Γ. Μακράκης: “Μέσα στα σχολεία θα τηρηθούν όλοι οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας”

Δημοσιεύτηκε στις 04/06/2020 12:49

Γ. Μακράκης: “Μέσα στα σχολεία θα τηρηθούν όλοι οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας”

Με αφορμή το άνοιγμα των δημοτικών και των νηπιαγωγείων, μίλησε στον Politica 89.8 και στην Αντιγόνη Ανδρεάκη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” Γιώργος Μακράκης, ο οποίος αναφέρθηκε και στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 9 Ιουνίου αλλά και στο απογευματινό συλλαλητήριο της Τετάρτης 10 Ιουνίου. 

Αρχικά, ο κ. Μακράκης, αναφέρθηκε στο άνοιγμα των σχολείων, λέγοντας πως περίπου το 90% των μαθητών προσήλθε στα σχολεία ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που προέκυψε, αναφορικά με το προσωπικό της καθαριότητας.  “Αυτό δείχνει και μια εμπιστοσύνη προς τους εκπαιδευτικούς και τα δημόσια σχολεία, υπό την έννοια ότι μετά από μια τεράστια αποχή από τα μαθήματα, λόγω της πανδημίας, λόγω και του γενικότερου κλίματος φόβου που υπάρχει, νομίζω ότι δείχνει μια εμπιστοσύνη η κοινωνία προς τους εκπαιδευτικούς, ότι μέσα στα σχολεία θα τηρηθούν οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Αυτό προσπαθήσαμε και τις προηγούμενες ημέρες να πράξουμε, μέσα σε διάστημα λίγων ημερών, κληθήκαμε να είναι έτοιμα όλα τα σχολεία. Υπήρξε ένα ζήτημα με το προσωπικό της καθαριότητας, διότι σε πολλές περιοχές υπήρχε ένα ζήτημα, μάλιστα, αυτό προέκυψε τις πρώτες ημέρες σε κάποια σχολεία και κυρίως νηπιαγωγεία διότι δεν επαρκούσε το προσωπικό της καθαριότητας προκειμένου να καλύψει όλες τις ανάγκες που υπήρχαν”.

Αυτό, ομαλοποιήθηκε σύμφωνα με τον κ. Μακράκη. “Έγινε μια αναζήτηση της τελευταίας στιγμής, και γι’ αυτό εμείς ασκήσαμε και κριτική προς την πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων Παιδείας και Εσωτερικών, ότι θα έπρεπε από τη στιγμή που υπήρχε μια εκτίμηση ότι θα ανοίξουν τα σχολεία, θα έπρεπε να έχει προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό. Αυτό λύθηκε με μεσοβέζικες λύσεις”.

Ερωτηθείς αν όλοι οι εκπαιδευτικοί, γύρισαν στα πόστα τους, ο κ. Μακράκης απάντησε: “Το ανάλογο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς, περίπου 6 με 7% κυμαίνονται οι άδειες ειδικού σκοπού και ευπαθών ομάδων, διότι προφανώς υπάρχουν κι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες. Το ποσοστό των εκπαιδευτικών που για διάφορους λόγους δεν μπορούσαν να επιστρέψουν στη θέση τους, καλύφθηκε από τις ώρες και το προσωπικό που υπάρχει στα ολοήμερα τμήματα, διότι γνωρίζουμε ότι λειτουργεί μόνο η πρωινή ζώνη”.

Ο κ. Μακράκης ανέφερε πως είναι πολύ δύσκολο να λειτουργήσουν τα ολοήμερα. Αυτή τη στιγμή, όπως προαναφέρθηκε, έχει μετακινηθεί το προσωπικό των ολοήμερων, στην πρωινή ζώνη, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά και οι ανάγκες.

Όσον αφορά τη νέα σχολική χρονιά και αν τα παιδιά θα πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο με τον ίδιο τρόπο, που πηγαίνουν και τώρα, ο κ. Μακράκης απάντησε πως αυτό που γνωρίζουν μέχρι στιγμής, είναι πως θα ξεκινήσει η νέα χρονιά από αρχές Σεπτεμβρίου. “Λειτουργούμε σε αχαρτογράφητα νερά όσον αφορά το Σεπτέμβρη. Η πρόθεση είναι να πάμε σε ένα συνολικό άνοιγμα, ωστόσο αυτό κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει με απόλυτη βεβαιότητα”.

24ωρη απεργιακή κινητοποίηση την Τρίτη 9 Ιουνίου

Για τις αντιδράσεις που υπάρχουν για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, ο κ. Μακράκης ανέφερε: “Γίνεται με το πολυνομοσχέδιο, που έφερε η κυβέρνηση. Χρονικά το νομοσχέδιο μπήκε σε “διαβούλευση”, ένα νομοσχέδιο που ήρθε λίγο πριν από τα περιοριστικά μέτρα και το οποίο φέρνει τα πάνω – κάτω στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου. Φέρνει τα πάνω – κάτω, γιατί από τη στιγμή που συζητούσαμε για τα μέτρα που έχουν ληφθεί στα σχολεία για να ανοίξουν, πχ με τα υπό τμήματα και τον μέγιστο αριθμό μαθητών μέσα στην τάξη, αυτή τη στιγμή με το νομοσχέδιο που ψηφίζεται, αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών από 22 στα 25. Αυτό πρακτικά σημαίνει  ότι θα έχουμε συγχωνεύσεις τμημάτων, και έχει μάλιστα άμεση εφαρμογή. Δηλαδή από το Σεπτέμβρη αν και εφόσον, ανοίξουν καθολικά τα σχολεία, αυτό οδηγεί στις συγχωνεύσεις τμημάτων, στη μείωση προσωπικού και στις μετακινήσεις των μαθητών. Όταν εννοούμε μετακινήσεις μαθητών ένα παράδειγμα θα πω. Αν έχουμε σε ένα σχολείο εγγραφές στην πρώτη Δημοτικού 29 μαθητές, δεν θα γίνουν δύο τμήματα. Αντιθέτως, θα γίνει ένα τμήμα με 24 μαθητές και οι υπόλοιποι 4 μαθητές θα πάνε σε ένα άλλο όμορο σχολείο. Αν το σχολείο αυτό δεν έχει θέσεις, θα πάνε σε ένα άλλο κοντινό σχολείο. Αυτό δεν επηρεάζει μόνο τους εκπαιδευτικούς”.

Ακούστε εδώ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Μακράκη: