Μ. Συντυχάκης: Να δυναμώσουν οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες ενάντια στα ελιτίστικα «Ωνάσεια» σχολεία

Δημοσιεύτηκε στις 30/01/2025 19:00

Μ. Συντυχάκης: Να δυναμώσουν οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες ενάντια στα ελιτίστικα «Ωνάσεια» σχολεία

«Καλούμε τους συλλόγους γονέων, τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ, όλους τους μαθητές να πάρουν όλες τις απαραίτητες αγωνιστικές πρωτοβουλίες για ένα αναβαθμισμένο δημόσιο και δωρεάν σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά και όχι σχολεία για λίγους, να μην περάσει στην πράξη καμία μετατροπή του σχολείου σε “Ωνάσειο”, να μην προχωρήσει η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, να απαιτήσουν άμεση, ουσιαστική ενίσχυση του δημόσιου σχολείου και να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δράση στο χώρο της εκπαίδευσης» ανέφερε από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα «Ωνάσεια σχολεία», ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης.

Όπως είπε, η κυβέρνηση «συστηματικά, συνειδητά και κάτω από τον φόβο της κατακραυγής για την πολιτική που ακολουθεί, επιμένει να κάνει το μαύρο – άσπρο και με την μετατροπή των 22 σχολείων σε Ωνάσεια σχολεία» και πως σερβίρει αυτό «το παιδαγωγικό έγκλημα με τη γνωστή γαρνιτούρα περί ίσων ευκαιριών για τους μαθητές». Υπενθύμισε πως η πολυτυπία, που ισχυρίζεται η κυβέρνηση «αποτελεί συστατικό στοιχείο των καπιταλιστικών εκπαιδευτικών συστημάτων που απέτυχε οδηγώντας στην ταξική διαφοροποίηση και κατηγοπροποιίηση των σχολείων. Από μικρές ηλικίες διαχωρίζουν ταξικά τους μαθητές, σε διαφορετικά σχολεία και προγράμματα σπουδών λέγοντας πως κάποιοι μπορούν να μάθουν λίγα και άλλοι πολύ περισσότερα» καθώς το ποιος θα μάθει τι και πόσα, καθορίζεται από την τσέπη των γονιών του.

Στάθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης όπου μεταξύ των 22 Γυμνασίων και Λυκείων που θα μετατραπούν σε «Ωνάσεια» είναι το 9ο και 10ο Λύκειο τα οποία βρίσκονται σε εργατοπεριοχές ενώ τα σχολεία που θα επιβαρυνθούν είναι τουλάχιστον 5 Γυμνάσια και 4 ΓΕΛ που «είναι ήδη ασφυκτικά γεμάτα και το πιο κοντινό είναι πάνω από 1 χιλιόμετρο».

«Στο μυαλό μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών και κυρίως στην καρδιά όλων, αυτή η δήθεν αναβάθμιση του σχολείου, που όμως δε θα είναι το σχολείο τους αφού δε θα έχει τους μαθητές της περιοχής, καταγράφεται ως διάλυση και κατάργηση μιας εκπαιδευτικής κοινότητας που είχε καταφέρει μέσα σε μια ανθρώπινη και ζεστή ατμόσφαιρα, που δύσκολα συναντά κανείς στα αστικά σχολεία, να διδάσκει αξίες, ήθος και αγάπη για τη μάθηση» είπε προσθέτοντας ότι «μια ολόκληρη περιοχή, μιας μεγάλης πόλης όπως είναι το Ηράκλειο μένει χωρίς σχολείο. Καταργείται το Γυμνάσιο και το Λύκειο και απειλείται και το μέλλον του Δημοτικού».

Χαρακτήρισε τα «Ωνάσεια» ως ελιτίστικα σχολεία που θα δέχονται μαθητές από οποιαδήποτε περιοχή, ανάλογα με τις επιδόσεις τους στις συγκεκριμένες εξετάσεις αφού θα έχουν «δικό τους πλαίσιο λειτουργίας, διαφορετική πηγή χρηματοδότησης, διαφορετικό τρόπο εισαγωγής, με εξετάσεις που θα αναγκάζει τους γονείς -όσοι έχουν- να καταφεύγουν από το Δημοτικό στη βιομηχανία των φροντιστηρίων, που ήδη έχουν βγει παγανιά, διαφορετικό ανώτερο αριθμό παιδιών στην τάξη (25 κιαι όχι 29), διαφορετικό απολυτήριο ακόμα και διαφορετικό ωράριο λειτουργίας, μέχρι και θερινά μαθήματα, διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα και διδακτικό ωράριο για εκπαιδευτικούς». Και αναρωτήθηκε: «για ποια στήριξη των ευάλωτων περιοχών μιλάει η κυβέρνηση, ο υπουργός και στηρίζει το ΠΑΣΟΚ, η Πλεύση, ναι μεν αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ και να δούμε οι υπόλοιποι μέχρι το τέλος».

«Το ΚΚΕ λέει όχι στους ταξικούς κόφτες, όλα τα παιδιά και όχι μόνο το 60 έως 40% της ποσόστωσης, έχουν δικαίωμα σε σχολικές υποδομές σύγχρονες και ασφαλείς, με πλήρως στελεχωμένες οργανικές θέσεις, με μόνιμο εκπαιδευτικό, άλλο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό, με πραγματικά ισότιμους όρους για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως, να ικανοποιήσει το αναφαίρετο δικαίωμά τους στην ολόπλευρη μόρφωση, χωρίς 28άρια τμήματα, καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, με έμφαση στη στήριξη των Μουσικών – Καλλιτεχνικών σχολείων με υποδομές και την πολυπόθητη πιστοποίηση που ακόμα δεν έχει επιτευχθεί, στην Ειδική αγωγή για ειδικά σχολεία του 21ου αιώνα και όχι παραπήγματα και παράγκες, για παράλληλη στήριξη με επιστημονικά και όχι οικονομικίστικα κριτήρια, ειδικό προσωπικό, νοσηλευτές, εργοθεραπευτές, άλλες ειδικότητες για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη, με σχολικά γεύματα για όλα τα παιδιά, σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει, με εκπαιδευτικούς όρθιους και όχι ταπεινωμένους, παραπεταμένους και απαξιωμένους» κατέληξε την ομιλία του ο Μ. Συντυχάκης.


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook