Γ. Καλαντζάκης: “Τα προσωπικά δεδομένα είναι το νέο ρευστό της εποχής”

Δημοσιεύτηκε στις 28/01/2020 12:18

Γ. Καλαντζάκης: “Τα προσωπικά δεδομένα είναι το νέο ρευστό της εποχής”

Για τα προσωπικά μας δεδομένα και το πως πρέπει να τα προστατεύουμε μίλησε στον Politica 89.8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη, ο πιστοποιημένος Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων & σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα ιατρικού τουρισμού, ποιότητας και διαχείρισης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα Γιάννης Καλαντζάκης, μιας και η σημερινή μέρα έχει οριστεί ως Παγκόσμια ημέρα προστασίας προσωπικών δεδομένων, τονίζοντας μάλιστα πως αποτελούν το νέο ρευστό της εποχής καθώς έχουν τεράστια χρηματιστηριακή αξία.

“Οι Έλληνες δεν ασχολούμαστε με την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων στο διαδίκτυο, καθώς είναι κάτι το οποίο δεν ακουμπάει την δική μας κουλτούρα, δεν μας έχει γίνει βίωμα το πως θα προστατέψουμε τα προσωπικά μας δεδομένα. Πρέπει όμως να κατανοήσουμε πως εμείς πρέπει να απαντήσουμε αν θέλουμε να λαμβάνουμε ειδοποιήσεις από τις ιστοσελίδες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, από τα cookies τα οποία επίσης πρέπει να κρίνουμε αν θέλουμε να λαμβάνουμε ή όχι.”

“Να ρυθμίσουμε ως χρήστες το πως θα προστατέψουμε τα προσωπικά μας δεδομένα” 

“Οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν ένα σύστημα ειδοποίησης κι εμείς ένα σύστημα επιλογής. Το πως είναι δομημένο το ηλεκτρονικό σύστημα και το νομικό του καθεστώς συζητείται πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα δεδομένα έχουν χρηματιστηριακή αξία, είναι τα νέα μετρητά.Για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις μιας οικονομίας που βασίζεται στην πληροφορία, χρειαζόμαστε ρύθμιση τόσο για τον ανταγωνισμό όσο και για την προστασία της ιδιωτικότητας και χρειαζόμαστε ισχυρή επιβολή και στις δύο. Καμία από αυτές τις δράσεις δεν μπορεί να υποκαταστήσει την άλλη. Η ιδιωτικότητα και ο ανταγωνισμός είναι θεμελιώδεις για τον ίδιο λόγο: την προστασία των δικαιωμάτων μας ως καταναλωτές.  Ο έλεγχος του τι συμβαίνει με τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα αποτελεί και πάντα υπήρξε θεμελιώδες στοιχείο της ανθρώπινης ελευθερίας.”

“Στο διαδίκτυο δεν υπάρχει 100% ιδιωτικότητα”

“Δεν πρέπει να μπούμε στην διαδικασία του δεν κάνω τίποτα, αλλά οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί ως χρήστες, ενώ θα πρέπει να έχουμε πάντα στο νου μας, πως στο διαδίκτυο δεν υπάρχει στο 100% ιδιωτικότητα. Η προστασία των προσωπικών μας δεδομένων οφείλεται σε εμάς τους ίδιους αλλά και στους νόμους της αγοράς που διέπουν το διαδίκτυο και συμπίπτουν στις περισσότερες περιπτώσεις με αυτά που θέλουμε. Τα φίλτρα, που επιβάλλονται από τις μηχανές αναζήτησης και τους διαφημιστές τους, φιλτράρουν πώς βλέπουμε τον κόσμο να ταιριάζει με αυτό που έχουμε δείξει ενδιαφέρον στο παρελθόν, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο δύσκολο να προσκόπτει κανείς νέες ιδέες που μας κάνουν να σκεφτόμαστε και να αλλάζουμε.”

“Να ζητήσουμε επιβολή ενός πιο αποτελεσματικού GDPR από τις Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις”

“Πρέπει ως ενεργοί πολίτες να ζητήσουμε από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να ενισχύσουν τις εθνικές ανεξάρτητες αρχές προστασίας δεδομένων και να τους διαθέσουν την κατάλληλη εξουσία και τους πόρους για την αποτελεσματική επιβολή του κανονισμού GDPR και των εθνικών αντίστοιχων νόμων. Το GDPR είναι ένα καλό σύστημα για τους κανόνες που διέπουν το διαδίκτυο, αλλά χρειάζεται μία περαιτέρω επιβολή του.”

Ακούστε εδώ ολόκληρη την συνέντευξη του πιστοποιημένου Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων & σύμβουλου επιχειρήσεων σε θέματα ιατρικού τουρισμού, ποιότητας και διαχείρισης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα Γιάννης Καλαντζάκη στον Politica 89.8: