Ηχηρό “όχι” από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς για τα Ωνάσεια Σχολεία (photos)

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, ενάντια στη δημιουργία των Ωνάσειων Σχολείων πραγματοποιήθηκε στις 12.30, στον κυκλικό κόμβο στο ύψος γνωστού πολυκαταστήματος στη Λ. 62 Μαρτύρων.
Ως γνωστόν το σχολικό συγκρότημα Δειλινών ( 9ου Γυμνασίου και 10ου ΓΕΛ) είναι μεταξύ των σχολείων που ανακοινώθηκε ότι θα μετατραπούν σε Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία.
Mε συνθήματα και πανό αντέδρασαν στις αποφάσεις που έχουν ληφθεί υποστηρίζοντας ότι πρώτα απ’ όλα αποκλείονται από το σχολείο τα παιδιά που ζουν στην περιοχή.
Όπως ανέφερε η ΛΕΜΕ Ηρακλείου:
“Την Τετάρτη 29 Γενάρη ψηφίστηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα Ωνάσεια σχολεία. Με τη δημιουργία των 22 Ωνάσειων προτύπων Γυμνασίων και Λυκείων εκχωρείται ένα τμήμα της δημόσιας δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους. Πρόκειται για μια πρωτοφανούς χαρακτήρα επιλογή η οποία και στην ουσία της αποτυπώνει μια ισχυρή διάθεση σχεδιασμού και εφαρμογής δημόσιων πολιτικών στην εκπαίδευση με όρους ταξικής κατηγοριοποίησης. Η διάθεση υποστήριξης σε μια τέτοια πολιτική ουσιαστικά λειτουργεί μετασχηματιστικά στο πεδίο της εκπαίδευσης με όρους ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
Η επίκληση ότι η λειτουργία τους συνδέεται με την άμβλυνση ανισοτήτων σε ευάλωτες περιοχές δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα που θα διαμορφωθεί καθώς μαθητές και μαθήτριες των περιοχών αυτών θα αποκλειστούν από το σχολείο τους. Γινόμαστε δηλαδή μάρτυρες μιας παραδοχής της αδυναμίας της Πολιτείας να ανταποκριθεί στη συνταγματική επιταγή για παροχή εκπαίδευσης με ίδιους όρους σε όλα τα παιδιά και τελικά μιας πολιτικής που επικαλείται αλλά στην πραγματικότητα δεν μειώνει τις ανισότητες.
Οι συνθήκες αυτές θα οδηγήσουν στη γιγάντωση μιας νέας βιομηχανίας φροντιστηρίων για την «πολυπόθητη» εισαγωγή. Η ανταπόκριση σε αυτή τη συνθήκη η οποία σχετίζεται άμεσα με την οικονομική και κοινωνική προέλευση θα επιδρά με τρόπο καταλυτικό και στο ποιος/α θα εισάγεται σε ένα τέτοιο σχολείο. Οδηγούμαστε πλέον σε μια εκπαιδευτική πραγματικότητα η οποία θα χαρακτηρίζεται – εμφατικά πια – από την κυριαρχία των ανισοτήτων. Γινόμαστε αντιμέτωπες και αντιμέτωποι δηλαδή με μια αισθητοποίηση συνεπειών με ταξικό χαρακτήρα καθώς οι λίγοι θα ευνοούνται και οι πολλοί θα αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της περιθωριοποίησης.
Είναι προφανές ότι ενάντια στην αντίληψη της κυβέρνησης είναι ανάγκη να τεθεί ως κορυφαίο αίτημα για την πραγματική αναβάθμιση και ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας αυτό της -σε πρώτη φάση- αύξησης των δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ. Μια πολιτική επιλογή που θα συνοδεύεται και από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κατασκευής νέων σχολικών κτιρίων, ενεργειακής αναβάθμισης των υφιστάμενων, αντισεισμικού ελέγχου για το σύνολο των σχολικών κτιρίων της χώρας και φυσικά κάλυψη των αναγκών με μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών.
Στην πόλη του Ηρακλείου έχουν επιλεγεί για να μετασχηματιστούν σε Ωνάσεια τα συστεγαζόμενα 9ο Γυμνάσιο και 10ο ΓΕΛ, στην περιοχή των Δειλινών. Τα παιδιά που προορίζονταν να φοιτήσουν στα σχολεία τη γειτονιάς τους θα εξαναγκαστούν σε υποχρεωτική έξωση, επιβαρύνοντας τα ήδη υπερκορεσμένα όμορα σχολεία της περιοχής, ενώ ταυτόχρονα οι συνάδελφοί μας θα εξαναγκαστούν να αναζητήσουν καινούργια οργανική ανά το νομό Ηρακλείου.