Μαν. Μπελαδάκης: Με καλές προϋποθέσεις ξεκινά η νέα σχολική χρονιά
Την πεποίθηση πως η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με τις καλύτερες προϋποθέσεις καθώς οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και οι προσλήψεις αναπληρωτών θα καλύψουν τα κενά, εξέφρασε ο κ. Μανόλης Μπελαδάκης διευθυντής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ν. Ηρακλείου, που μίλησε στην εκπομπή “Δημοσίως” του politica 89.8.
Ο κ. Μπελαδάκης αναφέρθηκε επίσης στις σημαντικές καινοτομίες, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, με τις οποίες αρχίζει φέτος η σχολική χρονιά και το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει στις 12 Σεπτεμβρίου.
Συγκεκριμένα:
α) σχεδόν 8.600 νέοι, μόνιμοι διορισμοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή. Συνολικά υλοποιήθηκαν 25.000 μόνιμοι διορισμοί μέσα σε 2 χρόνια, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 12 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση.
β) Επέκταση ολοήμερου σχολείου:
– Το ολοήμερο Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).
– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.
γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.
ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
Στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
Ακούστε τον κ. Μπελαδάκη: