Γιώργος Ματαλλιωτάκης: “Πάνω απ’ όλα η Κρήτη και ο κόσμος της”

Δημοσιεύτηκε στις 12/12/2019 10:07

Γιώργος Ματαλλιωτάκης: “Πάνω απ’ όλα η Κρήτη και ο κόσμος της”

Συνέντευξη όπου εκφράστηκαν, οι προβληματισμοί, οι στόχοι και το Αναπτυξιακό όραμα για την Κρήτη σε επίπεδο Περιφέρειας, μέσα από τον Politica 89.8 και τον Νίκο Παπαδάκη παραχώρησε ο Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Γιώργος Ματαλλιωτάκης, αναφερόμενος στα μεγάλα αναπτυξιακά έργα όπως τον ΒΟΑΚ και το Αεροδρόμιο Καστελίου, αλλά και στη σημασία της πρόληψης για ζητήματα όπως την κλιματική αλλαγή και το σχεδιασμό σύνδεσης του πρωτογενούς τομέα με την Έρευνα και τον τουρισμό προσδίδοντας αναπτυξιακή τροχιά για το νησί. 

Το καλό κλίμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο

“Η Καλή συνεργασία και θέληση υπάρχει στο Περιφερειακό Συμβούλιο με στόχο το κοινό όραμα για την Κρήτη, είμαστε σε ένα ανεπτυγμένο νησί σε σχέση με τα υπόλοιπα και χρειάζεται αφενός να μας αντιμετωπίζουν ως νησί από την μία κι από την άλλη κι εμείς να εντοπίσουμε τις αδυναμίες μας.”

“Να μην επαναπαυόμαστε στις δάφνες μας, αλλά να σχεδιάζουμε για να προλαμβάνουμε”

“Στο νησί μας επειδή υπάρχει πρόοδος αλλά έχουμε επαναπαυτεί και έχει σταματήσει το σχέδιο ως ένα βαθμό κι αυτό είναι κάτι που το έχει διαπιστώσει και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης. Στον πρωτογενή τομέα για παράδειγμα, δεν προβλέψαμε ως ένα βαθμό την κλιματική αλλαγή. Δεν είναι μόνο οι περσινές πλημμύρες, που είδαμε στο νησί, έχει επηρεαστεί και από αυτήν και το οδικό δίκτυο.”

ΒΟΑΚ με την συνεισφορά και της υπόλοιπης Ελλάδας

“Ο σχεδιασμός σε κάθε επίπεδο υστερεί κι αυτό πρέπει να το δει ο Περιφερειάρχης, χρειάζεται να προλαμβάνουμε τα φαινόμενα κι όχι να τρέχουμε κάθε φορά να επιλύουμε ζητήματα προ τετελεσμένα. Χρειάζεται να τρέξει ο ΒΟΑΚ, όλοι θέλουμε ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο. Να συνεισφέρει η υπόλοιπη χώρα για την δημιουργία του ΒΟΑΚ εφόσον κι εμείς ως νησί προσφέρουμε έσοδα στην υπόλοιπη χώρα κι από κει κι έπειτα να δούμε τα τεχνικά ζητήματα του έργου.” 

Τους καλύτερους Περιβαλλοντικούς όρους και ανταποδοτικά οφέλη για το Αεροδρόμιο Καστελίου

“Για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, οφείλουμε να σεβαστούμε τις αντιδράσεις των κατοίκων κι εμείς παρόλο που είμαστε υπέρ της κατασκευής, πρέπει να φροντίσουμε να επιτύχουμε τους καλύτερους δυνατούς περιβαλλοντικούς όρους και τα ανταποδοτικά οφέλη. Άλλωστε είναι το μοναδικό μεγάλο έργο στην ενδοχώρα. Μάλιστα εκτός από το αεροδρόμιο στο Καστέλι, πρέπει να δούμε τι θα γίνει με το αεροδρόμιο στην Αλικαρνασσό, θα κλείσει το αεροδρόμιο όπως ορίζει η σύμβαση, ή θα μείνει ανοικτό και εκμεταλλεύσιμο για άλλες χρήσεις.” 

Ηλεκτρική διασύνδεση φιλική προς το Περιβάλλον χωρίς την υποβάθμιση του νησιού

“Είναι απαραίτητη η Ηλεκτρική διασύνδεση του νησιού με την Ελλάδα, να ενημερώνουμε τους πολίτες για το σχέδιο που έχουμε και το πως μπορεί να επιτευχθεί η διασύνδεση με τρόπο τέτοιο ώστε να είναι φιλική προς το περιβάλλον και να μην μας υποβαθμίζει πολιτιστικά. “

Στήριξη των παραγωγών για να αποτραπεί η καταστροφή 

“Ο αγρότης αν δεν καλλιεργήσει την γη του για για δύο χρόνια θα καταστραφεί, χρειάζεται να επενδύει στην περιουσία του συνεχώς για να μπορεί να επιβιώνει. Είμαι επιφυλακτικός για το τι θα γίνει σχετικά με τις αποζημιώσεις των ελαιοπαραγωγών ωστόσο πρέπει να τους στηρίξουμε τουλάχιστον ως προς το ελάχιστο για να μην εγκαταλείψουν να επενδύουν στην περιουσία τους. Ακούμε πως ότι έπαθε το αμπέλι στην Κρήτη θα γίνει και με τις ελιές κι αυτό καλούμαστε να το αποτρέψουμε. Σε αυτό χρειάζεται τόσο η υποστήριξη η δική μας ως Περιφέρεια Κρήτης, όσο και η Πολιτεία.” 

Η Έρευνα να μετέχει στην στήριξη του Πρωτογενούς Τομέα

“Χρειάζεται η διασύνδεση των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων με τομείς ανάπτυξης, όπως τον πρωτογενή τομέα. Έπρεπε ως Περιφέρεια να έχουμε ενημερώσει τους αγρότες νωρίτερα για το ζήτημα της δακοκτονίας. Θεωρώ πως πρέπει οι γεωπόνοι να είναι σύμβουλοι των παραγωγών στο χωράφι κι όχι στο γραφείο, για να ενημερώνουν και να συμβουλεύουν άμεσα τους παραγωγούς ως προς τα αγροτικά προβλήματα. Έτσι θα βελτιώσουμε την ποιότητα παραγωγής των τοπικών μας προϊόντων και κατ επέκταση θα συνδέσουμε τον τουρισμό με τον Πρωτογενή τομέα.  Το Μεταφορικό ισοδύναμο πρέπει να εφαρμοστεί το ταχύτερο δυνατόν , ώστε να μπορούμε να μεταφέρουμε ως νησί πιο εύκολα τα προϊόντα μας τόσο στο εξωτερικό όσο και την υπόλοιπη Ελλάδα. “

Ακούμε τον κ. Ματαλλιωτάκη: