Με μοντέλο το Κόρινθος – Πάτρα ο ΒΟΑΚ και με διόδια για όλους;

Δημοσιεύτηκε στις 30/08/2019 17:14

Με μοντέλο το Κόρινθος – Πάτρα ο ΒΟΑΚ και με διόδια για όλους;

Για ένα έργο στο οποίο θα ακολουθηθούν ακριβώς οι ίδιες διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στον αυοκινητόδρομο Κόρινθος – Πάτρα έκανε λόγο μέσα από τον Politica89.8 και τον Χρήστο Κώνστα ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης, ο οποίος σχολίασε ακόμα το γεγονός πως τα διόδια στον ΒΟΑΚ είναι δύσκολο να μην υπάρξουν κι ακόμα δυσκολότερο να τα πληρώνουν αποκλειστικά οι ξένοι επισκέπτες καθώς κάτι τέτοιο εκπίπτει στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο και θέτει ζητήματα ανισότητας. 

O Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης

“Το έργο στον ΒΟΑΚ θα είναι όμοιο με το Κόρινθος – Πάτρα και το παρομοιάζω ως τέτοιο” ,ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καρνέσης, ο οποίος πρόσθεσε “πως θέλουμε κι ο ΒΟΑΚ να βραβευτεί όπως το Κόρινθος – Πάτρα δηλαδή στα 5 καλύτερα Ευρωπαϊκά έργα”.  Μάλιστα αναφερόμενος στα δύο έργα ο κ. Καρνέσης επισήμανε εκ νέου όσα έχουν αναφερθεί για τον ΒΟΑΚ στο παρελθόν και κάνουν λόγο για κατασκευή και παράλληλη λειτουργία του ΒΟΑΚ όπως συνέβη και στο Κόρινθος Πάτρα.

Στην συνέχεια ο κ. Καρνέσης αναφέρθηκε στην ύπαρξη διοδίων για όλους στον ΒΟΑΚ, χωρίς όμως να μπορεί με βεβαιότητα να απαντήσει σε κάτι τέτοιο καθώς για την κοστολόγηση του έργου και για τα διόδια στον ΒΟΑΚ, θα μπορεί να έχει εικόνα μόνο όταν ξεκινήσει να κατασκευάζεται το έργο όπου θα έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι του καθώς χωρίς αυτούς το έργο θα παραμείνει στα χαρτιά.

“Για τον ΒΟΑΚ θα υπάρξει σύμβαση παραχώρησης του έργου όπως έγινε στο Κόρινθος – Πάτρα και το κόστος του αναμένεται να είναι υψηλό. Όλα τα ενδεχόμενα για το οικονομικό σκέλος του ΒΟΑΚ είναι πιθανά ακόμα κι αυτά που κάνουν λόγο για διόδια. Είναι δύσκολο σε ένα τέτοιο έργο να μην υπάρξουν διόδια ενώ όσα ακούγονται για καταβολή διοδίων από τους ξένους επισκέπτες κι όχι τους μόνιμους κάτοικους, είναι δύσκολο να γίνουν καθώς εκεί τίθενται ζητήματα ισονομίας που εκπίπτουν στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Υπάρχει το ενδεχόμενο με τα σκεώδη διόδια στα οποία δεν θα πληρώνουν οι πολίτες της χώρας διόδια αλλά θα τα καταβάλλει αντί γι αυτούς το κράτος αλλά κι αυτό είναι δύσκολο σενάριο από οικονομικής πλευράς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα διόδια για ένα τέτοιο έργο είναι πιθανά και δεν είναι κάτι κρυφό καθώς το έχει αναφέρει και στο παρελθόν ο κ. Μητσοτάκης” , ανέφερε ο κ. Καρνέσης

Συμπερασματικά όπως έχει αναφέρει και στο παρελθόν για τον ΒΟΑΚ ο κ. Καρνέσης το βασικό ζήτημα για να κατασκευαστεί το έργο αφορά την έκδοση μελέτης για τους περιβαλλοντικούς όρους. Χαρακτηριστικά αναφέρει για μία ακόμα φορά πως :

“Το πρώτο κι αναγκαίο ζητούμενοι είναι η έκδοση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, αν δεν υπάρχουν περιβαλλοντικοί όροι το έργο δεν μπορεί να γίνει με βάση την Ελληνική και Ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Μέχρι στιγμής η μελέτη δεν έχει γίνει και δεν έχει εκπονηθεί ακόμα η μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τον ΒΟΑΚ”. 

Αναφορικά με το χρόνο παράδοσης του έργου ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών  Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών σημειώνει πως “ξεκίνησε η συνολική μελέτη για τον ΒΟΑΚ αλλά ακόμα δεν έχουν εκδοθεί οι περιβαλλοντικοί όροι. Δεν ξέρουμε πότε θα ξεκινήσει το έργο, σίγουρα είναι χρονοβόρα διαδικασία η έκδοση των περιβαλλοντικών όρων, ωστόσο χωρίς αυτούς το έργο δεν μπορεί ούτε να δημοπρατηθεί ούτε και να ξεκινήσει”.  Μάλιστα πρόσθεσε ότι “το πρόβλημα για τους περιβαλλοντικούς όρους το γνώριζε εξ αρχής ο κ. Καραμανλής ο οποίος ενδιαφέρεται για την υλοποίηση του έργου και αποδεικνύεται από την υπογραφή 3 συμβάσεων γεωτεχνικών ερευνών που θα δείξουν το αν μπορεί να κατασκευαστεί το έργο και ποιο θα είναι το κόστος του”.

Για την μεγάλη καθυστέρηση στην έκδοση των Περιβαλλοντικών όρων ο κ. Καρνέσης σημείωσε πως “οι μελέτες που απαιτούνται για τους περιβαλλοντικούς όρους ξεκίνησαν μετά την βέλτιστη χάραξη του έργου που έγινε τον Απρίλιο Μάιο του έργου. Γι αυτήν την χάραξη μπορούμε να πάρουμε τους περιβαλλοντικούς όρους κι από εκεί κι έπειτα θα κοστολογήσουμε το συνολικό έργο, καθώς ακόμα δεν έχει τελεσιδικήσει η απόφαση ότι ο ΒΟΑΚ θα αποτελέσει ένα ενιαίο ή τμηματικό έργο”. 

Ακούστε εδώ όσα είπε ο κ. Καρνέσης στον Politica89.8: