Γ.Μυλόπουλος πρ.Πρόεδρος ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: «Aν υπουργός δήλωνε ότι επί των ημερών μου υπήρχε ζήτημα ασφάλειας αλλά το απέκρυπτα για να λειτουργεί το Μετρό θα είχε ασκηθεί ήδη ποινική δίωξη»

Δημοσιεύτηκε στις 10/03/2023 20:08

Γ.Μυλόπουλος πρ.Πρόεδρος ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: «Aν υπουργός δήλωνε ότι επί των ημερών μου υπήρχε ζήτημα ασφάλειας αλλά το απέκρυπτα για να λειτουργεί το Μετρό θα είχε ασκηθεί ήδη ποινική δίωξη»

Στις ευθύνες των ανθρώπων που είχαν βάρδια το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη αλλά και σε εκείνες που αναλογούν στα πολιτικά πρόσωπα, αναφέρθηκε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο πρώην πρόεδρος Αττικό Μετρό ΑΕ. Γιάννης Μυλόπουλος. 

O κ. Μυλόπουλος

Όπως επεσήμανε: «Οι ευθύνες, βαραίνουν όσους ενεπλάκησαν στους χειρισμούς εκείνο το μοιραίο βράδυ, καθώς και όσους με πράξεις και παραλήψεις προκάλεσαν το δυστύχημα. Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη συνέβη στη βάρδια του συγκεκριμένου σταθμάρχη, των συγκεκριμένων αρμοδίων και διοικητών των οργανισμών σιδηροδρόμων, του συγκεκριμένου υπουργού Μεταφορών και του συγκεκριμένου πρωθυπουργού.»

Σε ότι αφορά τα λάθη και τις παραλείψεις ο κ. Μυλόπουλος, ανέφερε πως:  «Το γεγονός ότι συγκεκριμένο δυστύχημα είναι το πιο πολύνεκρο και το πιο τραγικό από όσα έχουν συμβεί στο παρελθόν στην Ελλάδα, μόνο τυχαίο δεν είναι. Τέτοιο πολύνεκρο δυστύχημα δεν είχε συμβεί ποτέ στην Ελλάδα. Μετωπική σύγκρουση σε διπλή γραμμή δεν είχε συμβεί ποτέ. Μέχρι το Καλοκαίρι του 2019 λειτουργούσε το σύστημα Τηλεδιοίκησης στο Σταθμό στη Λάρισα. Μετά από κάποια βλάβη που υπήρξε τον Ιούλιο του 2019, σταμάτησε η ηλεκτροδότηση σε μεγάλο μήκος διπλής γραμμής και προβλήματα στο σύστημα τηλεδιοίκησης. Την ίδια στιγμή, από το 2019 μέχρι σήμερα και ενώ δίνονταν συνέχεια αναβολές στη λειτουργία του νέου συστήματος τηλεδιοίκησης, οι σιδηρόδρομοι έμειναν χωρίς εναλλακτικό σύστημα ασφάλειας. Μέχρι το 2020 λειτουργούσε στη Αθήνα το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας. Το κέντρο αυτό έλεγχε τις ρυθμίσεις των σταθμαρχών και προλάβαινε ή διόρθωνε τα ανθρώπινα λάθη. Μετά το 2020 που καταργήθηκε, δεν αποκαταστάθηκε ποτέ η λειτουργία του. Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες. Aν υπουργός δήλωνε ότι επί των ημερών μου υπήρχε ζήτημα ασφάλειας αλλά το απέκρυπτα για να λειτουργεί το Μετρό θα είχε ασκηθεί ήδη ποινική δίωξη. »

Ο κ. Μυλόπουλος επέρριψε ευθύνες στην κυβέρνηση υποστηρίζοντας πως:  «Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες στην κυβέρνηση. Οι αρμόδιοι των οργανισμών σιδηροδρόμων, όπως και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, δεν άκουσαν τα προμηνύματα και δεν έλαβαν υπόψη τους τις προειδοποιήσεις που όλο και πιο πυκνά τελευταία έρχονταν για το τραγικό δυστύχημα. Δεν θορυβήθηκαν ούτε από την αγωγή της Hellenic Train τον Δεκέμβριο του 2022 εναντίον του ελληνικού δημοσίου, επειδή δεν εκτελούσε τις υποχρεώσεις του για την ασφάλεια των μεταφορών και τη συντήρηση των υποδομών. Δεν αντέδρασαν από την παραπομπή της χώρας μας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για μη συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για τον σιδηρόδρομο, τον Φεβρουάριο του 2023. Ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής αφαίρεσε από τη σκανδαλώδη σύμβαση που υπέγραψε με τη Hellenic Train τις υποχρεώσεις σε επενδύσεις στα τρένα ύψους 650 εκ ευρώ που προέβλεπε για την εταιρεία η προηγούμενη σύμβαση. Συγχρόνως, στην ίδια σύμβαση, απαλλάχθηκε το ελληνικό δημόσιο από την υποχρέωσή του να λειτουργήσει το σύστημα ασφάλειας. Δεν ελπίζω τίποτα με αυτή την κυβέρνηση. Η παθογένεια πίσω από το δυστύχημα στα Τέμπη και πίσω από όλες τις παθογένειες της χώρας, οφείλονται στην  πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που απαξίωσε το δημόσιο τομέα και προώθησε τις ιδιωτικοποιήσεις. Η ασφάλεια κι οι υποδομές πρέπει να παραμένουν δημόσιες  και να μην παραχωρούνται σε ιδιώτες. Η κυβέρνηση, ήταν αυτή που μείωσε το προσωπικό στους σιδηρόδρομους κατά 44%.»


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook