“Κίνητρα στα νέα ζευγάρια για να γεμίσουν και πάλι τα σχολεία”

Δημοσιεύτηκε στις 10/10/2019 09:52

“Κίνητρα στα νέα ζευγάρια για να γεμίσουν και πάλι τα σχολεία”

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας  Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου  “Νίκος Καζαντζάκης” Μανώλης Μπελαδάκης, μέσα από τον Politica89.8 και την εκπομπή “Δημοσίως” του Νίκου Παπαδάκη μίλησε για το ζήτημα της υπογεννητικότητας στην χώρα που επηρεάζει ακόμα και το εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ έγινε κι αναφορά στα λειτουργικά εκπαιδευτικά κενά σε διδακτικό προσωπικό που υπάρχουν ένα μήνα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” Μανώλης Μπελαδάκης

Τα τελευταία 5 χρόνια έχουν χαθεί 6 εξαθέσια σχολεία 

Δυστυχώς αυτό που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια της κρίσης σύμφωνα με τον κ. Μπελαδάκη, είναι η όλο και μεγαλύτερη μείωση που παρατηρείται στο μαθητικό πληθυσμός λόγω της υπογεννητικότητας που παρατηρείται στην χώρα.” Στην Κρήτη έχουν χαθεί 6 εξαθέσια σχολεία στα χρόνια της κρίσης καθώς υπάρχει υπογεννητικότητα, με συνέπεια την ολοένα και μεγαλύτερη μείωση του μαθητικός πληθυσμού κάθε χρόνο”

Οι λόγοι που οδηγούν στην Υπογεννητικότητα

Αναφερόμενος στα αίτια της υπογεννητικότητας στην χώρα μας που οδηγεί και σε μείωση του μαθητικού πληθυσμού, ο κ. Μπελαδάκης επισημαίνει πως:“Η ανεργία, οι περιπτώσεις όπου ο  ένας από τους 2 γονείς χάνει την δουλειά του, η οικονομική κρίση, και η πυραμίδα των αναγκών των ανθρώπων κατέβηκε κάποια σκαλοπάτια τα τελευταία χρόνια, ο τρόποες βιοπορισμού του καθενός μας ξεχωριστά μας οδήγησε στο να μην σχεδιάζουμε το πως θα κάνουμε παιδιά και οικογένεια, με αποτέλεσμα την μείωση του πληθυσμού. Πολλοί νέοι σε παραγωγική ηλικία έφυγαν στο εξωτερικό, πολλοί από τους μετανάστες που είχαν ενσωματωθεί στην χώρα μας αποχώρησαν και τα πολλά παιδιά που συντηρούνται από τους γονείς τους ακόμα και σε ηλικία άνω των 25 ετών, καθυστερούν να κάνουν οικογένεια και παιδιά. Η εργασία παίζει καθοριστικό ρόλο στο ζήτημα της υπογεννητικότητας γιατί αν δεν υπάρχει η εργασία δεν μπορεί κανένας άνθρωπος να σχεδιάσει το μέλλον του και να έχει τους πόρους για να κάνει παιδιά και οικογένεια”.

Οι τρόποι καταπολέμησης της υπογεννητικότητας

Σύμφωνα με τον κ. Μπελαδάκη, η εκπαίδευση είναι ένας ζωντανός οργανισμός, μπορεί με στοιχεία να δείξει την υπογεννητικότητα που επικρατεί στην χώρα, αναλύοντας ακόμα και στοιχεία του παρελθόντος, αλλά και να προτείνει τρόπους αντιμετώπισης για την υπογεννητικότητα. Ο κ. Μπελαδάκης για τον λόγο αυτό αναφέρει: “Πρέπει να βελτιωθεί η κοινωνική ζωή των ανθρώπων, να καταπολεμηθεί η ανεργία, να υπάρξουν κοινωνικές δομές και να δοθούν κίνητρα για την δημιουργία οικογένειας και την αναπαραγωγή παιδιών. Υπήρξε μία περίοδος που όσοι τέλειωναν την παιδαγωγική ακαδημαϊκή σχολή, προσλαμβάνονταν άμεσα,  πλέον δεν γίνονται οι διορισμοί προσλαμβάνονται αναπληρωτές που φεύγουν από το ένα μέρος της Ελλάδος στο άλλο και δεν φτάνουν οι οικονομικές τους απολαβές ή το μέλλον τους είναι αβέβαιο εφόσον δε διορίζονται μόνιμα, με αποτέλεσμα να αναστέλλουν κι οι ίδιοι τα σχέδια τους για την δημιουργία οικογένειας”. 

Πρόσφυγες και οικονομικοί μετανάστες στο εκπαιδευτικό σύστημα

Ο κ. Μπελάδακης έκανε λόγο για τον τρόπο αφομοίωσης των προσφύγων και των μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα σημειώνοντας ότι: “Η εμπειρία που έχουμε από τους οικονομικούς μετανάστες, είναι ότι τα παιδιά αυτά έχουν την διάθεση για γνώση, είναι καλά μυαλά κι άριστοι μαθητές σε πολλές περιπτώσεις, ωστόσο τα παιδιά εντάσσονται πολύ εύκολα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτή την στιγμή όμως δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι στην Κρήτη να δεχτούμε παιδιά που δεν ξέρουν καθόλου την Ελληνική γλώσσα γιατί δεν υπάρχει το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάρχει στα νησιά που φιλοξενούνται οι πρόσφυγες. Εμείς μπορούμε να δεχτούμε τα παιδιά των μεταναστών που είτε έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, είτε γνωρίζουν την γλώσσα για να μπορούν να εκπαιδευτούν και να ενσωματωθούν άμεσα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα”. 

Δεν υπάρχουν σημαντικά κενά εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια

“Τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν καλυφθεί, τα πιο πολλά εντοπίζονται αυτή την στιγμή στην παράλληλη στήριξη, η οποία βοηθά τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το βέβαιο είναι πως χρειάζονται μόνιμοι διορισμοί ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση, γενικότερα στο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε να υπάρχει μόνιμο προσωπικό τόσο στην Δευτεροβάθμια όσο και την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σε γενικές γραμμές πάντως, θεωρώ πως έχουμε ένα καλό εκπαιδευτικό σύστημα παρά τα όποια προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει πρέπει και η πολιτεία να το στηρίζει λίγο περισσότερο, γι αυτό και με την έξοδο μας από την κρίση αυτό που ζητάμε είναι να υπάρξουν και μόνιμοι διορισμοί.”

Ακούμε τον κ. Μπελαδάκη: