Λ. Μιχελάκης: Να αλλάξει ο τρόπος μετακίνησης των ανθρώπων

Δημοσιεύτηκε στις 01/02/2021 09:42

Λ. Μιχελάκης: Να αλλάξει ο τρόπος μετακίνησης των ανθρώπων

Την πεποίθηση πως πρέπει να αλλάξει ο τρόπος μετακίνησης των ανθρώπων, εξέφρασε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Νίκο Παπαδάκη, ο Γενικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης. 

Ο κ. Μιχελάκης, αναφέρθηκε στα μέτρα της πανδημίας που έχουν καθηλώσει τον κλάδο αλλά και στις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τους υποψήφιους οδηγούς. Θεωρεί πως ο τρόπος εξέτασης των υποψήφιων οδηγών πρέπει να αλλάξει, αλλά σε καμία περίπτωση με βάση αυτά που προτείνει η κυβέρνηση, αλλά με τρόπους στους οποίους θα εξετάζονται περισσότερα σενάρια και θεωρητικά πλαίσια για τον τρόπο μετακίνησης των ανθρώπων που έχει αλλάξει άρδην. «Πρέπει δηλαδή, να αλλάξει ο τρόπος μετακίνησης των ανθρώπων και να μπουν νέα σχέδια εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών, για να αποκτήσει περισσότερο χώρο ο άνθρωπος και όχι τα οχήματα.»

Υπενθυμίζουμε πως, εκτενής συζήτηση για το νέο νομοσχέδιο που ρυθμίζει τα διπλώματα οδήγησης υπήρξε στο Υπουργικό Συμβούλιο, με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς στα κυκλώματα της χορήγησης διπλώματος με τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή να προτείνει μέτρα, που περιλαμβάνουν από κάμερες μέσα στα αυτοκίνητα, έως και τους εξεταστές να κάθονται στα πίσω καθίσματα. Περιλαμβάνει μάλιστα και νέους τρόπους εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, αφού όπως πολύ σωστά ειπώθηκε ότι για να πάρεις δίπλωμα θα πρέπει προηγουμένως να μάθεις να οδηγείς και όχι όπως γινόταν πολλές φορές στο παρελθόν που πρώτα έπιανες το τιμόνι για να οδηγήσεις και μετά έπαιρνες το δίπλωμα.

Το νέο πλαίσιο απελευθερώνει την εκπαίδευση των υποψηφίων από την ηλικία των 17 ετών και μεταξύ άλλων θεσπίζει:

– Ειδική θεωρητική εκπαίδευση για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψηφίων οδηγών.

– Διάθεση των ερωτηματολογίων των θεωρητικών εξετάσεων σε άλλες γλώσσες πέραν της ελληνικής, καθώς και στη νοηματική.

– Αυστηροποίηση του ελέγχου της διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, με καθορισμό ελέγχου ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια και με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων.

– Ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και όσων δε γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα με τη βοήθεια προσωπικών ακουστικών, καθώς και ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων.

– Καταγραφή της πρακτικής δοκιμασίας των υποψηφίων οδηγών με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων για την διασφάλιση  της διαφάνειας.

– Κατάρτιση και τήρηση Μητρώου Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών και Οδηγών  όλων των κατηγοριών άδειας οδήγησης, καθώς και Μητρώου Εποπτών.

– Αποζημίωση εξεταστών και εποπτών για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις.

– Πρόβλεψη συστήματος αξιολόγησης της διαδικασίας πρακτικών εξετάσεων, καθώς και του έργου των εξεταστών.

– Ίδρυση Ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (τύπου «ΗΝΙΟΧΟΣ»).


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook