“Να εφαρμοστεί το πρόγραμμα κολύμβησης που υλοποιείται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση”

Δημοσιεύτηκε στις 17/09/2019 16:58

“Να εφαρμοστεί το πρόγραμμα κολύμβησης που υλοποιείται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση”

Να εφαρμοστεί το πρόγραμμα κολύμβησης που υλοποιείται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με τρόπο που να καλύπτει συνολικά τις ανάγκες των μαθητών, ζητά με επίκαιρη ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης.

Ακολουθεί η ερώτηση:

Το πρόγραμμα κολύμβησης που υλοποιείται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αφορά μια πολύ σημαντική ανάγκη των μικρών ηλικιών, που έχει να κάνει τόσο με τη σωματική και πνευματική τους ανάπτυξη, όσο και με την ασφάλειά τους, μιας και η χώρα μας βρέχεται σχεδόν παντού από θάλασσα και οι πνιγμοί ξεπερνούν τους 300 κάθε χρόνο, με ένα μεγάλο ποσοστό (50 περίπου) να αφορά παιδιά ηλικίας 4-15 ετών που πνίγονται σε πισίνες και ανοιχτή θάλασσα. Ενώ ξεκίνησε πιλοτικά πριν 4 χρόνια, με αποτελέσματα όπου εφαρμόστηκε σωστά, παρουσιάζει στασιμότητα και αρκετά προβλήματα, που πρέπει να λυθούν άμεσα, προκειμένου να καλύψει συνολικά τις ανάγκες των μαθητών.

Καταρχήν, όπως εφαρμόζεται σήμερα, δεν αφορά την κάλυψη όλου του μαθητικού πληθυσμού. Περιορίζεται στη Γ’ τάξη (και σε ορισμένες περιπτώσεις και τη Δ’ τάξη), όταν γνωρίζουμε ότι η εκμάθηση μπορεί να ξεκινήσει από την ηλικία των 3-4 χρονών. Η εκμάθηση πρέπει να ξεκινά νωρίτερα και να καλύπτει όλα τα παιδιά. Μόνο έτσι θα μειωθεί ο κίνδυνος πνιγμού, άλλα και το άγχος που έχουν οι γονείς κάθε καλοκαίρι στις διακοπές.

Επίσης, χρειάζεται να λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος, προκειμένου να καλύψει όλους τους μαθητές που συμμετέχουν, ιδιαίτερα σε περιοχές που έχει υποδομές. Όμως και εκεί που δεν υπάρχουν κολυμβητήρια, χρειάζεται άμεσα να προχωρήσουν οι διαδικασίες για να κατασκευαστούν νέες υποδομές, έτσι ώστε να υπάρχει πρόσβαση.

Επιπρόσθετα χρειάζεται να λυθούν ζητήματα που αφορούν το προσωπικό. Δεν μπορεί να λειτουργήσει με ωρομίσθιους ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα και με διαδικασίες πρόσληψης χρονοβόρες. Χρειάζεται μόνιμο προσωπικό με ειδίκευση και επιμόρφωση ανά τακτά χρονικά διαστήματα στις τεχνικές εκμάθησης.

Τέλος, κάθε χρόνο παρουσιάζονται σοβαρές καθυστερήσεις με τη διαδικασία έγκρισης του προγράμματος. Συγκεκριμένα, υπήρξαν περιοχές φέτος (Αχαΐα, Δ’ Αθήνας) που το πρόγραμμα ξεκίνησε, εντελώς αδικαιολόγητα να εφαρμόζεται την τελευταία εβδομάδα του Απρίλη, δηλαδή λίγο πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς και αυτό σε ορισμένα μόνο σχολεία. Είναι προτιμότερο η διαδικασία προετοιμασίας – έγκρισης να ολοκληρώνεται με το τέλος της σχολικής χρονιάς, έτσι ώστε το πρόγραμμα να ξεκινά με την έναρξη της νέας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. υπουργός τι μέτρα θα πάρει έτσι ώστε να λυθούν όλα τα λειτουργικά προβλήματα και το πρόγραμμα να συμπεριλάβει όλα τα σχολεία, καλύπτοντας συνολικά τις ανάγκες των μαθητών.