Η Περιφέρεια Κρήτης παρουσιάζει«Το Αίνιγμα του Ερωτόκριτου» της Βασιλικής Μακρή

Δημοσιεύτηκε στις 25/11/2024 17:07

Η Περιφέρεια Κρήτης παρουσιάζει«Το Αίνιγμα του Ερωτόκριτου» της Βασιλικής Μακρή

Παρουσίαση του βιβλίου «Το Αίνιγμα του Ερωτόκριτου» της Βασιλικής Μακρή στο πλαίσιο των «16ήμερων Δράσεων της Περιφέρειας Κρήτης για την Πρόληψη και την Καταπολέμησης της Βίας κατά των Γυναικών και των Κοριτσιών».

Στο πλαίσιο των 16ήμερων Δράσεων της Περιφέρειας Κρήτης, Αυτοτελούς Γραφείου Ισότητας και Περιφερειακής Επιτροπής Ισότητας των Φύλων Κρήτης για την Πρόληψη και Καταπολέμηση της Βίας κατά των Γυναικών και των Κοριτσιών» παρουσιάζεται την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου και ώρα 6:00μ.μ. το βιβλίο «Το Αίνιγμα του Ερωτόκριτου», της συγγραφέως Βασιλικής Μακρή, στο Πολύκεντρο του Δήμου Ηρακλείου.

Ομιλητές/τριες στην παρουσίαση του βιβλίου θα είναι η Γεωργία Μηλάκη, Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Ισότητας της Περιφέρειας Κρήτης, ο Δρ. Κυριάκος Κώτσογλου, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης, ο Δρ. Γκάρεθ Όουενς, Συντονιστής στο Πρόγραμμα Erasmus+, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο και η συγγραφέας του βιβλίου, Βασιλική Μακρή.

Το «Αίνιγμα του Ερωτόκριτου» αποτυπώνει την οδύσσεια της θηλυκής αρχής μέσα από τους αιώνες. Το βιβλίο έχει ως θέμα τη συναρπαστική αναζήτηση δύο αρχαίων αντικειμένων που αναδύθηκαν από τον βυθό του Κρητικού πελάγους. Δύο αντικείμενα που συνδέονται με τη μυθολογία και την προϊστορία της Κρήτης.

Το βιβλίο

Βρισκόμαστε στην Κρήτη το έτος 1980. Μια μέρα εμφανίζεται στο μουσείο ένας Γερμανός ηλικιωμένος άνδρας με το όνομα Γκούσταβ Ράινχαρντ και δίνει στους δύο αρχαιολόγους του μουσείου, τη Ναυσικά και στον Ματθαίο, ένα ημερολόγιο. Στο ημερολόγιο γράφει ότι την εποχή της Κατοχής ανακάλυψε μέσα στον βυθό ένα αρχαίο γυναικείο αγαλματίδιο και μια πινακίδα γραμμικής γραφής Β, τα ανέσυρε και τα έκρυψε.

Οι δυο αρχαιολόγοι αναζητούν τα δύο αντικείμενα. Και ανακαλύπτουν ότι το αγαλματίδιο που φιλοτεχνήθηκε από τον Δαίδαλο, παριστάνει τη θεά Αφροδίτη και ανήκε στην Αριάδνη, την κόρη του βασιλιά Μίνωα.

Η ιστορία του αγάλματος συνδέεται με το παρελθόν της ηρωίδας και με μια πράξη βίας που υπέστη η μητέρα της από τον Γερμανό Ναζί. Το ακρωτηριασμένο χέρι του αγάλματος συνδέεται συμβολικά με το κομμένο χέρι της γυναίκας.

Η θηλυκή αρχή πληγώνεται, ακρωτηριάζεται, μα δεν πεθαίνει. Με τη συγχώρεση και την συμφιλίωση μετουσιώνει τη βία, το μίασμα και οδηγεί στην αρχετυπική προσέγγιση του αρσενικού και του θηλυκού μέσα από τον έρωτα των δύο ηρώων-αρχαιολόγων.