Ν. Ηγουμενίδης: “Η Κυβέρνηση θα βάλει ιδιώτες για την αξιοποίηση του Ν. Καζαντζάκης”
«Συνδέουμε την πρόοδο της αξιοποίησης του Αεροδρομίου «Καζαντζάκης» με την καταβολή των δόσεων των δανείων», απάντησε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής στον βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Ηγουμενίδη στην ερώτηση του τελευταίου σχετικά με το μέλλον της έκτασης του νυν Αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», σύμφωνα με ανακοίνωση που απέστειλε ο κ. Ηγουμενίδης.
Συγκεκριμένα, έπειτα από επίκαιρη ερώτηση του Ηγουμενίδη, συζητήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής το θέμα της έκτασης του «Νίκος Καζαντζάκης». Και για πρώτη φορά σήμερα στη Βουλή ο Υπουργός απάντησε για το θέμα και για επίμαχα σημεία της σύμβασης που υπέγραψε η Κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αφενός μεν παραχωρώντας την έκταση, αφετέρου δε συνδέοντάς την δανειοδότηση για το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι με την πρόοδο της «αξιοποίησης» της έκτασης του νυν Αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».
Στην πρωτολογία του, ο Νίκος Ηγουμενίδης τόνισε με έμφαση στον Υπουργό ότι «παραχωρείτε στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σαν ενέχυρο την έκταση-φιλέτο του σημερινού Αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» περίπου τρεις χιλιάδες στρέμματα στο βόρειο παραλιακό μέτωπο της πόλης του Ηρακλείου», προσθέτονας ότι «δεν μπήκατε στον κόπο καν να ενημερώσετε ούτε τον Δήμαρχο Ηρακλείου ούτε τον Περιφερειάρχη Κρήτης πριν την υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης».
Επιπλέον, ο Νίκος Ηγουμενίδης τόνισε στον Υπουργό ότι συμφώνησε στη διασύνδεση και εξάρτηση της οικονομικής βιωσιμότητας του έργου του νέου Αεροδρομίου Καστελίου με την έγκαιρη αξιοποίηση του χώρου του σημερινού αεροδρομίου και ότι «όλη η τοπική κοινωνία πέφτει από τα σύννεφα γιατί δεν προηγήθηκε ούτε μία σχετική ενημέρωση ούτε καν ένας τυπικός διάλογος με την κοινωνία και τους τοπικούς φορείς».
Απαντώντας ο κ. Καραμανλής, ανέφερε ότι: «Προ ολίγων ημερών υπογράψαμε τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από την οποία -και πολύ σωστά- το 2018, επειδή δεν είχε λεφτά, το ελληνικό δημόσιο πήρε τα 180 εκατομμύρια για να καλύψει τη συμμετοχή του. Πρακτικά αυτό που κάνει η συμφωνία αυτή -και πολύ σωστά κάνει- είναι ότι συνδέουμε την πρόοδο της αξιοποίησης του Αεροδρομίου «Καζαντζάκη» με την καταβολή των δόσεων των δανείων. Με θλίψη μου βλέπω κάποια δημοσιεύματα που μιλούν περί δήθεν υποθήκης».
Μιλώντας για το ίδιο το περιεχόμενο της συμφωνίας της Νέας Δημοκρατίας με την ΕΤΕπ ο Υπουργός αποκάλυψε ότι αν προχωρήσει η «αξιοποίηση» του «Νίκος Καζαντζάκης» κινδυνεύει η δανειοδότηση και επομένως η πορεία υλοποίησης του νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι: «Αυτό το οποίο λέμε είναι ότι, για να γίνει η επένδυση και να εκταμιευτούν τα λεφτά από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, πρέπει το κράτος να καλύψει κάποια ορόσημα. Θα δώσω ένα παράδειγμα. Το πρώτο ορόσημο είναι να υπάρξει ένα επίσημο έγγραφο του ελληνικού κράτους, στο οποίο να αναγνωρίζει ότι το υπάρχον αεροδρόμιο δεν θα χρησιμοποιηθεί στο μέλλον ως πολιτικό ή συμβατικό αεροδρόμιο και θα ενσωματωθεί στην πόλη του Ηρακλείου. Αυτό το έγγραφο θα πρέπει να υπάρχει σε έντεκα μήνες. Αν δεν το έχουμε αυτό το έγγραφο, κάτι πολύ απλό, δεν θα πάρουμε τη δόση».
Ο Νίκος Ηγουμενίδης, απαντώντας στον Υπουργό, τόνισε αρχικά ότι «η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ποτέ δεν συμφώνησε στη διασύνδεση της νυν έκτασης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι με την έκταση του «Νίκος Καζαντζάκης» και ζήτησε την πλήρη δημοσιοποίηση της σύμβασης: «Το θέμα, κύριε Υπουργέ, είναι πώς σκοπεύετε να αξιοποιήσετε την έκταση και πότε θα δώσετε στη δημοσιότητα τη σύμβαση που υπογράψατε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων; Θα έλεγα ότι αξίζει να δούμε τη συνολική εικόνα. Κατά τη γνώμη μου -είναι πολιτική μου εκτίμηση- υποθηκεύετε την έκταση αυτή με τη σύμβαση που πάτε να υπογράψετε. Φέρτε τη σύμβαση να τη δούμε και μακάρι να διαψευστώ. Καλύτερα κακός μάντης, παρά μάντης κακών!», ενώ σε άλλο σημείο υπογράμμισε ότι «δίπλα ακριβώς από την έκταση αυτή υπάρχει το λιμάνι του Ηρακλείου –ακριβώς δίπλα- το οποίο επίσης η Κυβέρνηση ετοιμάζεται να πουλήσει».
Επιπλέον, ο ίδιος ο Υπουργός στην δευτερολογία του παραδέχθηκε ότι εκ των υστέρων συνάντησε τους τοπικούς φορείς «και τους εξήγησα ότι απόφαση της Κυβέρνησης είναι να γίνει μια επιτροπή και η τοπική αυτοδιοίκηση να συμμετάσχει ενεργά όταν θα καταρτίζονται οι προτάσεις».
Ενώ επίσης αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του ότι «αυτό το οποίο έχουμε πει εμείς –και εδώ είναι η πολιτική και ιδεολογική διαφωνία μας- είναι ότι θα καλέσουμε τους ιδιώτες να μας κάνουν προτάσεις, διότι πολύ φοβούμαστε ότι διαφορετικά θα τσακώνεται η κεντρική διοίκηση με τους τοπικούς φορείς, με την τοπική αυτοδιοίκηση, και θα περνάει ο χρόνος. Κινδυνεύει να παραμείνει το «Ν. Καζαντζάκης» μια έκταση ανεκμετάλλευτη για δέκα δεκαπέντε χρόνια».
Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της διαδικασίας της Ολομέλειας της Βουλής, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης σημείωσε:
«Ο Υπουργός ωμά παραδέχθηκε σήμερα ότι η Κυβέρνηση συμφώνησε και υπέγραψε την αξιοποίηση του Αεροδρομίου «Καζαντζάκης» με την καταβολή των δόσεων από την ΕΤΕπ. Όσο κι αν δεν του αρέσει ο όρος υποθήκη, αυτό ακριβώς έχει η Κυβέρνηση υπογράψει σε βάρος της κοινωνίας του Ηρακλείου, βάζοντας ακόμη και σε κίνδυνο την πορεία του νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι. Επιπλέον, εκ των υστέρων καλεί τους τοπικούς φορείς και τις τοπικές αρχές για διάλογο, ενώ έχει ήδη υπογράψει όρους με την ΕΤΕπ. Και το χειρότερο: ο ίδιος ανερυθρίαστα βάζει μπροστά τους ιδιώτες, τους οποίους θα φωνάξει για προτάσεις για να μην τσακώνεται η τοπική αυτοδιοίκηση με την κεντρική κυβέρνηση! Η Κυβέρνηση δεν κρατάει πλέον ούτε τα προσχήματα. Είναι εμφανής πια η κυνική αποστροφή της Κυβέρνησης προς το πραγματικό όφελος του Ηρακλείου.Έχουμε υποχρέωση όχι μόνο να αναδεικνύουμε αυτό το πρόσωπο της Κυβέρνησης, αλλά και μετωπικά πλέον να αντιταχθούμε σε αυτό με όλες μας τις πολιτικές δυνάμεις».