N.Συριγωνάκης: «Ο νέος ΒΟΑΚ θα είναι για τα επόμενα 100 χρόνια ,γι΄αυτό δεν ταιριάζει φειδωλή χρηματοδότηση»

Δημοσιεύτηκε στις 16/10/2024 16:14

N.Συριγωνάκης: «Ο νέος ΒΟΑΚ θα είναι για τα επόμενα 100 χρόνια ,γι΄αυτό δεν ταιριάζει φειδωλή χρηματοδότηση»

Για την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών στο Ηράκλειο και το Λασίθι, αλλά και την πορεία των έργων υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη, μίλησε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο Αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου Νίκος Συριγωνάκης, σημειώνοντας πως: «Ο νέος ΒΟΑΚ θα είναι για τα επόμενα 100 χρόνια ,γι΄αυτό δεν ταιριάζει φειδωλή χρηματοδότηση»

Για την εικόνα που αποκόμισε από τις ανακοινώσεις του Υπουργού Υποδομών και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τα σύνδρομα έργα που ζητά  ο Δήμος Μίνωα Πεδιάφος, ο κ. Συριγωνάκης ανέφερε: «Πριν λίγο αναχώρησε από το αεροδρόμιο Καστελίου και τον αναμένουμε στην Περιφέρεια. Έγινε μια συζήτηση η με την συμμετοχή όλων των φορέων, κυρίως του δήμου, για τα συνοδά έργα εκτός των συρματοπλεγμάτων που λέει πολλές φορές κι ο δήμαρχος του Δήμου Μινώα Πεδιάδος, αλλά και για τον οδικό άξονα που θα συνδέει τον Βόρειο οδικό άξονα Κρήτης με το αεροδρόμιο Καστελίου. Και  για να γίνω και πιο συγκεκριμένος για το Τούνελ, το οποίο, ομόφωνα το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης έχει ζητήσει από το Αρμόδιο Υπουργείο. Ο κ. Σταϊκούρας, τον, ακούσαμε και χθες σε μια εκδήλωση που έγινε εδώ στο Ηράκλειο σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης αναφέρθηκε τόσο στο αεροδρόμιο αλλά και σε όλα τα μεγάλα έργα που αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται στο νησί μας.  Δεν είναι αρνητικός, αλλά έθεσε προϋπόθεση να οριστικοποιηθούν κάποια θέματα, όπως για παράδειγμα ανέφερε, το πρόβλημα  που προέκυψε στον λόφο που θα στηθούν τα ραντάρ του νέου αεροδρομίου,  λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων. Ετέθησαν από τον Περιφερειάρχη και τον Δήμαρχο, θέματα που σχετίζονται με την αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής. Θυμόμαστε, τι έγινε, τον  Οκτώβριο και το Νοέμβριο του 20 στην ευρύτερη περιοχή του νέου αεροδρομίου, όπου είχαμε πλημμυρικά φαινόμενα, με τον προϋπολογισμό των έργων να είναι γύρω στα 60 εκ ευρώ, όπως επίσης, ετέθησαν και θέματα  που σχετίζονται με  τη διασύνδεση του αεροδρομίου με την ενδοχώρα και την Νότια Κρήτη.»

Για το αν μετατίθεται ο χρόνος για την παράδοση του Αεροδρομίου στο Καστέλι, ο κ. Συριγωνάκης σημείωσε πως: «Σε αυτό, ο Υπουργός ήταν κάθετος, πως το σχεδιάγραμμα θα ακολουθηθεί και πως το έργο θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2027.  Το χρονοδιάγραμμα είναι από ότι αντιληφθήκαμε κι εμείς συγκεκριμένο και  βάσει της προόδου των εργασιών υλοποιείται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί.»

