Μιχ. Χωραφάς: “Περιμένουμε να περάσουμε στο επόμενο στάδιο του ΒΟΑΚ”

Δημοσιεύτηκε στις 31/05/2021 10:34

Μιχ. Χωραφάς: “Περιμένουμε να περάσουμε στο επόμενο στάδιο του ΒΟΑΚ”

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει πλέον το τελευταίο μεγάλο οδικό έργο και συγκεκριμένα του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, καθώς πραγματοποιήθηκε το Σάββατο μία σημαντική ενημέρωση για την πρόοδο του έργου, στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου στην παλιά πόλη των Χανίων, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή και τον Γ.Γ. Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΑΚ Μιχάλης Χωραφάς μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Νίκο Παπαδάκη, ανέφερε ότι ολοκληρώθηκαν οι περιβαλλοντικές μελέτες, εγκρίθηκαν οι γεωτεχνικές έρευνες, έχουν ληφθεί οι αρχαιολογικές προεγκρίσεις και έχει ωριμάσει αδειοδοτικά το έργο ώστε να μπει στην τροχιά της οριστικής έγκρισής του και να ολοκληρωθεί η δημοπράτηση. “Περιμένουμε να περάσουμε στο επόμενο στάδιο του ΒΟΑΚ. Μας ενδιαφέρει να φτάσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται στο ξεκίνημα των εργασιών καθώς όπως έχει τονίσει το ΤΕΕ/ΤΑΚ, αυτή είναι η τελευταία ευκαιρία για να φτιαχτεί αυτός ο δρόμος στην Κρήτη”.

Ο κ. Χωραφάς μάλιστα, τόνισε ότι πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες για το έργο, προκειμένου να μην χαθεί χρόνος. ” Χρειάζεται τεράστια προσπάθεια από το Υπουργείο και τους φορείς να πιέζουν ώστε να μην χαθεί καθόλου χρόνος προς την κατεύθυνση της υλοποίησης”. 

Υπενθυμίζεται ότι, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, συνολικού μήκους σχεδόν 300 χιλιομέτρων, εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. Μάλιστα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια.

Πρόκειται για το τελευταίο και πλέον δύσκολο μεγάλου μήκους αυτοκινητόδρομο, που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα και είναι ένα έργο που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κρήτης, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη, αλλά κυρίως θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια.

Τα πρώτα εργοτάξια εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να στήνονται στα τέλη του 2022 και στις αρχές του 2026 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου.

Τα βασικά βήματα που έχουν γίνει και τι έχει δρομολογηθεί

• Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη κατατέθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ξεκίνησε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

• Οριστικοποιήθηκε επίσης η χάραξη και κατατέθηκε στο ΥΠΕΝ η ΜΠΕ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

• «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

• Από το καλοκαίρι του 2019 έχουν ανατεθεί 16 μελέτες για τη συνολική ωρίμανση του έργου.

• Ανατέθηκαν οι μελέτες για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά, που θα αποτελέσει προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης.

• Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, μήκους 15 χλμ, θα δημοπρατηθεί ως τις αρχές του 2022, ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

• Μελετάται πλέον ενιαία το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, με προδιαγραφές σύγχρονου δρόμου.

Μεταξύ άλλων ο κ. Χωραφάς ανέφερε ότι προχωρά το μεγάλο έργο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ενώ επεσήμανε ότι ο Υπουργός Υποδομών, ενημέρωσε πως κι άλλα σημαντικά έργα που σχετίζονται με τα ύδατα της Κρήτης, προγραμματίζονται το επόμενο διάστημα. ” Ζητήσαμε από τον Γενικό Γραμματέα να έχουμε μία συνάντηση για αναλυτικότερη ενημέρωση, καθώς μετά τα οδικά, το νερό είναι το μείζον ζήτημα που πρέπει να φροντίσουμε για το νησί μας”. 

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook