Για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα δημοτικά σχολεία Σητείας και την έλλειψη εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού επιστημονικού προσωπικού
Ανάστατη είναι η κοινωνία της Σητείας μετά από την απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΠΕ) Λασιθίου για συγχωνεύσεις τμημάτων Δημοτικών Σχολείων, βάσει των εγκυκλίων του ΓΓ του ΥΠΑΙΘΑ κ. Κατσαρού (αριθμ. 76216/Δ2/8-7-24 και αριθμ. 80483/Δ1/15-7-2024), σύμφωνα με τις οποίες οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων καλούνταν να συγκροτήσουν στο myschool τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ούτε οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ούτε οι παραπεμπόμενοι, ούτε οι επικείμενες εγγραφές του Σεπτέμβρη, όπως προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, ούτε η νομοθεσία που προβλέπει συγκεκριμένο χώρο στην αίθουσα για τον κάθε μαθητή.
Πιο συγκεκριμένα, αρχικά έγιναν οι εξής συγχωνεύσεις τμημάτων στη Σητεία: Δ΄ τάξη 1ου Δημοτικού, Α’ Τάξη του 2ου Δημοτικού, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη του 3ου Δημοτικού και Δ΄ τάξη του 4ου Δημοτικού. Έπειτα από κινητοποιήσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών και των συλλόγων γονέων, καθώς και την αποχή από τα μαθήματα των μαθητών/τριών της Δ΄ Τάξης του 4ου Δημοτικού σχολείου, ανακλήθηκε μόνο η συγχώνευση της παραπάνω τάξης.
Εκπαιδευτικοί και γονείς αναρωτιούνται γιατί δεν έγινε ανάκληση και στα υπόλοιπα τμήματα των άλλων σχολείων, όπου ισχύουν οι ίδιες προϋποθέσεις, και συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις με αποχή των παιδιών από τα μαθήματα για 2η εβδομάδα και στάσεις εργασίας των εκπαιδευτικών ως απάντηση στον εμπαιγμό της κυβέρνησης προς μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας «Ο ΜΥΣΩΝ», Σύλλογοι Γονέων από σχολεία του Δήμου Σητείας και άλλοι φορείς αντιδρούν σε αυτή την απόφαση και όπως τονίζουν σε κοινό ψήφισμα: «Γίνεται αντιληπτό τι θα επακολουθήσει τη νέα σχολική χρονιά όταν εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διδάξουν σε τμήματα των 25 μαθητών, με 4 και 5 μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και χωρίς παράλληλη στήριξη ή με παράλληλη στήριξη που μοιράζεται σε 3-4 μαθητές. Μαθητές που μέχρι χθες πήγαιναν σε ένα σχολείο με τους συμμαθητές τους θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν εκπαιδευτικό περιβάλλον για λόγους αδιανόητους παιδαγωγικά. Μόνο με οικονομικούς όρους μπορεί να εξηγηθεί και με πολιτική επιδίωξη για μείωση της ποιότητας της εκπαίδευσης».
Επιπλέον από τους 23 σχολικούς νοσηλευτές που υπήρχε ανάγκη στον νομό Λασιθίου προσλήφθηκαν μόνο 4 με αποτέλεσμα τα σχολεία της Σητείας να στερηθούν και αυτό το απαραίτητο προσωπικό.
Πρόκειται για τη συνέχεια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων που θέλει τα σχολεία να λειτουργούν με ελάχιστους πόρους, σε αίθουσες-κλουβιά, χωρίς ελέγχους για την αντισεισμική θωράκιση, χωρίς μέτρα προφύλαξης από καύσωνες και βαρυχειμωνιές, πανδημίες και «ατυχήματα» – εγκλήματα λόγω της έλλειψης συντήρησης. Με το ελάχιστο δυνατό εκπαιδευτικό προσωπικό, με ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες, ακόμα και για τη στελέχωση της απαραίτητης παράλληλης στήριξης και πλήρη ανυπαρξία υποστηρικτικού επιστημονικού δυναμικού (ψυχολόγοι, νοσηλευτές κλπ.).
Αυτό είναι το «νέο ψηφιακό σχολείο» της αγοράς, των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, των στελεχών της Εκπαίδευσης σε ρόλο «μάνατζερ», της κατηγοριοποίησης και της απαξίωσης του παιδαγωγικού ρόλου των δασκάλων. Το σχολείο του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Το σχολείο όπου οι μαθητές είναι αριθμοί και τα πάντα λογαριάζονται με τον ισοσκελισμό εσόδων και εξόδων.
Γι’ αυτό και η απόφαση της ΔΙΠΕ και Λασιθίου έχει ως μοναδικό κριτήριο τον αριθμό των μαθητών χωρίς καμία αναφορά στη σύνθεση των τμημάτων, τις πιθανές ειδικές παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών, άλλες κοινωνικές παραμέτρους.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για:
– Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις-συμπτύξεις τμημάτων στα δημοτικά σχολεία της Σητείας.
– Να καλυφτούν όλα τα πραγματικά κενά χωρίς περικοπές και να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, με κατεύθυνση 15 το ανώτερο ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και Α΄ και Β΄ Δημοτικού και 20 το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις, με αντίστοιχες προσλήψεις όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών.
– Να καλυφτούν όλα τα κενά σε παράλληλη στήριξη και σχολικούς νοσηλευτές.
Οι Βουλευτές
Συντυχάκης Μανώλης
Δελής Γιάννης
Κομνηνάκα Μαρία