Για τον ΒΟΑΚ και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος που γίνεται με δημόσιους πόρους, ο κ. Συριγωνάκης τόνισε πως:  «Σε αυτά τα τμήματα, όπως το Χερσόνησος – Νεάπολη, προχωρούν κανονικά όλες οι διαδικασίες, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το μόνο πρόβλημα το οποίο υπάρχει είναι το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων. Το ανέφερε χθες ο Υπουργός, το ανέφερε και σήμερα, ότι  δυστυχώς εκεί δεν μπορεί να γίνει η παρέμβαση, είναι θέμα δικαστηρίων και τι αποφάσεις θα βγουν, τι ενστάσεις θα έχουμε και τα λοιπά. Κατά τα άλλα προχωρούν οι εργασίες. Θέλω να πιστεύω, όπως είπε κι ο υπουργός, ότι είναι εντός χρονοδιαγραμμάτων. Ο Υπουργός ανέφερε πως το έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, είναι εντός χρονοδιαγράμματος κι ότι γίνεται με πόρους του ταμείου ανάκαμψης και δεν θα υπάρξει πρόβλημα για να ολοκληρωθεί το έργο με καταληκτήρια ημερομηνία 02/10/25. Θέλω να πιστεύω ότι στα συγκεκριμένα τμήματα, που ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες, πως δεν θα έχουμε ιδιαίτερα προβλήματα. . Προβλήματα αντιμετωπίζουμε στο Καστέλλι, Ηράκλειο, όπως αναφέρθηκε και χθες, όπου σκοπός είναι να συμβασιοποιηθεί το έργο και να εκπονηθούν μελέτες, ώστε να  υπάρξει μία μελετητική ωριμότητα για να μπορεί και αυτό το έργο να ξεκινήσει, γιατί δεν είναι μόνο ότι χάνουμε χρόνο, δυστυχώς χάνονται ανθρώπινες ζωές και αυτό το βλέπουμε όλα αυτά τα χρόνια.»

Για το ζήτημα που έχει προκύψει  με τους δήμους του Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, σε σχέση με τη χάραξη του ΒΟΑΚ και την προσφυγή στο ΣτΕ που ζητούν να μην υπάρχει ένας κλειστού τύπου αυτοκινητόδρομος, αλλά παρεμβάσεις που θα απεγκλωβίσουν το πολεοδομικό συγκρότημα και δεν θα διχοτομήσουν την πόλη, ο κ. Συριγωνάκης υπογράμμισε πως: «Το θέμα, συζητήθηκε και χθες στην εκδήλωση,  αναφέρθηκε και ο Περιφερειάρχης Κρήτης, ο κύριος Αρναουτάκης, για το ζήτημα. Υπάρχει πρόβλημα με  τη χάραξη και το σχέδιο που υπάρχει, καθώς με τη χάραξη αυτή, το Ηράκλειο και το Μαλεβίζι θα μετατραπούν σε αστικό αυτοκινητόδρομο πράγμα το οποίο σε καμία των περιπτώσεων δεν θέλουμε. Άφησε, ανοιχτό το ενδεχόμενο ο Υπουργός, το έργο να εκκινήσει  και στην πορεία θα τα δούμε τα θέματα αυτά με τα στέγαστρα και την ικανοποίηση των 2 δήμων (Ηρακλείου – Μαλεβιζίου).  Θέλω να πιστεύω ότι είναι ένα δίκαιο αίτημα, ένα σωστό αίτημα, ο ΒΟΑΚ να γίνει ο αυτοκινητόδρομος που εδώ και 100 χρόνια θέλουμε και χωρίς φειδώ χρημάτων.»

Για το Αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης και πως αυτό μπορεί να ανταποκριθεί μέχρι να μεταφερθεί στο Καστέλι, και έπειτα για την αξιοποίηση του κι αν θα πάμε σε γενναίο πρόγραμμα παρεμβάσεων, ο κ. Συριγωνάκης σημείωσε πως: « Έχει γίνει μια ανακαίνιση, μια εκτενής ανακαίνιση τα προηγούμενα χρόνια, όμως οι χώροι σε σχέση με  τους επισκέπτες είναι δυσανάλογη. Δεν πιστεύω ότι θα γίνουν περαιτέρω παρεμβάσεις.»

Για το αν θεωρεί το Υπουργείο τον Δ. Ηρακλείου, ως συνιδιοκτήτη στην έκταση του Αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης, ο κ. Συριγωνάκης ανέφερε πως: «Ο Υπουργός κι η κυβέρνηση, θεωρεί πως η ιδιοκτησία ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ. Ο Δήμος κατέθεσε πλήρη φάκελο, όπου με τίτλους ιδιοκτησίας, φαίνεται καθαρά ότι είναι ένας εκ των ιδιοκτητών της έκτασης του αεροδρομίου. Σε κάθε περίπτωση όμως, το είπε και το τόνισε ο υπουργός, πως ότι και να γίνει όπως και να γίνει, βασικό και πρώτο ρόλο θα έχει η αυτοδιοίκηση σε αυτό.»