Γ. Μακράκης: “Καθυστέρησαν οι επιδοτήσεις για αγορά tablet από μαθητές και φοιτητές”
Καθυστέρησαν οι επιδοτήσεις για αγορά tablet από μαθητές και φοιτητές ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομίνικος Θεοτοκόπουλος», Γιώργος Μακράκης μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Νίκο Παπαδάκη.
Παρατείνεται η λειτουργία των σχολείων έως τις 7 Ιανουαρίου και δεν υπάρχει ενημέρωση αν θα συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση ανέφερε ο κ. Μακράκης, ενώ επισήμανε ότι είναι οξύμωρο το πως οι εκπαιδευτικοί θα βαθμολογήσουν τα παιδιά που δεν έχουν συμμετοχή και πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής, καθώς έχουν καταγραφεί πάνω από 700 παιδιά που δεν έχουν τα απαραίτητα τεχνικά μέσα ώστε να παρακολουθήσουν μάθημα διαδικτυακά, προκαλώντας μαθησιακές επιπτώσεις. “Δεν μπορεί η τηλεκπαίδευση να αντικαταστήσει την δια ζώσης διαδικασία”.
Οι σχολικές μονάδες θα πρέπει να ενισχυθούν με προσωπικό καθαριότητας σύμφωνα με τον κ Μακράκη, καθώς οι μαθητές και οι δάσκαλοι θα βρίσκονται περισσότερο σε κλειστούς χώρους τώρα τον χειμώνα λόγω των καιρικών φαινομένων, ενώ σημαντικό είναι να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να μην ξανακλείσουν τα σχολεία.
Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. ν. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» και «Φαιστός» πραγματοποίησαν με αντιπροσωπεία των Διοικητικών Συμβουλίων Παράσταση Διαμαρτυρίας, με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας, στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με σκοπό την ανάδειξη όλων των ανοιχτών ζητημάτων που αφορούν τη Δημόσια Εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο της κινητοποίησης και στη συζήτηση με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, κ. Μ. Μπελαδάκη, αναφερθήκαμε στο γεγονός του αποκλεισμού εκατοντάδων μαθητών από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής, πρόσβασης στο διαδίκτυο κ.ά. “Στο ερώτημά μας για το πότε θα φθάσουν οι ταμπλέτες «tablets» στις σχολικές μονάδες, η απάντηση που λάβαμε ήταν πως θα έρθουν πιθανότατα τον Ιανουάριο με βάση τις πληροφορίες από το Υπουργείο Παιδείας. Προφανώς αυτό καταδεικνύει την ανεπάρκεια της πολιτικής ηγεσίας, καθώς η μη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης αφενός αυξάνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και αφετέρου επιφέρει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στο μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό πεδίο”.
Παράλληλα, θίχτηκε το αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο λειτουργίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τις μεσημεριανές ώρες. “Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει, να εξασφαλίσει τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης κατά τις πρωινές ώρες, που είναι και το παιδαγωγικά ορθό”.
Μάλιστα, ο κ. Μακράκης ανέφερε πως υπάρχει ανάγκη αναπροσαρμογή της ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για την τρέχουσα σχολική χρονιά.