Γκρίνια και εξηγήσεις για τους φουσκωμένους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΗ
Για την αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής της ΔΕΥΑΗ μίλησε στον Politica 89.8 και στην Αντιγόνη Ανδρεάκη ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γιώργος Βουρεξάκης.
«Καταρχάς να πω ότι πλέον βάση νόμου κάθε χρόνο θα πρέπει να γίνεται η κοστολόγηση του νερού, για να μπορέσουμε να μην έχουμε ελλείμματα. Είναι πλέον υποχρεωτικό κάθε πρώτο εξάμηνο του χρόνου να κάνουμε μια μελέτη για να μπορέσουμε να δούμε πόσο κοστίζει το νερό. Πρώτη φορά γίνεται αυτό, η ΔΕΥΑΗ νομίζω τα τελευταία 20 χρόνια δεν έχει αλλάξει η τιμολόγηση του νερού και ήταν υποχρεωτικά να γίνει για να μπουν κάποια πράγματα στη θέση τους» τόνισε ο κ. Βουρεξάκης ενώ συμπλήρωσε: «Είναι μια κοινή υπουργική απόφαση του 2017 για όλη την Ελλάδα. Ουσιαστικά τι λέει η φιλοσοφία του νόμου; Ότι θα πρέπει να υπάρχει μια ισονομία, να υπάρχει μια αναλογικότητα, γιατί μέχρι τώρα είχαμε στη ΔΕΥΑΗ 19 κατηγορίες οι οποίες έγιναν 9. Ξεχώριζαν κάποιοι επαγγελματίες, αυτό δεν μπορεί πλέον να γίνει. Όπως και στους οικιακούς καταναλωτές. Αυτούς που αφορά πολυκατοικίες ή ισόγεια πρέπει να έχουν μια κοινή πολιτική και ουσιαστικά να επιβραβεύονται αυτοί που καταναλώνουν λιγότερο νερό και να επιβαρύνονται αυτοί που έχουν μεγάλη κατανάλωση. Αυτή είναι η φιλοσοφία του νόμου».
Φθηνότερο το τιμολόγιο για το οικιακό νερό – Ακριβότερο για τους επιχειρηματίες
Σύμφωνα με τον κ. Βουρεξάκη: «Εμείς στη ΔΕΥΑΗ έχουμε βάλει 36 κυβικά το εξάμηνο, στους οικιακούς καταναλωτές. Αυτοί που είναι περίπου το 50% των καταναλώσεων έχουν μια μείωση τάξεως του 15% με 20%. Δηλαδή από τα 58 ευρώ είναι περίπου 44, 7 ευρώ το μήνα είναι το νερό. Αυτή είναι η ελάχιστη κατανάλωση. Είναι 7 ευρώ, δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλές υπηρεσίες που κοστίζουν 7 ευρώ το μήνα. Αυτά τα κυβικά βγαίνουν πάντα με μια λογική από την Ε.Ε. πόση είναι περίπου η μέση κατανάλωση μιας οικογένειας με κάποιες προϋποθέσεις. Αν κάνετε συνετή κατανάλωση, δεν πάτε παραπάνω από 40 – 50 κυβικά. Αυτοί οι πολλοί που είναι μέχρι 100 κυβικά που είναι μεγάλη η κατανάλωση έχουν μείωση, από 15 – 20%, αλλά και οι πάνω από τα 100 κυβικά για τους οικιακούς δεν υπάρχει αύξηση. Δεν έχουμε διαφορές εκεί».
Όπως τόνισε ο κ. Βουρεξάκης η μεγάλη διαφορά είναι στους επαγγελματίες. «Αυτοί είχαν μια χρέωση 58 λεπτά ανεξαρτήτως πόσα κυβικά κατανάλωναν. Αυτό έπρεπε να σταματήσει, δεν γινόταν γιατί κάποιοι δουλεύουν και με το νερό πχ τα πλυντήρια, οι χώροι εστίασης κλπ. Εκεί κάναμε μια αλλαγή στους επαγγελματικούς χώρους, κάπου έγινε και μια κακή εκτίμηση γιατί τα πλυντήρια αυτοκινήτων που έχουν πολύ μεγάλες καταναλώσεις εκεί βγήκε ο λογαριασμός πολύ ψηλά. Εκεί θα κάνουμε κάποιες διορθωτικές κινήσεις. Σαφέστατα έχουμε να κάνουμε κινήσεις τώρα που έρχονται λογαριασμοί και θα γίνουν κάποιες κινήσεις».
«Επειδή το Βενιζέλειο το ΠΑΓΝΗ και κάποιες άλλες δημόσιες υπηρεσίες, και αυτοί είχαν χαμηλή χρέωση ισχύει και γι’ αυτούς η κλιμακωτή απλά επειδή το Βενιζέλειο έχει περίπου 12 χιλ. κυβικά το τρίμηνο κατανάλωση, και αυτών οι λογαριασμοί θα είναι πολύ υψηλά. Κάπου θα γίνει και μια διόρθωση όχι όμως όπως στους επαγγελματίες. Να ξεκαθαρίσω κάτι, η ΔΕΥΑΗ δεν έχει καμία προνομιακή μεταχείριση από το Δημόσιο. Πληρώνει 4.5 εκ. στη ΔΕΗ το χρόνο με τιμολόγιο κανονικό όπως πληρώνει ο οικιακός. Πληρώνει τα πάντα» τόνισε ο κ. Βουρεξάκης.
Ακούστε εδώ ολόκληρη την συνέντευξη του κ. Βουρεξάκη: