“Να μην απορρίψουμε τα ηλεκτρικά πατίνια – Να τα χρησιμοποιούμε με όρους και προϋποθέσεις”

Δημοσιεύτηκε στις 05/09/2019 17:53

“Να μην απορρίψουμε τα ηλεκτρικά πατίνια –  Να τα χρησιμοποιούμε με όρους και προϋποθέσεις”

Με αφορμή το σοβαρό τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε στην Παραλιακή Ηρακλείου πριν από λίγες μέρες, όπου ΙΧ αυτοκίνητο παρέσυρε δυο νεαρά κορίτσια που κινούνταν με ηλεκτρικά πατίνια μίλησε η συγκοινωνιολόγος Μαρία Σίτι κάνοντας λόγο για την βιώσιμη κινητικότητα και τα ηλεκτρικά πατίνια που υπό όρους και προϋποθέσεις μπορούν να  αποτελέσουν ένα εναλλακτικό και ασφαλή τρόπο μεταφοράς  ανακουφίζοντας την πόλη από την κίνηση των αυτοκινήτων.

Η Συγκοινωνιολόγος Μαρία Σίτι

Για τα ηλεκτρικά πατίνια ως μέσο μεταφοράς η κ. Σίτι ανέφερε πως “μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ένα νομοθετικό πλαίσιο και κανόνες ή όροι χρήσης για τα ηλεκτρικά πατίνια, χωρίς όμως λόγω του τροχαίου που έγινε προχθές στην παραλιακή να πρέπει να τα  δαιμονοποιήσουμε και να τα απορρίψουμε. Χρειάζεται απλά να υπάρξει ένα πλαίσιο που θα μπορεί να κινείται στις πόλεις τόσο με το ηλεκτρικό πατίνι όσο και με όλα τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς εκτός του αυτοκινήτου στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας”.

“Τα ηλεκτρικά πατίνια μάλιστα αιφνιδίασαν και μπήκαν στην ζωή μας απότομα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπό κόσμο και πρέπει να βρεθεί μία λύση ώστε να ενταχθούν αυτά τα μέσα με ασφάλεια στους  εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς του κόσμου αρκεί να μπουν κάποιοι όροι και προϋποθέσεις, όπως το που σταθμεύουν, ποιοι τα οδηγούν, γιατί είναι ελκυστικά η αρνητικά για κάποιους, πως θα ενταχθούν αυτά τα μέσα στον κ.ο.κ., τι επίπεδο ικανότητας πρέπει να έχει ο οδηγός των ηλεκτρικών πατινιών, από ποια ηλικία και μετά μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν οι άνθρωποι. Η πολιτεία ήδη έχει ορίσει μία επιτροπή που μελετά το ζήτημα, κοιτά πως θα τα εντάξει στον κ.ο.κ.”, σημείωσε σε συνέχεια των δηλώσεων της.

Στην Γαλλία έχουν ορίσει ήδη τα όρια ταχύτητας και τους χώρους που προβλέπεται να χρησιμοποιούνται τα ηλεκτρικά πατίνια, σύμφωνα με την κ. Σίτι επισημαίνοντας πως κάτι ανάλογο πρέπει να γίνει και στην χώρα μας, με την ίδια να υπογραμμίζει πως: “Πρέπει να εντοπίσουμε το ποιοι χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά πατίνια και πως θα τεθούν οι όροι για να γίνει αυτό το μέσο αποδεκτό και ασφαλές. Έχει σημασία το πως χρησιμοποιούν οι χρήστες τους το ηλεκτρικό πατίνι, αν αποτελεί ένα μέσο που υποκαθιστά το μέσο ως εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς η αν πρόκειται για παιχνίδι που χρησιμοποιείται για διασκέδαση.Αν παρατηρηθούν όλες αυτές οι προϋποθέσεις τότε θα μπορούμε να το θέσουμε σε κάποια πλαίσια και να το μετατρέψουμε σε ένα ασφαλές μέσο μεταφοράς”.

