Η τοποθέτηση του Χάρη Μαμουλάκη στη Βουλή για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας
Στην Βουλή τοποθετήθηκε ο Χάρης Μαμουλάκης, για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.
Αναλυτικά η τοποθέτηση:
Για τα προσβλητικά προς το Σύνταγμα άρθρα 16, 33 και 50, δηλαδή την σύνδεση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων με την αξιολόγηση τους, την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ιδιωτικών κολεγίων με αυτά των αποφοίτων των δημόσιων πανεπιστημίων και το κλείσιμο μεγάλου αριθμού υπό ίδρυσης νέων ακαδημαϊκών τμημάτων, μίλησε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις». Και είπε, μάλιστα, ότι «Το σημερινό νομοσχέδιο θα μπορούσε να έχει τίτλο «Οι 3 ταφές της δημόσιας και δωρεάν παιδείας της κυρίας Κεραμέως».
– «Με τον μετασχηματισμό της Α.Δ.Ι.Π. στη νέα Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, το υπουργείο αποποιείται την αρμοδιότητα για την ίδρυση, τον προσδιορισμό της σκοπιμότητας και τη λειτουργία όλων των ακαδημαϊκών τμημάτων της χώρας. Με αυτό τον τρόπο, μια αμιγώς πολιτική απόφαση, «ποια τριτοβάθμια παιδεία αρμόζει στους πολίτες της χώρας μας», μεταφέρεται σε ένα σώμα ειδικών που – βάση του νόμου ο οποίος θα διέπει την λειτουργία της νέας αρχής – δεν θα μπορεί παρά να γνωμοδοτεί με κριτήρια της αγοράς. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα των διατάξεων για την νέα ΑΔΙΠ είναι η σύνδεση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των πανεπιστημίων που πραγματοποιεί η νέα αρχή, με την χρηματοδότηση των πανεπιστημίων, όπως προβλέπει το άρθρο 16 του σχεδίου νόμου».
– «Η εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των κολεγίων με αυτά των αποφοίτων των δημόσιων πανεπιστημίων, οδηγεί στην πλήρη απαξίωση της αξίας των πτυχίων των τελευταίων. Ταυτόχρονα υπονομεύονται οι πρώτοι μετά από χρόνια μεγάλης έκτασης διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ που δρομολογούνται αυτή την περίοδο, καθώς τα αποτελέσματα τους θα βουλιάξουν σε μια θάλασσά ενστάσεων που θα προκύψουν από την νομική απροσδιοριστία που η εν λόγω ρύθμιση προκαλεί. Με την διάταξη του άρθρου 50, ουσιαστικά, αίρεται στην πράξη το άρθρο 16 Συντάγματος που προστατεύει το κοινωνικό αγαθό της δημόσιας ανώτατης εκπαίδευσης».
– «Το τελευταίο ατόπημα του εν λόγω νομοσχεδίου είναι το οριστικό κλείσιμο 37 υπό σύσταση νέων ακαδημαϊκών τμημάτων. Οι νέοι φοιτητές, που θα απορροφούνταν στα νέα καινοτόμα ακαδημαϊκά πεδία που δημιουργήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση και σήμερα καταργούνται, τεχνηέντως κατευθύνονται προς τα διάφορα ΙΕΚ που φέρουν, ατυχώς, τη Βούλα κάποιου ανύπαρκτου Αγγλικού Πανεπιστημίου.
Επιτρέψτε μου εδώ να αναφερθώ λίγο περισσότερο, ωστόσο, ως βουλευτής Ηρακλείου, στην μεταχείριση που έτυχε το νεοσυσταθέν Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, του οποίου μάλιστα η ίδρυση ψηφίστηκε και από τους βουλευτές της ΝΔ. Για τα τμήματα που σήμερα καταργούνται υπάρχουν εν εξελίξει επιτροπές με αρμοδιότητα τον προσδιορισμό των προγραμμάτων σπουδών και των απαιτούμενων υποδομών των σχετικών τμημάτων. Ενδεικτικό της προετοιμασίας που έχει γίνει είναι το ότι για παράδειγμα στον Άγιο Νικόλαο ο Δήμος σε συνεργασία με την διοίκηση του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. έχουν ήδη προσδιορίσει και τους χώρους στους οποίους θα αναπτύσσονταν οι αθλητικές υποδομές του υπό κατάργηση τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τα τμήματα αυτά δεν θα εντάσσονταν στο μηχανογραφικό του 2020 αλλά σε αυτό του 2021, και ως εκ τούτου, υπήρχε άφθονος χρόνος για την στελέχωση και συγκρότηση τους. Στην πραγματικότητα αυτό που στοχοποιήθηκε ήταν συνολικά το πρόγραμμα ανάπτυξης του ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ. για λόγους πολιτικούς και όχι ακαδημαϊκούς.
Ενδεικτικό του ύφους και του ήθους διακυβέρνησης του κυρίου Διγαλάκη είναι και το ότι η διοίκηση του Ιδρύματος ενημερώθηκε την ίδια μέρα που εκδόθηκε η σχετική υπουργική απόφαση. Η ακαδημαϊκή κοινότητα, δηλαδή, ούτε ρωτήθηκε ούτε κλήθηκε να τοποθετηθεί επί του θέματος, γεγονός που αναδεικνύει και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ο συντοπίτης μου Υφυπουργός την έννοια του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων».