Γ. Μακράκης: Σήμερα και στο Ηράκλειο πανεκπαιδευτική κινητοποίηση
Στην Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση και στην συγκέντρωση που θα γίνει στις 12 το μεσημέρι στην Πλατεία Ελευθερίας αναφέρθηκε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Νίκο Παπαδάκη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου Δομήνικος Θεοτοκόπουλος Γιώργος Μακράκης.
Ο κ. Μακράκης αναφέρθηκε στους λόγους της σημερινής κινητοποίησης και στα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος , καθώς η κυβέρνηση προχωρά σε απολύσεις εκπαιδευτικών στα μέσα της σχολικής περιόδου, που ανήκουν στην κατηγορία των 3μηνων συμβάσεων κι επεκτείνει αιφνιδιαστικά το ωράριο των νηπιαγωγών χωρίς αιτιολόγηση.
Μάλιστα όπως επεσήμανε, ανάμεσα στις βασικές αιτίες της σημερινής κινητοποίησης για τον εκπαιδευτικό κόσμο, αποτελεί και το νέο νομοσχέδιο που αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς η κυβέρνηση βάζει ακόμα περισσότερα εμπόδια για τα παιδιά των ασθενέστερων κοινωνικών στρωμάτων.
Σε ανακοίνωση του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου Δομήνικος Θεοτοκόπουλος αναφέρει για τα αιτήματα της σημερινής κινητοποίησης:
- Απόσυρση της Υ.Α. για την αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών.
- Απόσυρση του αυταρχικού και νεοφιλελεύθερου νομοσχεδίου που αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
- Καμία απόλυση αναπληρωτή εκπαιδευτικού.
- Μείωση των μαθητών ανά τμήμα, με μέγιστο τους 15 και με ένα μαθητή ανά θρανίο έτσι ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις όπως και στους άλλους κλειστούς χώρους. Κατάργηση του νόμου Κεραμέως (Ν.4692/2020) που αύξησε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα στους 25 από 22 εν μέσω πανδημίας.
- Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη των ελλείψεων στα σχολεία.
Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ, δωρεάν από το κράτος, σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Για τη θωράκιση της δια ζώσης λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, που το επιθυμούν, στον εθνικό εμβολιαστικό σχεδιασμό. - Αύξηση του προσωπικού καθαριότητας με μόνιμη σχέση εργασίας, ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες των σχολείων καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
- Κάλυψη όλων των αναγκών σε τεχνολογικό εξοπλισμό εκπαιδευτικών και μαθητών. Προσαρμογή των εκπαιδευτικών αντικειμένων και μαθημάτων για ουσιαστική εξ αποστάσεως εκπαίδευση, εφόσον απαιτηθεί ξανά.
- Μείωση της ύλης των μαθημάτων (ας αναλογιστούν το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, ιδιαίτερα, οι μαθητές των μικρών τάξεων) ώστε έπειτα από δύο σχολικά έτη με τεράστια ζητήματα λειτουργίας και με την τηλεκπαίδευση να μην καλύπτει το σύνολο των μαθητών αλλά ούτε και να μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία, να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση στο επόμενο σχολικό έτος δίχως μαθησιακά κενά και ανισότητες.