Τα ηλεκτρικά πατίνια είναι πλέον ένα μέσο μεταφοράς με το οποίο πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά πέραν του κράτους και οι εκάστοτε Δήμοι της χώρας. Σύμφωνα με την κ. Σίτι “ακόμα και ο Δήμος χρειάζεται πέραν της πολιτείας να ορίσει ένα πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια και να παρατηρήσει πόσα τέτοια οχήματα μπορεί να φιλοξενήσει, να ορίσει τους χώρους στάθμευσης αυτών των οχημάτων, να ορίσει το που θα φιλοξενούνται αυτά τα μέσα και να δούμε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιούνται τα ηλεκτρικά πατίνια μόνο κατά παραγγελία στον εκάστοτε δήμο. Δεν είναι κάτι που το προτείνω όμως αλλά θα μπορέσει κι αυτό να αποτελέσει μία λύση”. 

Τι λέει η συγκοινωνιολόγος Μαρία Σίτι για την χρήση των μέσων μεταφοράς στους πεζοδρόμους; Το παράδειγμα της Δαιδάλου και του Καράβολα

“Πεζοδρόμια και πεζόδρομοι είναι αυτό που λέει η λέξη, δηλαδή δρόμοι για τους πεζούς στους οποίους  φυσικά μπορούν τα ποδήλατα και τα πατίνια να κινούνται σε αυτά με ταχύτητες χαμηλές όπως των πεζών. Στον Καράβολα υπάρχει ποδηλατόδρομος οπότε θα μπορεί να κινηθεί το ηλεκτρικό πατίνι σε ταχύτητες ποδηλάτου. Σε δρόμους όμως την Δαιδάλου δεν πρέπει να κινούνται ούτε ποδήλατα ούτε πατίνια. Θα πρέπει να υπάρξει ήχος στα ηλεκτρικά πατίνια όπως υπάρχει άλλωστε στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στους δρόμους η και τους πεζόδρομους κυκλοφορούν και άνθρωποι που κινούνται με μπαστούνια και ήχο. Το βασικό όμως είναι να οριστεί η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών και που θα χρησιμοποιούνται αυτά τα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς”.

Με αφορμή την “μόδα” που έχει γίνει πλέον η χρήση των ηλεκτρονικών πατινιών ο Δήμος Ηρακλείου συνεδριάζει αύριο επί του θέματος και η κ. Σίτι προτείνει πριν τις οποιεσδήποτε αποφάσεις να ληφθεί σοβαρά υπόψιν απ όλους τους συνέδρους  η φάση της παρατήρησης της χρήσης του ηλεκτρικού πατινιού κι όχι να παρθούν αποφάσεις εν βρασμώ. “Εγώ θα πρότεινα σύμφωνα με την κ. Σίτι να υποδεχτούμε τα ηλεκτρικά πατίνια που έφτασαν και στο Ηράκλειο, να παρατηρήσουμε την χρήση τους, να ορίσουμε χώρους για τα αυτά μέχρι να ενταχθούν στον κ.ο.κ και έπειτα να κρίνουμε αν θα πρέπει να απαγορευτούν. Πιστεύω πως δεν πρέπει να πάρουμε μια απόφαση εν βρασμώ και να αφιερώσουμε ένα χρονικό διάστημα στο οποίο να ερευνήσουμε πως λειτουργούν τα ηλεκτρικά πατίνια και να ζητήσουμε στοιχεία και ενημέρωση από τις εταιρίες που τα έχουν κατασκευάσει. Στις 16 με 22 Σεπτέμβρη έρχεται η εβδομάδα κινητικότητας κι είναι σημαντικό οι εταιρίες αυτές που κατασκεύασαν τα ηλεκτρικά πατίνια να έρθουν στο Ηράκλειο και να μας μιλήσουν για το όχημα αυτό και πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατάλληλα”.