Γ. Μαρινάκης: Η βιώσιμη κινητικότητα υψηλή προτεραιότητα για κάθε δήμο

Δημοσιεύτηκε στις 20/01/2020 20:18

Γ. Μαρινάκης: Η βιώσιμη κινητικότητα υψηλή προτεραιότητα για κάθε δήμο

«Η πολιτεία αντιλήφθηκε την επιτακτική ανάγκη διαλόγου, συντονισμού και χάραξης ενός αποτελεσματικού στρατηγικού σχεδιασμού σε θέματα βιώσιμης κινητικότητας τα οποία, συνιστούν πλέον για κάθε Δήμο υψηλή προτεραιότητα», ανέφερε ο δήμαρχος Ρεθύμνης, Γιώργος Μαρινάκης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας ότι έχει μπει για τα καλά στη συνείδηση των πολιτών, αλλά και των αυτοδιοικητικών.

«Οι αυτοδιοικητικοί προσυπογράφουμε την πρόσκληση του υπουργείου “Δώσε κίνηση στην πόλη σου!” δεδομένου ότι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), τα στρατηγικά δηλαδή σχέδια που στόχο έχουν τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και τη βελτίωση της προσβασιμότητας των κατοίκων και των επισκεπτών στον αστικό ιστό των πόλεων και στα περίχωρα, είναι ένα χρήσιμο εργαλείο συντεταγμένης διαχείρισης θεμάτων που άπτονται της βιώσιμης κινητικότητας. Είναι αλήθεια, πως η προνοητικότητα και η ετοιμότητα κάθε Δήμου, σε επίπεδο κατάρτισης στρατηγικού σχεδιασμού για τη βιώσιμη κινητικότητα, χωρίς αμφιβολία καθορίζει την αξιοποίηση αυτού του εργαλείου. Για παράδειγμα, με την παρούσα χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο υπάρχουν δήμοι οι οποίοι τώρα ξεκινάνε τον σχεδιασμό τους, υπάρχουν όμως και δήμοι οι οποίοι έχουν ξεπεράσει αυτό το στάδιο σε επίπεδο τουλάχιστον σχεδιασμού».

Ο κ. Μαρινάκης δηλώνει αισιόδοξος για την αλλαγή στη νοοτροπία των ανθρώπων σχετικά με την αξία της βιώσιμης ανάπτυξης και κινητικότητας στις αστικές περιοχές, στην καθημερινότητα των πολιτών.

«Κι αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα που φαίνεται να κερδίζεται σταδιακά. Το βίωσα κι εγώ σε προσωπικό επίπεδο. Ξεκίνησα με τη νοοτροπία και τις προκαταλήψεις του μέσου Έλληνα. Η 10χρονη συνεργασία μου με τη μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ και ιδιαίτερα με τον κ. Βλαστό, τον κ. Μπακογιάννη και τους συνεργάτες τους, αλλά και οι εμπειρίες μου από άλλες πόλεις της Ευρώπης που έχουν να μας μάθουν πολλά στο θέμα της βιώσιμης μετακίνησης, με έκαναν να αναθεωρήσω πολλές από τις απόψεις μου επί του θέματος».

Μιλώντας για τα ΣΒΑΚ στο Ρέθυμνο, είπε ότι οι πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα, «έχουν αναδείξει το Ρέθυμνο σε μια πόλη όμορφη, ανθρώπινη, υγιή οικονομικά και φιλόξενη για κατοίκους και επισκέπτες, την ίδια στιγμή που επιλέξαμε να σταθούμε στο πλευρό των πεζών και των ανθρώπων με κινητικά προβλήματα. Επιδιώξαμε τη ριζική εγκατάλειψη του μοντέλου ανάπτυξης της πόλης με πυλώνα το αυτοκίνητο, αποδίδοντας προτεραιότητα στην ασφαλή κίνηση των πεζών. Εστιάσαμε, στον περιορισμό της παρόδιας στάθμευσης, η οποία εκτός από προβλήματα κατάληψης πολύτιμου χώρου για τον πεζό και τον ποδηλάτη, προκαλεί συγχρόνως σοβαρά προβλήματα ορατότητας και κινδύνου, ιδίως κοντά στις διασταυρώσεις και όλα αυτά με παράλληλη εφαρμογή του μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης και μηδενική ανοχή στην παραβίαση των ληφθέντων μέτρων».

Επίσης ανέφερε, ότι στο Ρέθυμνο ενισχύθηκε η Βιώσιμη Κινητικότητα με προγράμματα και δράσεις που αφορούν: «Στη στήριξη και ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας, την πεζοδρόμηση του ιστορικού και σύγχρονου κέντρου της πόλης του Ρεθύμνου, την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης, τη διαχείριση της στάθμευσης, καθώς και τη δημιουργία ενός δικτύου ποδηλάτου που θα καλύπτει το σύνολο της πόλης. Παράλληλα, συντελείται στον δήμο μας, μία αμιγώς ανθρωποκεντρική φιλοσοφία των αναπλάσεων, η οποία αφορά στη λειτουργική και αισθητική μεταμόρφωση της πόλης και στην ποιοτική αναβάθμιση της ζωής των κατοίκων και της διαμονής των επισκεπτών».

Κάνει λόγο επίσης για τον σημαντικό ρόλο της στρατηγικής απόφασης να μην αφήσει η δημοτική αρχή καμία ευκαιρία να πάει χαμένη: «Αξιοποιήσαμε χρηματοδοτικούς πόρους και υλοποιήσαμε μια σειρά παρεμβάσεων με αναπλάσεις δρόμων, πεζοδρομίων (περίπου 20 χιλιόμετρα νέων πεζοδρόμων), τουλάχιστον 5 μεγάλων πλατειών, καθώς και δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων συνολικού μήκους 12 χλμ περίπου και Δίκτυο εντός παλαιάς πόλης – ιστορικού κέντρου μήκους 3,5χλμ».

Όπως είπε, τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας έχουν θετικό πρόσημο, με αύξηση της κυκλοφορίας των πεζών, των ποδηλατών, των ατόμων με αναπηρίες, αφού τέθηκε στη διάθεση τους ένα δίκτυο 20, περίπου, χιλιομέτρων νέων πεζοδρόμων με οδεύσεις τυφλών, ράμπες πρόσβασης στην πλειονότητα των δημοσίων κτιρίων και ήδη διαφαίνεται η αύξηση στον τουρισμό ΑμεΑ.

«Το σημαντικότερο όμως είναι ότι άρχισε να αλλάζει η νοοτροπία των οδηγών, που ήταν και η μεγαλύτερη πρόκληση. Πλέον ο πεζός έχει προτεραιότητα» πρόσθεσε ο κ. Μαρινάκης.

ΑΠΕ – ΜΠΕ