Μελετητής κυκλοφοριακού: «H αναρχία στην πλατεία “18 Άγγλων” πρέπει να τελειώσει για να ανασάνει το Ηράκλειο»
Για την αναρχία στην πλατεία των 18 Άγλλων που πρέπει να τελειώσει αλλά και για την κυκλοφορία στο κέντρο του Ηρακλείου, μίλησε ο επικεφαλής της μελετητικής ομάδας, στο Σχέδιο Αστικής Προσβασιμότητας της πόλης μας, συγκοινωνιολόγος, Απόστολος Προϊος στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα.
Για την Πλατεία των 18 Άγγλων στην Παραλιακή Λεωφόρο και την κατάργηση του κυκλικού κόμβου: «Υπάρχει μια εντελώς άναρχη κατάσταση με αυτοκίνητα σταθμευμένα πέριξ του κόμβου και πάνω σε κυκλικό κόμβο. Δυστυχώς, δεν υπάρχει χώρος ακόμα και για την επιβίβαση αποβίβαση, των επισκεπτών που έρχονται με τα λεωφορεία για να πάνε στο φρούριο του Κούλε. Δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία δυνατότητα ασφαλής διάσχισης του κόμβου αν θέλει κατεβαίνοντας από την 25ης Αυγούστου να προχωρήσει και να πάει προς το Φρούριο. Προτείναμε λοιπόν να διευρυνθούνε εκεί τα πεζοδρόμια να επιμηκυνθεί η κεντρική διαχωριστική νησίδα. Να φαρδύνουν, δηλαδή τα πεζοδρόμια για να μην υπάρχουν παράνομα σταθμευμένα οχήματα, γιατί να μην ξεχνάμε ότι και σήμερα ο κυκλικός κόμβος όπως λειτουργεί, δεν επιτρέπει την στάθμευση. Η πρόταση μας, βελτιώνει το χώρο της κίνησης των πεζών, βελτιώνει το επίπεδο οδικής ασφάλειας, διότι δεν περνάς ανάμεσα στα παράνομα σταθμευμένα οχήματα. Στόχος μας είναι βελτιώσουμε το επίπεδο οδικής ασφάλειας και να δημιουργήσουμε συνθήκες που και τα αυτοκίνητα να εξυπηρετούνται διασχίζοντας την περιοχή της Πλατείας 18 Άγγλων χωρίς σταματημό, με συνεχή ομαλή ροή, εξασφαλίζοντας και την κίνηση των πεζών. Διαπλατύνοντας πεζοδρόμια και αφήνοντας τις λωρίδες κυκλοφορίας και από τα ανατολικά και από τα δυτικά για να υπάρχει ομαλή ροή οχημάτων χωρίς να μπορούν να σταθμεύσουν πουθενά, θα υπήρχε η δυνατότητα τόσο οι πεζοί να μετακινούνται με ασφάλεια είτε από την 25 Αυγούστου προς το Κούλε ή το ανάποδο ή από την Μητσοτάκη στην Βενιζέλου και να γίνει μια διευρυμένη Πλατεία 18 Άγγλων που να μπορούνε να εξυπηρετηθούν τόσο τα καταστήματα όσο και οι πεζοί. Συγχρόνως θα μπορέσουμε να διευκολύνουμε και την κίνηση των οχημάτων.»
Για το αν θα χρειαστούν φωτεινοί σηματοδότες, ο κ. Προϊός αναφέρει: «Δεν θα χρειαστούν φωτεινοί σηματοδότες, ενδεχομένως υπερυψωμένη διάβαση και χαμηλά όρια ταχύτητας που δεν θα επιτρέπουν στον οδηγό να αναπτύσσει ταχύτητα και φαρδιά πεζοδρόμια ίσως και υπερυψωμένα που δεν θα μπορεί να σταθμεύσει.»
Για τις θέσεις στάθμευσης: «Σίγουρα, πρέπει να δημιουργηθούν θέσεις, στάθμευσης, πρέπει να καταργηθούν οι θέσεις των επισκεπτών και να δίδονται θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους. Δεν μπορείς σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης να μεταβείς με το ΙΧ όχημα. Είτε θα κινηθείς, πέριξ των τειχών ή του μικρού δακτυλίου, δηλαδή, τον άξονα αρχίζει από την Αβέρωφ και συνεχίζει μέχρι κάτω την παραλία, από την Αβέρωφ, Πλατεία Κορνάρου, την Κυρίλου Λουκάρεως, Αγίου Μηνά και καταλήγουμε στη θάλασσα. Οι αποστάσεις από το σταυρό της πόλης, μέχρι κάτω, την παραλία ή περίπου το μικρό δακτύλιο δεν είναι σε χρόνο πάνω από 10 λεπτά από το Κέντρο. Υπάρχει σε λειτουργία και έχει αναβαθμιστεί το μίνιμπας, ενώ θα επανασχεδιαστούν κι οι γραμμές, ενώ υπάρχουν και τα ταξί. Αυτά δεν θα πρέπει να μπαίνουν μέσα στους πεζόδρομους, όμως, όπως και γενικά τα ΙΧ οχήματα δεν πρέπει να μπαίνουν μέσα στην πόλη για οποιοδήποτε λόγο και να κάνουν βόλτες. Η συνεχής κίνηση οχημάτων που είναι ουσιαστικά τα ΙΧ οχήματα που μπαίνουν στην πόλη και ψάχνουν να βρούνε θέσεις προσωρινής στάθμευσης για λίγα λεπτά, δημιουργούν ένα τεράστιο κυκλοφοριακό κομφούζιο και επιβαρύνουν την πόλη, το περιβάλλον.»
Για την χρήση των δίκυκλων και αν θα δοθούν θέσεις στάθμευσης σε αυτά : «Το δίκυκλο, διευκολύνει τον χρήση του να πάει γρήγορα με μεγαλύτερη ταχύτητα και να κάνει πολλές φορές ελιγμούς, μπορούμε να προτείνουμε να δοθούν περισσότερους χώρους στα δίκυκλα, που καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο σε σχέση με τα ΙΧ, αλλά να σταματήσει κι η αναρχία στον τρόπο στάθμευσης των δίκυκλων, επί των πεζοδρόμων. Θα πρέπει και το Υπουργείο να επανεξετάσει, για το πώς θα διαχειριστούμε τους χώρους που υπάρχουνε γύρω από τα τείχη, καθώς θα μπορούσε να ανακουφίσει την πόλη, ώστε να σχεδιαστούν χώροι στάθμευσης και για ΙΧ και για δίκυκλα.»
Για το αν υπάρχει προοπτική ποδηλατόδρομου στο Ηράκλειο, ο κ. Προϊός, σημειώνει: «Έχουμε κάνει μια πρόταση για το θέμα. Στο μικρό δακτύλιο, προτείνουμε να γίνει μονής κατεύθυνσης και να εκμεταλλευτούμε το χώρο που θα δημιουργηθεί, ενώ και στην παραλιακή, μπορούμε με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση να εκμεταλλευτούμε τον χώρο που θα κερδίσουμε για να κάνουμε πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομο και προς τις δύο πλευρές να γίνει ένας μεγάλος ποδηλατόδρομος. Θα υπάρχουν δηλαδή μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και ποδηλατόδρομος ανά κατεύθυνση. Στα Νεώρια και σε όλο το παράλιο μέτωπο μπορεί να υπάρξει ποδηλατόδρομος.»