«Η προτεινόμενη χάραξη του ΒΟΑΚ δημιουργεί συνθήκες παράλληλου οδικού άξονα»

Δημοσιεύτηκε στις 03/12/2019 17:01

«Η προτεινόμενη χάραξη του ΒΟΑΚ δημιουργεί συνθήκες παράλληλου οδικού άξονα»

Για τα οδικά προβλήματα αλλά και για τη χάραξη του ΒΟΑΚ μίλησε στον Politica 89.8 και στον Χρήστο Κώνστα, ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Γιώργος Αγαπάκης.

Σχετικά με τις ρωγμές που υπάρχουν στον ΒΟΑΚ, ο κ. Αγαπάκης σχολίασε: «Ειδικά για το συγκεκριμένο τμήμα στην Αγία Πελαγία το θέμα το χειρίζεται η Περιφέρεια Κρήτης σε συνεργασία με το Υπουργείο. Έχουν κυκλοφορήσει διάφορα περί διαρροών σωλήνων που πιθανόν να έχουν κάποια βάση αλλά θα φανούν στις γεωτρήσεις που θα γίνουν το επόμενο διάστημα. Προσωπική μου άποψη, με βάση τα δεδομένα που έχω, αν λάβει κανείς υπόψη το πότε εμφανίστηκε αυτό το φαινόμενο, αρχές Οκτωβρίου δηλαδή, δεν είχαμε ακόμη βροχές. Αν λάβει υπόψη κανείς το γεγονός παρόμοιων περιστατικών και ότι η περιοχή έχει εδάφη φτωχά, πρέπει να είναι συνδυασμός γεγονότων δηλαδή φτωχά εδάφη κι από την άλλη ύπαρξη νερού. Αν το φαινόμενο αυτό οφειλόταν αποκλειστικά σε βροχές θα γινόταν άλλη περίοδο. Εδώ προκύπτει ότι η διαρροή που υπήρχε από τις σωλήνες, που υπήρχαν εκεί και υδροδοτούσαν μάλλον επιχειρήσεις, σπίτια κλπ. Πρέπει αυτός ο συνδυασμός να δημιούργησε το πρόβλημα χωρίς βέβαια να έχω όλα τα δεδομένα υπόψη μου. Από φωτογραφίες που έχω δει υπάρχουν διαβρώσεις επιφανειακά, συνεπώς μάλλον κάτι τέτοιο έχει συμβεί. Σε περίπου 10 μέρες θα έχουμε τα αποτελέσματα των γεωτρήσεων».

Για τον κάθετο άξονα της Μεσσαράς ο κ. Αγαπάκης σχολίασε: «Οι κατολισθήσεις για τις οποίες μιλάμε, δεν είναι χθεσινές είναι κατολισθήσεις που έχουν γίνει ένα χρόνο πχ και επιδεινώθηκαν το Μάρτιο από τις βροχές. Τα εδάφη κι εδώ είναι φτωχά αλλά είναι κακά από πλευράς αστάθειας. Ολισθαίνουν και οι ισορροπίες τους είναι μικρές. Είχαμε κατολισθήσεις, έχουμε και αρχαιολογική ζώνη που κάναμε εκσκαφές εκεί. Πριν τον κυκλικό κόμβο είχαμε δύο διαφορετικές κατολισθήσεις για τις οποίες πρέπει να προτείνουμε λύσεις. Ήδη εκεί έχουμε κάνει έρευνες, έχουμε γεωτεχνική μελέτη η οποία εγκρίθηκε χθες από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΚ. Έχει ζητηθεί και αντίστοιχη δαπάνη από το Υπουργείο Υποδομών, απομένουν οι τεχνικές εγκρίσεις και στη συνέχεια θα εκτελέσουν εργασίες. Εκτιμούμε ότι πρέπει να γίνουν το αργότερο τον Ιανουάριο.  Μια κατασκευή πασάλων συνολικού αριθμού  117 πασάλων με βάθος 22 μέτρα προκειμένου να κρατήσουμε το δρόμο  στην σημερινή του μορφή και να μην καταρρεύσει. Αυτά είναι άμεσης προτεραιότητας, ακολούθως θα γίνουν μελέτες για την οριστική λύση του θέματος».

Για τον ΒΟΑΚ, τοποθετήθηκε ο κ. Αγαπάκης, λέγοντας: «Είναι μια μεγάλη συζήτηση και για να έχει κανείς γνώμη πρέπει να έχει όλα τα δεδομένα, μπορούμε όμως να κάνουμε μια γενική εκτίμηση. Υπάρχουν δύο σκέλη στην υπόθεση, το τεχνικό κομμάτι και το χρηματοοικονομικό, το δεύτερο είναι κάτι που δε το γνωρίζουμε ακόμη, είναι καθαρά θέμα ανακοινώσεων που περιμένουμε από το Υπουργείο. Το τεχνικό κομμάτι όμως είναι ένα θέμα γιατί άλλο είναι ένα έργο με τα Α χαρακτηριστικά από πλευράς κόστους, άλλο ένα έργο με τα Β χαρακτηριστικά. Όμως έχουν γίνει και κάποια πράγματα. Το Υπουργείο έχει κάνει διάφορα εναλλακτικά σενάρια για την χάραξη, κάποια από αυτά αφορούν μεσογειακές χαράξεις, παραλλαγές παραλιακών χαράξεων, διάφορα σενάρια. Ουσιαστικά τρία σενάρια είχαν κυκλοφορήσει. Από τον Μάρτιο το ’19 που ανακοίνωσε ο τότε Υπουργός την προτιμητέα χάραξη του ΒΟΑΚ είναι μια παραλλαγή τύπου ΟΑΚ που είχαμε κάνει κι εμείς. Πήγε στην λεγόμενη παραλιακού τύπου χάραξη» ενώ ο κ. Αγαπάκης συμπλήρωσε: «Δεν ταυτίζεται αναγκαστικά με την σημερινή χάραξη.. Η σημερινή χάραξη έχει φτωχά χαρακτηριστικά, στα περισσότερα σημεία δεν συμπίπτει η νέα χάραξη. Η παραλιακή χάραξη δημιουργεί συνθήκες το υφιστάμενο οδικό τμήμα να αποτελέσει έναν δεύτερο παράλληλο δρόμο, σε πολλά σημεία. Η σημερινή χάραξη που περνάει μέσα από τον Καβρό και την Γεωργιούπολη εγκαταλείπεται, άρα έχουμε ένα κομμάτι 22 μέτρα τελείως νέα χάραξη».

«Για μένα σημασία έχει να προχωρήσει το τεχνικό κομμάτι για να έχουμε ένα χωροθετημένο άξονα. Ένα έργο που δεν έχει περιβαλλοντικούς όρους δεν είναι έργο. Πρέπει να γίνουν οι προμελέτες, οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, πρέπει να γίνει διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, διότι μπορεί να προκύψουν θέματα περιβαλλοντικών επιπτώσεων τα οποία να αλλάξουν τον άξονα. Να γίνει η χωροθέτηση και όταν έχουμε χωροθετημένο άξονα μπορούμε να μιλήσουμε για ένα κοστολογημένο έργο, μεθολογίες κλπ. Τα θέματα είναι πολλά και κατά την άποψη μου το τεχνικό κομμάτι πρέπει να ξεκινήσει» κατέληξε ο κ. Αγαπάκης.

Ακούστε εδώ όλη τη συνέντευξη του κ. Αγαπάκη: