Γ. Σαμιωτάκης για σχολική βία: “Φονικό όπλο το κινητό” – Τα 2 βασικά “μαθήματα” από την οικογένειά μας

Δημοσιεύτηκε στις 07/12/2023 15:49

Γ. Σαμιωτάκης για σχολική βία: “Φονικό όπλο το κινητό” –  Τα 2 βασικά “μαθήματα” από την οικογένειά μας

Ξυλοδαρμοί, καβγάδες και εκφοβισμός βρίσκονται σε ημερήσια διάταξη στα σχολεία με τους γονείς και τους καθηγητές να παρακολουθούν με ανησυχία τα φαινόμενα βίας .

Στο θέμα αναφέρθηκε ο Επιμελητής της Παιδοψυχιατρικής του ΠΑΓΝΗ Γιώργος Σαμιωτάκης , που μίλησε στην εκπομπή “Ψιλά Γράμματα” του Politica 89.8 και την Φιλία Σαριδάκη, σημειώνοντας η επιθετικότητα είναι συνυφασμένη με την παιδική ηλικία, αλλά το ζήτημα είναι να μάθουν τα παιδιά να την διαχειρίζονται .

Όπως σημείωσε ο κ.Σαμιωτάκης υπάρχουν αναφορές για αύξηση της βίας αλλά και άλλα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία είναι σε σταθερό επίπεδο και είναι δύσκολο να αποτυπωθεί συνολικά καθώς υπάρχουν διαφορετικά είδη βίας, σωματικής και ψυχολογικής, παραβατικότητα, επιθετικότητα κλπ..

Δεν μπορεί να αλλάξει αν υπάρχει επιθετικότητα στο σπίτι

Οι αιτίες είναι πολλές αλλά μπορεί να είναι και το αποτέλεσμα μίμησης προτύπου όταν το παιδί δέχεται τέτοια συμπεριφορά και στο σπίτι. “Πρέπει να εκλείψει η επιθετικότητα από το σπίτι καθώς όσο φιλότιμες προσπάθειες κι αν κάνει το σχολείο ή ένας ειδικός ψυχικής υγείας, δεν μπορεί να αλλάξει αν το παιδί γυρίζει στο σπίτι και βιώνει επιθετικότητα ή το ίδιο αν μέσα στην οικογένεια τσακώνονται οι γονείς . Είναι σαν να ακούσει μια θεωρία αλλά να βλέπει μια άλλη πράξη“, αναφέρει.

Δύο βασικά “μαθήματα” από την οικογένεια
Οι διαστάσεις της βίας είναι όλο και μεγαλύτερες και μάλιστα όπως σημείωσε κ.Σαμιωτάκης τα παιδιά χρησιμοποιούν πλέον και τη σύγχρονη τεχνολογία καθώς όπως αναφέρει  “για ένα παιδί που είναι ανήλικο ένα κινητό ,είναι φονικό όπλο σε εισαγωγικό θέλοντας να δείξω την επικινδυνότητα στα χέρια ενός παιδιού που θέλει να το χρησιμοποιήσει , για να εκθέσει την αξιοπρέπεια και την υπόληψη ενός συμμαθητού του. Σίγουρα η οικογένεια έχει τον ενεργότερο ρόλο να εκπαιδεύσει στο κομμάτι της πρόσφορης κοινωνικότητας , πως μπορεί να καταλάβει τις ανάγκες του ίδιου του του εαυτού αλλά και του συμμαθητού του. Δηλαδή να έχει εναισθησία-να καταλαβαίνω τα συναισθήματά μου και καταφέρνω να τα διαχειρίζομαι – και ενσυναίσθηση , να μπορεί να μπει στη θέση του άλλου και να καταλάβει μια πράξη του τι ψυχολογικό αντίκτυπο θα έχει“.

Τι πρέπει να κάνει ένα παιδί που είναι μάρτυρας σχολικής βίας

Εξίσου σοβαρός είναι και ο ρόλος του σχολείου όπου καλείται το παιδί καλείται να συνυπάρξει με άλλα και να αλληλεπιδράσει.  Αν ένα παιδί γίνει μάρτυρας περιστατικού βίας δεν θα πρέπει να παρέμβει αλλά σύμφωνα με τον κ.Σαμιωτάκη να ενημερώσει έναν ενήλικα και να μην επικροτήσει τη συμπεριφορά αυτή.

 

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook