Μ. Παπαδάκης: «Παραδίδουμε ένα υγιές Λιμάνι με 4 εκ. ευρώ κερδοφορία-Τον Φεβρουάριο η εγκατάσταση του Ομίλου Γκριμάλντι – Εκκρεμεί η Χερσαία Ζώνη»

Δημοσιεύτηκε στις 19/12/2023 15:17

Μ. Παπαδάκης: «Παραδίδουμε ένα υγιές Λιμάνι με 4 εκ. ευρώ κερδοφορία-Τον Φεβρουάριο η εγκατάσταση του Ομίλου Γκριμάλντι – Εκκρεμεί η Χερσαία Ζώνη»

Στα επόμενα βήματα μετά την υπογραφή σύμβασης αγοραπωλησίας του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου μεταξύ του ναπολιτάνικου ομίλου Γκριμάλντι και του ΤΑΙΠΕΔ, αναφέρθηκε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Μηνάς Παπαδάκης.

Ο κ. Παπαδάκης

Όπως επεσήμανε ο κ. Παπαδάκης: «Παραδίδουμε ένα υγιές Λιμάνι με 4 εκ. ευρώ κερδοφορία, όπου, τον Φεβρουάριο μετά την σύμβαση θα γίνει η  εγκατάσταση του Ομίλου Grimaldi. H Xερσαία ζώνη, θα περάσει στο Υπουργείο Οικονομικών κι από εκει κι έπειτα σε πιο ύστερο διάστημα θα παραχωρηθεί στο Δήμο Ηρακλείου. »

Για τα επόμενα βήματα μετά την ανακοίνωση της παραχώρησης του Λιμένος Ηρακλείου στον όμιλο Grimaldi, ο κ. Παπαδάκης τόνισε πως: «Το Λιμάνι του Ηρακλείου, περνά στα χέρια του ομίλου Grimaldi. Τα επόμενα βήματα είναι ότι αρχές Ιανουαρίου θα υπογράψουμε την σύμβαση παραχώρησης του δημοσίου προς τον ιδιώτη. Θα γίνει μια τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης δημοσίου προς τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου και μετά  θα επικυρωθεί από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης. Υπολογίζεται να συμβεί το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου και θα ακολουθήσει η τελετή παράδοσης παραλαβής του λιμένος στο νέο επενδυτή το οποίο εκτιμώ ότι θα είναι το Φεβρουάριο.»

Για τις επενδύσεις που σκοπεύει να κάνει ο όμιλος Grimaldi , στο λιμάνι του Ηρακλείου ο κ. Παπαδάκης, ανέφερε: Ο όμιλος, έχει υποχρεωτική δέσμευση υπέρ της επένδυσης να κάνει ένα κτίριο το οποίο θα στεγάσει τη  νέα διοίκηση του Οργανισμού του Λιμανιού και του  Λιμεναρχείου. Επίσημα από τον ιδιώτη δεν έχει ανακοινωθεί κάτι. Προτεραιότητες του ωστόσο, φαίνεται πως θα είναι η κρουαζιέρα γι αυτό και πολύ πιθανόν να φτιάξει, ένα νέο τερματικό σταθμό, που θα προσελκύσει πολλές μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας. Το δεύτερο είναι ότι τον ενδιαφέρει να κάνει , ένα σταθμό αυτοκινήτων, καθώς ο όμιλος έχει κάποιο συμβόλαιο μεταφοράς αυτοκινήτων από την Κίνα προς την Ευρώπη και είναι και μια από τις βασικές δραστηριότητες του ομίλου. Κι ένα τρίτο, που ακούγεται είναι να συνεχιστεί τo πλάνο του Πράσινου λιμανιού στο οποίο ήτανε αφοσιωμένη και η σημερινή διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου.

Για τις αλλαγές που θα έχει στην καθημερινή ζωή των πολιτών του Ηρακλείου αυτή η μεταβίβαση του Λιμανιού του Ηρακλείου από τον δημόσιο τομέα σε ιδιώτη ο κ. Παπαδάκης, ανέφερε πως:  «Το λιμάνι του Ηρακλείου εξυπηρετεί τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας, σε εισαγωγές – εξαγωγές.  Είναι δύσκολο να γίνουμε διαμετακομιστικό κέντρο για την Ευρώπη, διότι πλέον χρησιμοποιούν τους σιδηροδρόμους για κάτι τέτοιο, καθώς είναι και πιο φιλικός ο σιδηρόδρομος προς το περιβάλλον κι αυτό έχει προτείνει και η Ε.Ε. Κάτι τέτοιο, το βλέπω να συμβαίνει σε λιμάνια που ευνοούνται από τους σιδηρόδρομους, όπως του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και του Βόλου. Αυτό που ενδεχομένως να αλλάξει στην ζωή των πολιτών είναι να επωφεληθεί η τοπική κοινωνία από την κρουαζιέρα καθώς θα ενισχυθεί ο τουρισμός ενώ θα δημιουργηθούν και κάποιες θέσεις εργασίες. Επομένως θα υπάρξουν κάποια πρόσθετα έσοδα στην τοπική οικονομία.»

Για τα λιμανάκια που θα παραμείνουν στο δημόσιο τομέα μετά την πώληση του Λιμένος Ηρακλείου ο κ. Παπαδάκης σημείωσε πως: «Τα Λινοπεράματα και τα 3 Λιμανάκια του Νότου, όπως στην Άρβη και το Καστρί, θα παραμείνουν στο δημόσιο. Προβλέπεται, να δημιουργηθεί ένας νέος δημόσιος τομέας ο ένας Οργανισμός Λιμένος Νομού Ηρακλείου πλέον. Ωστόσο, οι δήμοι, διεκδικούν  κάποια στοιχεία από αυτά τα λιμάνια που θα μείνουν στο δημόσιο. Δεν έχει κλείσει ακόμα το θέμα, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα καταλήξει στο υπουργείο η απόφαση. Θα υπάρχει μια νέα διοίκηση πάντως, εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει να μπω στο νέο σχήμα. Πιθανόν να δούμε κάποια άτομα από το διοικητικό συμβούλιου του σημερινού ΟΛΗ, να μπαίνουν στο νέο διοικητικό συμβούλιο του νέου δημόσιου φορέα.»

Σε ότι αφορά την Χερσαία ζώνη ο κ. Παπαδάκης, ανέφερε πως: «Η Χερσαία ζώνη επανακαθορίζεται και ο παραλιακός δρόμος περνάει στο Υπουργείο Οικονομικών κι από κει και πέρα θα περάσει στο Δήμο Ηρακλείου.»

Για το αν το Λιμάνι του Ηρακλείου, είχε κέρδη και για την πορεία που είχε οικονομικά τα τελευταία χρόνια ο κ. Παπαδάκης, ανέφερε πως:  «Το Λιμάνι του Ηρακλείου, έχει έσοδα κοντά στα 9 εκ ευρώ με λιγότερο αριθμό εξόδων. Θα κλείσει κοντά στα 4 εκ ευρώ κέρδος ο ισολογισμός. Δεν ήταν μια ζημιογόνος υποδομή, πάντως. Είναι κερδοφόρο σταθερά τα τελευταία χρόνια το λιμάνι και εμείς ως διοίκηση που αυξήσαμε την πορεία του δουλεύοντας συστηματικά.»


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook