Η αύξηση του κόστους θαλάσσιων μεταφορών στην βουλή από τον Γ. Λογιάδη
Η διεθνής υποχρέωση χρήσης καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο στις θαλάσσιες μεταφορές, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους των θαλάσσιων μεταφορών κατά περίπου 7% από 1 Ιανουαρίου 2020.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επέλεξαν αυτήν την σημαντική επιβάρυνση να την μετακυλήσουν στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων. Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα αρνητική για τους πολίτες που ταξιδεύουν με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, θα επηρεάσει αρνητικά την τουριστική κίνηση και ειδικότερα για την Κρήτη θα φέρει μεγάλο πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα των εξαγωγών της.
Στο ντόμινο που θα προκληθεί από την αύξηση της τιμής των ναύλων, πρέπει να υπολογιστεί και η άνοδος της τιμής προϊόντων και ειδών πρώτης ανάγκης για τα νοικοκυριά, που θα οδηγήσουν σε διπλή επιβάρυνση των καταναλωτών.
Για τους ανωτέρω λόγους ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Τι μέτρα θα λάβει ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να μην μετακυλήσουν την αύξηση στην τιμή των καυσίμων στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων;
- Τι πρωτοβουλίες θα λάβει ώστε να καλυφθεί με άλλο τρόπο η αύξηση της τιμής των καυσίμων;
- Μελετά το αρμόδιο υπουργείο στα αντισταθμιστικά μέτρα την μείωση του ΦΠΑ από το 24% που είναι σήμερα;