφευχθούν οι πλημμύρες που παρατηρήθηκαν στην Χερσόνησο, εξαιτίας του ελλιπούς σχεδιασμού για τη διευθέτηση των ομβρίων.
«Υπάρχει μηχανισμός παρακολούθησης της Περιφέρειας, στη φάση κατασκευής του ΒΟΑΚ », διαβεβαιώνει ο κ. Ξυλούρης,που σε γενικές γραμμές, είναι ικανοποιημένος για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου κατηγορίας Α1 αλλά απογοητευμένος που τόσα χρόνια η κατασκευή του είχε παραπεμφθεί στις καλένδες.
Ο κ. Ξυλούρης αναφέρθηκε μάλιστα στον κόμβο της Αγίας Πελαγίας με αφορμή την παράδοση του προς χρήση, επισημαίνοντας πως: «Ορθώς το Υπουργείο Υποδομών υλοποίησε κι ανέλαβε το έργο, αλλά η Περιφέρεια θα μπορούσε να το έχει υλοποιήσει νωρίτερα όταν το ζητούσε από την κεντρική πολιτεία, κι εκείνη με τη σειρά της το αρνούνταν. Ας μείνουμε στα θετικά, όμως δηλαδή στο ότι σήμερα δόθηκε σε κυκλοφορία ένα έργο πνοής, με στόχο την προστασία της ανθρώπινης ζωής.»