Κραυγή αγωνίας από τους σπουδαστές της ΑΣΤΕΚ – Επιστολή στον πρωθυπουργό

Δημοσιεύτηκε στις 21/12/2021 13:14

Κραυγή αγωνίας από τους σπουδαστές της ΑΣΤΕΚ – Επιστολή στον πρωθυπουργό

Σοβαρά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης και για το λόγο αυτό οι σπουδαστές έχουν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, φτάνοντας μέχρι το λουκέτο. Οπως αναφέρουν οι ίδιοι οι σπουδαστές «πολλές και καθημερινές οι δυσάρεστες εκπλήξεις για τη σχολή μας».

Δεν περίμεναν φεύγοντας από τα σπίτια τους για να πάνε να σπουδάσουν θα βρούνε μία σχολή η οποία δεν θα είναι ανέτοιμη να τους υποδεχθεί και να τους εκπληρώσει το όραμά τους για ολοκληρωμένες σπουδές, οι ελλείψεις είναι πολλές τα θέματα τα οποία καθημερινά έρχονται αντιμέτωποι δεν είναι ίσα και όμοια με τους άλλους σπουδαστές σε άλλα τμήματα πανεπιστημίων της χώρας.

Με ανοικτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό, το υπουργείο Παιδείας αλλά και το υπουργείο Τουρισμού οι σπουδαστές αναφέρονται στα προβλήματα της ΑΣΤΕΚ και ζητούν λύση.

Ολη η επιστολή αναφέρει:

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ

ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΡΗΤΗ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΠΡΟΣ:

1. κο Κυριάκο Μητσοτάκη ,Πρωθυπουργό της Ελλάδας

2. κα Νίκη Κεραμέως, Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,

3. κο Άγγελο Συρίγο , Υφυπουργό παιδείας και Θρησκευμάτων,

4. κο Βασίλη Κικίλια, Υπουργό Τουρισμού,

5. κα Σοφία Ζαχαράκη, Υφυπουργό Τουρισμού,

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας και Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ Παιδείας,

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ και Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ Τουρισμού,

Το ακαδημαϊκό 2021-2022 έτος των ΑΣΤΕ ξεκίνησε με τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα που ταλανίζουν την σχολή να αυξάνονται. Χρόνο με τον χρόνο οι δύο μοναδικές Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Τουρισμού υποβαθμίζονται ολοένα και περισσότερο. Είναι παράδοξο που το Υπουργείο Παιδείας καταχώρησε τα πτυχία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των ιδιωτικών κολεγίων και έδωσε πρόσβαση στους αποφοίτους των ΙΕΚ στα Ελληνικά Πανεπιστήμια αφήνοντας τις σχολές μας αδιαβάθμητες.

Η πλήρης αδιαφορία μας βρίσκει αντιμέτωπους με την έσχατη λύση της κατάληψης, αφού οποιαδήποτε άλλη μας ενέργεια έως τώρα δεν επέφερε κάποιο πρακτικό αποτέλεσμα. Η απόφαση για κατάληψη πάρθηκε μετά από ανοιχτή εκλογική διαδικασία με την συντριπτική πλειοψηφία υπέρ της κατάληψης. Είναι επιεικώς απαράδεκτο να μην υπάρχει άμεση και έγκυρη ενημέρωση, καθώς μόλις 10 μέρες ακριβώς πριν την έναρξη των μαθημάτων έγινε τροποποίηση της υπ’ αρ. 20071/30.12.2020 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 5824/τ.Β’ 30.12.2020) ως προς το πεδίο εφαρμογής του, αφήνοντας τους ήδη ενεργούς σπουδαστές ξεκρέμαστους αλλά και ταυτόχρονα και τους νεοεισακτέους πρωτοετείς σπουδαστές ακόμη πιο αδικημένους, με ένα επιπλέον ακαδημαϊκό έτος στην πλάτη τους χωρίς καμία αναβάθμιση πτυχίου.

Τα αιτήματά μας αν και χιλιοειπωμένα είναι:

1.  Αναβάθμιση του πτυχίου, και ένταξη στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων .

2.  Δυνατότητα παρακολούθησης Μεταπτυχιακών προγραμμάτων, καθώς μετά την κατάργηση των ΤΕΙ δεν υπάρχει ούτε ο δρόμος που ανοιγόταν μέσω της απόκτησης του πτυχίου ΤΕΙ.

3.  Παροχή Φοιτητικού Πάσου στους φοιτητές των ΑΣΤΕ αντίστοιχο με αυτό του Υπουργείου Παιδείας.

4.  Βελτίωση των εγκαταστάσεων της σχολής, λόγω της ανεπαρκούς χωρητικότητας του κτιρίου για την πραγματοποίηση τόσο των θεωρητικών, όσο και των εργαστηριακών μαθημάτων.

5.  Σίτιση Φοιτητών. Δημιουργία υποδομών για λέσχη που να αναλαμβάνει τη σίτιση των φοιτητών.

6.  Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα ERASMUS. Το Υπουργείο Παιδείας αρνήθηκε την ανανέωση του προγράμματος ERASMUS στις σχολές μας επειδή δεν τις αναγνωρίζει ως Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Η σχολή μας τα προηγούμενα χρόνια είχε δικαίωμα συμμετοχής λόγω του ότι πληροί την προϋπόθεση των διακοσίων σαράντα διδακτικών μονάδων.

7.  Πρόσληψη επιστημονικών συνεργατών και μόνιμου διοικητικού προσωπικού.(Αυτήν την στιγμή οι φοιτητές παρακολουθούν μόνο 6 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως , με τον κίνδυνο να χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο). Επιπλέον υπάρχει μόνο μια μόνιμη διοικητική υπάλληλος στην σχολή.

8.
Πλέον είναι πασιφανές ότι οι σχολές μας βρίσκονται σε δεύτερη μοίρα. Απαιτούμε τα αυτονόητα δικαιώματα μας. Είμαστε σε θέση να ρισκάρουμε για να έχουμε. Αυτή η μόνιμη στάση αδιαφορίας πρέπει να αλλάξει. Η σχέση «συνεργασίας» μεταξύ των δυο Υπουργείων, Παιδείας και Τουρισμού, δεν φαίνεται να είναι αποτελεσματική. Ίσως η αλλαγή Υπουργείου να αποτελεί τη μοναδική λύση στα χρόνια προβλήματα των ΑΣΤΕ.

Με εκτίμηση,

Το ΔΣ Φοιτητών της ΑΣΤΕΚ