Ν.Σκουλάς:  «Mε 10εκ. ευρώ συντηρούμε τις επισφαλείς γέφυρες του ΒΟΑΚ-Ο αυτοκινητόδρομος δεν θα είναι έτοιμος ούτε το 2034»

Δημοσιεύτηκε στις 11/07/2024 18:12

Ν.Σκουλάς:  «Mε 10εκ. ευρώ συντηρούμε τις επισφαλείς γέφυρες του ΒΟΑΚ-Ο αυτοκινητόδρομος δεν θα είναι έτοιμος ούτε το 2034»

Για τα 10εκ ευρώ τα οποία έλαβε η Περιφέρεια Κρήτης για να συντηρήσει τις επισφαλείς γέφυρες στον ΒΟΑΚ αλλά και για το νέο ΒΟΑΚ που για να υλοποιηθεί χρειάζεται όπως εκτιμά τουλάχιστον 10 χρόνια, μίλησε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Νίκος Σκουλάς στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα.

Για τις εργασίες συντήρησης στις Γέφυρες του ΒΟΑΚ σε όλους τους νομούς του νησιού αλλά και στην χρηματοδότηση που έλαβε η Περιφέρεια από το Υπουργείο Μεταφορών ο κ. Σκουλάς τόνισε πως:  «Έχουμε από το 2021 έτοιμες μελέτες σαν υπηρεσία  διεύθυνσης τεχνικών έργων και έχουμε μελετητική ετοιμότητα για τη συντήρηση των γεφυρών του ΟΑΚ, με μια  προτεραιοποίηση  ως προς το τι είναι πιο επείγον, ως προς το τι είναι πιο επισφαλές κι ως προς το τι  βοηθάει περισσότερο στην οδική ασφάλεια. Ένα έργο για το οποίο ο Περιφερειάρχης ζητούσε χρηματοδότηση από την πολιτεία, αλλά μόλις την προηγούμενη εβδομάδα κατάφερε να πάρει χραημτοδότηση και να ενταχθεί το έργο  στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Μεταφορών. Είναι ένα έργο που αφορά στη συντήρηση πάνω από 20 γεφυρών σε όλο το μήκος του ΒΟΑΚ. Δεν αφορά αισθητική αποκατάσταση, αλλά εργασία πλήρους αποκατάστασης, ζημιών, διαβρώσεων, στατικότητας κλπ.  Περιμέναμε 3 χρόνια χρηματοδότηση για αυτό το σπουδαίο έργο.  Έχοντας ολοκληρώσει σημαντικά τμήματα οδικής αποκατάστασης του ΒΟΑΚ, ιδίως σε σημεία γύρω από τις πόλεις των 4 Νομών της Κρήτης, έχει έρθει η σειρά των γεφυρών για συντήρηση. Έχουμε ολοκληρώσει το έργο της διαγράμμισης , έχουμε ολοκληρώσει το θέμα του φωτισμού.  Οι Γέφυρες λοιπόν, ς όπου υποχρεούμαστε τώρα μέχρι το 24 να έχουμε ολοκληρώσει τη διαγωνιστική διαδικασία σαν διεύθυνση τεχνικών έργων της περιφέρειας Κρήτης και να έχουμε ολοκληρώσει και το έργο μέχρι τέλος του 2025. Άρα καταλαβαίνετε τη βία των πραγμάτων. Θα γίνουν 2 διαγωνισμοί  ένας για την Ανατολική Κρήτη κι ένας για τη Δυτική Κρήτη, ούτως ώστε να γίνουν ταυτόχρονα οι εργασίες, γιατί αν το πάρει ένας εργολάβος το έργο, κινδυνεύουμε να έχουμε  παρατάσεις και καθυστερήσεις. Εργασίες θα γίνουν σε διάφορες γέφυρες, όπως αυτή του Γεροποτάμου, Ζουρίδας, στη ΒΙΠΕ, στα Λινοπεράματα, στις Σίσες στο Καλαμίτσι. Έχουμε εντοπίσει και προτεραιοποίησει τις εργασίες ανάλογα και με τις ανάγκες συντήρησης.»

Για τις εργασίες στο νέο ΒΟΑΚ, κι αν θα συμπέσουν με τις εργασίες για το νέο ΒΟΑΚ ο κ. Σκουλάς ανέφερε: «Φοβάμαι πως θα δούμε το νέο ΒΟΑΚ σε 10 χρόνια από τώρα. Αυτό φοβάμαι, αλλά το φοβάμαι με τη βασιμότητα που μου δίνει η πληροφορία της τεχνογνωσίας. Σε αρκετά κομμάτια, του ΒΟΑΚ θα υπάρχουν κάποιες γέφυρες, οι οποίες δεν θα φύγουν από την αρμοδιότητα της υπηρεσίας μας και δεν θα επηρεάσουν το νέο κατασκευαστικό τμήμα του νέου ΒΟΑΚ.»

Για το επαρχιακό δίκτυο και το σχεδιασμό της Περιφέρειας, ο κ. Σκουλάς, επεσήμανε πως: «Πήραμε μια συμπληρωματική σύμβαση σε ένα έργο 35 εκατομμυρίων, το οποίο είχαμε εκτελέσει, πήραμε άλλα 10 εκατομμύρια προκειμένου να αποκαταστήσουμε 432 σημεία που χρήζουν συντήρησης στο επαρχιακό δίκτυο της Κρήτης. Σημεία που ήταν μειωμένης οδικής ασφάλεια. Η υπηρεσίας μας έχει εντοπίσει 432 σημεία μειωμένης ασφάλειας που σε άλλα έχει ήδη επέμβει και σε άλλα επεμβαίνει ακόμα και τώρα. Συγκεκριμένα, έχουν μείνει κάποια σημεία που γίνονται εργασίες στην περιφερειακή ενότητα Ρεθύμνου και δουλεύουμε πάρα πολύ και με τη συμπληρωματική σύμβαση, το επαρχιακό δίκτυο Λασιθίου της περιφερειακής ενότητας Λασιθίου, όπου οι ανάγκες είναι πάρα πολλές. Είναι απαίτηση της περιφέρειας να παρεμβαίνει και να πιέζει την κεντρική διακυβέρνηση και το Υπουργείο,  με συνεχής εύστοχες επίμονες παρατηρήσεις για το νησί μας. Η σύγκριση της περιφέρειας Κρήτης με την πολιτική καθοδήγηση του κυρίου Αρναουτάκη είναι απροσχημάτιστα μπροστά.»