Ηράκλειο: Νέα κινητοποίηση από τους εκπαιδευτικούς το απόγευμα της Τετάρτης
Για δυναμικό συλλαλητήριο, που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στο Ηράκλειο, κάνει λόγο ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου “Δομήνικος Θεοτόκοπουλος” σε ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή την σημερινή απεργία των εκπαιδευτικών ενάντια στο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.
Μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί του νομού προαναγγέλλουν ένα νέο συλλαλητήριο, στο κέντρο του Ηρακλείου το απόγευμα της Τετάρτης στις 18.30 – την ώρα ψήφισης του πολυνομοσχεδίου – στην Πλατεία Ελευθερίας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
“Μαζικό, δυναμικό, ηχηρό με παλμό και μαχητικότητα το απεργιακό συλλαλητήριο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Ηράκλειο. Στην κινητοποίηση συμμετείχαν, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος», «Φαιστός», οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας, Ιεράπετρας και Αγ. Νικολάου και ΕΛΜΕ Ηρακλείου. Με τη συμμετοχή τους στήριξαν την κινητοποίηση η ομοσπονδία γονέων και φοιτητικοί σύλλογοι.
Συνεχίζουμε τον αγώνα και καλούμε εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και συνολικά την κοινωνία να δώσουν και αύριο, Τετάρτη 10 Ιουνίου στις 18:30 στην πλ. Ελευθερίας, την ώρα ψήφισης του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου της κυβέρνησης.
Το απογευματινό συλλαλητήριο θα πλαισιωθεί με δρώμενο από τη θεατρική ομάδα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος».
Αγωνιζόμαστε διότι στο πολυνομοσχέδιο:
Αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε 25 παιδιά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη συγχώνευση τμημάτων, τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τις μετακινήσεις μαθητών.
Η εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων. Μάλιστα, η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών και το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας σε συνάντηση που είχαν εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση που επεσήμαναν πως η πρόθεση εισαγωγής αυστηρών δομημένων προγραμμάτων στα νήπια στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές.
Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Η πρακτική των σκληρών ποσοτικών αξιολογήσεων με την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών έχει αποτύχει με βάση και τη διεθνή εμπειρία όσων εκπαιδευτικών συστημάτων υιοθέτησαν τα λεγόμενα αγγλοσαξονικά μοντέλα. Το Υπ. Παιδείας υιοθετεί άρρηκτα το περιεχόμενο αυτών των αξιολογήσεων, επενδύοντας στα ιδιωτικά και οικονομικά κριτήρια και στη γενικότερη φιλοσοφία του σχολείου της αγοράς.
Οι κάμερες στις αίθουσες στοχεύουν στην παγίωση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης με την ταυτόχρονη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Οφείλουμε να προστατεύσουμε την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές μας, αλλά και τα προσωπικά μας δεδομένα. Η σχολική τάξη δεν είναι ριάλιτι!
Η αντιδραστική Τράπεζα Θεμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μετατρέπει το σχολείο σε μια εξοντωτική «εξεταστική αρένα» και τη ζωή του μαθητή, λάστιχο. Η λαϊκή οικογένεια θα ματώσει οικονομικά προκειμένου να καταφέρει να μορφώσει τα παιδιά της.
Με το «αποκεντρωμένο» σχολείο εννοούν το ολοκληρωτικό πέρασμά του στους Δήμους, δηλαδή τη χειροτέρευση των όρων λειτουργίας των σχολείων αλλά και των εργασιακών μας σχέσεων.
Επαναφέρεται ο αναχρονιστικός θεσμός του χαρακτηρισμού της διαγωγής μαθητών, ο οποίος θ’ αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών. Ν’ ακολουθεί τους νέους/νέες σε όλη τους τη ζωή! Παράλληλα θεσμοθετούν ξανά τις πολυήμερες αποβολές σε μαθητές, αντί να εστιάσουμε στην πρόληψη και την παιδαγωγική αντιμετώπιση και προσέγγιση”.