Να καλυφθούν όλα τα κενά στην Παράλληλη Στήριξη με βάση τις σύνθετες μορφωτικές και επιστημονικές ανάγκες των μαθητών
![Να καλυφθούν όλα τα κενά στην Παράλληλη Στήριξη με βάση τις σύνθετες μορφωτικές και επιστημονικές ανάγκες των μαθητών](https://i0.wp.com/www.politica.gr/wp-content/uploads/2022/10/vouli-15-06.jpg?quality=92&fit=1310%2C900&ssl=1)
Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με την οποία ζητά την κάλυψη όλων των κενών στην Παράλληλη Στήριξη με βάση τις σύνθετες μορφωτικές και επιστημονικές ανάγκες των μαθητών, κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ.
Αναλυτικά το κείμενο που υπογράφεται από τους βουλευτές του Κόμματος Λιάνα Κανέλλη, Γιάννη Δελή, Μαρία Κομνηνάκα και Μανώλη Συντυχάκη:
«Η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση παραμένει οξυμένη με κενά εργαζομένων, σε ειδικούς εκπαιδευτικούς, επιστήμονες και βοηθητικό προσωπικό, στη μεταφορά των μαθητών, καθώς και στο διαχρονικά οξυμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης, με ακατάλληλα, επικίνδυνα και υποσυντήρητα κτίρια που στεγάζονται Ειδικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας.
Εξίσου οξυμένη παρουσιάζεται η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο γενικό πλαίσιο του σχολείου, με τμήματα ένταξης που παραμένουν κλειστά, ελλείψει εκπαιδευτικών. Παραμένει το ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα με τις προσλήψεις στην Παράλληλη Στήριξη, που υπολείπονται κατά πολύ των αντίστοιχων περσινών γνωματεύσεων, χωρίς να συνυπολογίζουμε τις νέες εγκρίσεις που θα δοθούν.
Κατά το περσινό σχολικό έτος οι συνολικές προσλήψεις κάλυψαν μόλις το 60% των αιτήσεων, ενώ η φετινή εγκύκλιος για την παράλληλη στήριξη, δίνοντας τροχιοδεικτική βολή, ανέφερε πως “τονίζεται ότι η πιστή εφαρμογή του νόμου είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τον εξορθολογισμό των παράλληλων στηρίξεων”, αντιμετωπίζοντας τις σύνθετες μορφωτικές και επιστημονικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως κόστος που πρέπει να εξορθολογιστεί.
Έτσι, με προδιαγεγραμμένο σχέδιο, γονείς και μαθητές οδηγούνται σε αδιέξοδο, αφού καλούνται για άλλη μια φορά να καλύψουν το κόστος για την κατ’ όνομα δημόσια και δωρεάν Παιδεία. Από την άλλη, όλοι οι εργαζόμενοι στον τομέα της παράλληλης στήριξης είναι αναπληρωτές, που κάθε χρόνο ανακυκλώνονται, αφήνοντας χωρίς συνέχεια το επιστημονικό, παιδαγωγικό έργο τους. Ο αριθμός των “τυχερών” παιδιών που θα λάβουν στήριξη προσδιορίζεται όχι με βάση τον αριθμό και τις ανάγκες τους, αλλά με αγοραία δημοσιονομικά κριτήρια, καθώς για όλες τις κυβερνήσεις είναι προτεραιότητα η τόνωση και κερδοφορία των λίγων επιχειρηματικών ομίλων.
Σήμερα, δύο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, εκατοντάδες μαθητές σε όλη τη χώρα παραμένουν ακάλυπτοι, αντιμετωπίζοντας σοβαρές δυσκολίες στην εκπαιδευτική και όχι μόνο διαδικασία.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε:
– Να καλυφτούν όλες οι περσινές – φετινές αιτήσεις παράλληλης στήριξης με βάση τις σύνθετες μορφωτικές/ επιστημονικές ανάγκες των μαθητών.
– Να μονιμοποιηθούν όλοι όσοι εργάζονται στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και να προσληφθούν όσοι είναι αναγκαίοι για την πλήρη κάλυψη των αναγκών».