Μ. Μουρτζάκης: “Ούτε η Ελλάδα ούτε η Ευρώπη έχει προλάβει να νομοθετήσει για τα πατίνια”
Ούτε η Ελλάδα ούτε η Ευρώπη έχει θεσπίσει ειδικό Νομοθετικό πλαίσιο που να αφορά στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων πατινιών τόνισε ο Διοικητής της Τροχαίας Ηρακλείου Μανώλης Μουρτζάκης στον Politica 89.8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη.
Μας πρόλαβα οι εξελίξεις και η γοργή ανάπτυξη της μόδας της χρήσης των ηλεκτροκίνητων πατινιών με αποτέλεσμα αυτή την ώρα να μην υφίστανται νόμοι που να προστατεύουν τον ίδιο τον χρήστη αυτών των μέσων και μπορεί στο Ηράκλειο να μην έχουν καταγραφεί έως αυτήν την ώρα ατυχήματα που να αφορούν σε αυτό το μέσο αλλά θεωρώ ότι είναι ζήτημα χρόνου γι αυτό και απευθύνω έκκληση και μέσω του polititica 89.8 στα νέα παιδιά που τα χρησιμοποιούν να λαμβάνουν έστω τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας φορώντας κράνος και αποφεύγοντας να κινηθούν σε οδικά δίκτυα
Υπάρχει Νομοθετικό Πλαίσιο που δεν τηρείται για τις “γουρούνες”.
“Πριν 2 χρόνια έγινε μία προσπάθεια να περιοριστούν οι “γουρούνες”,δηλώνει ο διοικητής της τροχαίας Ηρακλείου κ. Μουρτζάκης, “και παρ όλες τις αντιδράσεις των ιδιοκτητών που ενοικιάζουν τα εν λόγω οχήματα δυστυχώς μέχρι και σήμερα με συνεχόμενες παρατάσεις που δίδονται δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο νόμος ο οποίος σε κάθε περίπτωση είναι σαφής. Τα τετράτροχα αυτά οχήματα επιτρέπεται να κινούνται μόνο σε αγροτικούς δρόμους, δηλαδή ένα δρόμο που δεν έχει άσφαλτο. Δυστυχώς τα παράθυρα στον στο Νόμο που διαιωνίζουν το πρόβλημα δίνοντας και νεκρούς όπως με το πρόσφατο τροχαίο στην Χερσόνησο “ .
“Το σίγουρο είναι ότι μιλάμε για επικίνδυνα οχήματα, με τους οδηγούς να είναι εκτεθειμένοι σε κίνδυνο, οχήματα που ανατρέπονται εύκολα και που μπορούν να προκαλέσουν μεγαλύτερο πρόβλημα υγείας σε περίπτωση τραυματισμού από ένα δίκυκλο”.
Τα ποδήλατα υπάγονται στου ίδιους κανόνες οδικής κυκλοφορίας με αυτά των μηχανών
“Είναι αλήθεια πως τα ποδήλατα“, δηλώνει ο κ. Μουρτζάκης, “έχουν αποκτήσει ξεχωριστή θέση στην κυκλοφορία των πόλεων, πολύς κόσμος τα χρησιμοποιεί πλέον αλλά αυτό που δεν γνωρίζουν είναι ότι υπόκεινται στον ίδιο κ.ο.κ με τα δίκυκλα. Δεν νοείται επομένως να παραβιάζουν τα κόκκινα φανάρια όπως συμβαίνει, δεν πρέπει να κινούνται αντίστροφα στο μονόδρομο όπως συμβαίνει, με το δεδομένο επομένως ότι μιλάμε για δίκυκλο δεν μπορεί να κινείται σε πεζόδρομο, ισχύουν δηλαδή ότι ισχύει για τα οχήματα”.Μάλιστα προσθέτει ο κ. Μουρτζάκης ότι “στον κ.ο.κ υπάρχει άρθρο που προβλέπει ειδικούς κανόνες, όπως την απαγόρευση μεταφοράς αντικειμένων, την παράλληλη κίνηση και την ρυμούλκηση”. Σε αυτά πρόσθεσε την απαγόρευση των ποδηλάτων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους και την χρήση κινητού τηλεφώνου
Το κινητό τηλέφωνο δεκαπλασιάζει τον κίνδυνο να σημειωθεί τροχαίο ατύχημα
“Το κινητό τηλέφωνο” όπως αναφέρει ο κ. Μουρτζάκης, “κατέχει σημαντικό ρόλο πλέον στην ζωή μας, δεκαπλασιάζει όμως και τον κίνδυνο του τροχαίου καθώς απασχολεί σημαντικά κομμάτι του εγκεφάλου μας γι αυτό και πρέπει να πάρουμε τα μέτρα μας. Μπορούμε και πρέπει να το χρησιμοποιούμε πρόσθεσε μόνο με την χρήση ακουστικού χωρίς καλώδιο ή με την λειτουργία της ανοιχτής ακρόασης που διαθέτουν πλέον πολλά αυτοκίνητα”.
Βασική αιτία που στην Κρήτη σημειώνονται πολλά τροχαία είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Ο κ. Μουρτζάκης θέτει σαν μεγάλη πληγή της Κρήτης τα τροχαία που σημειώνονται εξαιτίας του αλκοόλ, υπογραμμίζοντας ότι “ως τροχαία πρέπει να ρίξουμε το βάρος μας στο κομμάτι της οδήγησης και του αλκοόλ, καθώς μπορεί η κατανάλωση του αλκοόλ στους οδηγούς να κινείται σε μικρότερα επίπεδα κατανάλωσης σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο οι παραβάσεις εξακολουθούν να κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το παρελθόν”.
Κλείνοντας ο κ. Μουρτζάκης εξέφρασε την αισιοδοξία του για την μείωση των τροχαίων ατυχήματων, θέτοντας μάλιστα και τον υψηλό στόχο που εφάρμοσαν και οι Βόρειες χώρες με μηδέν νεκρούς από τροχαία ατυχήματα, τονίζοντας ότι “τα τροχαία σε σχέση με το παρελθόν έχουν μειωθεί, αλλά για να τα μειώσουμε, πρέπει να προσέχουμε τα παραδείγματα που δίνουμε στα παιδιά μας όταν βρισκόμαστε στο δρόμο, να οδηγούμε προσεκτικά κι αμυντικά. Με αποτέλεσμα αν υπάρξουν και οι σωστές υποδομές να μπορούμε να φτάσουμε τις βόρειες χώρες που έχουν αφιερώσει πολλές εργατοώρες και μελέτες για να πετύχουν τους μηδέν νεκρούς από τροχαία ατυχήματα, πράγμα που μπορούμε να κάνουμε κι εμείς και είμαι αισιόδοξος γι αυτό”.